Vastaus on: Ei mitenkään, tai jos saa niin välittömästi lottoamaan. On nimittäin silloin tuuri kohdallaan.
No, oikeasti olen saanut pari ehjänä irti varovasti ruuvimeisselillä kampeamalla. Tuolla tekniikalla on tosin aivan tuurista kiinni, että irtoaako ehjänä vai palasina. Varmaan joku sivistyneempi tapaa löytyy ja ehkä joku ystävällisesti kertoo sen meille kaikille.
Painat jollain leveällä(vaikka puukalikalla) tuosta yläpuolelta hahlon kohdalta tai sitten leveäpäisellä ruuvitaltalla alapuolelta juuri hahloa vastapäätä. Molemmissa tapauksissa kannattaa lämmittää tuota osaa vaikka hiustenkuivaajalla, sillä pienikin kylmyys tekee siitä murtumaherkän. Olen saanut yhden rikki ja onnistuneita vaihtoja on jo muutama takana.
900i kirjoitti:Levittävillä lukkorengaspihdeillä täysin ongelmitta pois ainakin omassani. Vaikkei ne siihen väliin kunnolla käykkään . Kokeilee eri pihtejä.
Tässäpä varsin oivallinen kikka, eipä tullut edes mieleeni . Nuo pihdit kun yhdistää siihen leveällä esineellä painamiseen, niin pitäs onnistua , vielä kun joku pitäs taskulamppua .
Noniin, ei mitään uutta auringon alla siis. Kaikki em. konstit on kyllä ehditty kokeilla ja kyllä noita oon muistaakseni pariakin saanut ehjänä pois. Puhtaasti säkällä kuitenkin..
Tuota lämmitystä voisi tosiaan kokeilla ensi kerralla.
Saabinsti kirjoitti:Piheillä ja meisselillä itse irrotin ja ehjänä tuli kumpikin.
Ekassa saattaa kestää kaaauuuaaan, mutta toinen menee jo rutiinilla, kun taktiikan oppii
Jep pihdillä kiinni toisesta päästä, taivuttaa toisen pään irti siitä hahlosta ja alkaa nostelemaan penkkiä ylös alas samalla vetäen pihdeillä.
Näis irtos tuosta omasta. Tosin tätä edelsi noin 30min raivoisaa repimistä, kiroilua ja hikoilua. Taisin lentävänkin virittää jo valmiiksi.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60