Neste valuu jalkatilaan????
Neste valuu jalkatilaan????
Olisiko kenelläkään haisua, mistä kohti se vuoto tulee kuskin jalkatilaan kun kaasupolkimen kohalta ruuttaa nestettä jalkatilaan?
Luulisin että jäähytysnesteet valuu jalkatilaan, kun konehuoneesta lähtee letkut sisälle päin ja nesteet häipyy nopeaa, kun on käynyt ajelulla????
Luulisin että jäähytysnesteet valuu jalkatilaan, kun konehuoneesta lähtee letkut sisälle päin ja nesteet häipyy nopeaa, kun on käynyt ajelulla????
sämpylä
Lämmityslaitteenventtiili.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
joo
Lämmityslaitteesta ja sen venttiilistä se todennäköisesti tulee, etekin jos kaasupolkimen alueelle ilmestyy.
Siellä saattaa vuotta itse se venttiili taikka sen jokin liitos, samaten vuoto voi piileksiä niissä muovisissa putkissa jotka menevät konehuoneen puolelle.
Katso kuitekin vielä että jäähdytin nestettä ei vuoda myös muualla kuin kumimaton päälle. Vuotanut neste on pestävä pois. Mutta jos koko lattiamatto on märkä niin kannattaa irroittaa se kokonaan ja pestä.
Jos et ehdi korjaamaan autoasi ja kokoajan vuotaan, niin voit ohittaa koko lämmityslaitteen konehuoneen puolelta käsin. Eli letkut vaan jollakin konstilla yhteen.
Tosin melko varmasti ne voi myös vaan tulpata ne letkut.
Siellä saattaa vuotta itse se venttiili taikka sen jokin liitos, samaten vuoto voi piileksiä niissä muovisissa putkissa jotka menevät konehuoneen puolelle.
Katso kuitekin vielä että jäähdytin nestettä ei vuoda myös muualla kuin kumimaton päälle. Vuotanut neste on pestävä pois. Mutta jos koko lattiamatto on märkä niin kannattaa irroittaa se kokonaan ja pestä.
Jos et ehdi korjaamaan autoasi ja kokoajan vuotaan, niin voit ohittaa koko lämmityslaitteen konehuoneen puolelta käsin. Eli letkut vaan jollakin konstilla yhteen.
Tosin melko varmasti ne voi myös vaan tulpata ne letkut.
SAAB
En suosittele tulppausta se ku haittaa nesteen kiertoa. Lämmityslaitteenventtiilikin palauttaa nesteen takaisin koneeseen joten kannattaa vaan laittaa tilapäisesti jokin kupariputken pätkä venttiilin tilalle konehuoneeseen. Ja jos nesteen kulku tulpataan niin neste ei kierrä koneessa oikein.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllä sinne venttiilille pääse käsiksi purkamattakin. Ilmakanavan ruuvi irti ja käännä kanava kytkinpolkimen alle, jolloin taskulampun ja gynekologin käsien avulla mahtuu duunailemaan yhtä sun toista kojelaudan sisällä. Lapiokämmennillä ei varmaan kannata yrittääkkään, on se kumminkin aika ahdas paikka. 

Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Mahtuu isoillakin Nim.merk. XL-kourat... Ainoo vaan että ne ei saa olla niinkuin nippu kyrpiä. Itellä on vakionopeusäätimen hilut ja kaikki edessä ja on mahtunut. Se helpottaa suuresti kun ottaa kuskin penkin pois niin mahtuu makaan selällään jos ei selkävikaa ja kaijuttimen ritilän ku vielä ottaa niin näkee systeemin. Joka vuosi tulee pari venttiiliä saabisteille vaihdettua ja välillä itellekkin...
Ja kun ottaa konehuoneen puolelta lämppärille menevät letkut irti niin ja puhaltaa hana auki asennossa ylimpään hanan putkeen niin nestettä tulee sen verran paljon pois kennolta ja hanalta että auton sisällä ei tartte uimakoulua harrastaa mutta sisällä kannattaa paikat suojata kummiski.
Myös maton alukset kannattaa tarkastaa että nestettä ei ole mennyt jo sinne. Sitte alkaa äänieristeitten ja matonpesu Blues. Joskus ollu takajalkotilassa asti ku kunnolla hana porsinut.
Hyvät työkalut ja avoin mieli auttaa myös suuresti vaihtohommassa.
Vaihdan monetsi ruuvit uudemmissa torxeista kuusiokolo-mallisiin niin on helpompi kiristää ruuvit ja voi käyttää pallopäisiä avaimia ko. hommaa.
Parhaillaan vaihdan alle tuntiin hanan ku ei mattoja tartte pestä.
Sitte ottaa eka hanan ruuvit kennosta auki ja sitten vasta ottaa lämmönsäätimelle menevän akselin irti niin ei tartte etulevyä kojelaudasta ravottaa ja päin vatsoin ku kasaa eli eka akseli paikoileen hanaan ja sitte hana kiinni kennoon ja huolehtii että tiiviste o-renkaat pysyy paikoillaan.
Ite laitan ne kiinni paksulla silikoni vaseliinilla et pysyy. Silikoni liimaa tai tavallista rasvaa tms. ei kannata käyttää. Samalla silikoni rasvalla oon myös uudessa hanassa voidellut reilusti sen karan akselin minkä o-rengas alkaa vuotaan niin ei ala jäykistyyn hana ja pelaa ja pitää vuosia. Kara on vaan ahtaassa paikassa mut pienellä meisselillä ku lapioi aikansa niin meneehän sitä sinne.
Jarrutiiviste rasva ( Ei silikoni sellaista )BRP- mustassa tuubissa ei käy tähän hommaan. Kovoo ja lakottuu karaan ja jäykistää hanan ja sitte se porsii nim. merk. kokemusta on !

Ja kun ottaa konehuoneen puolelta lämppärille menevät letkut irti niin ja puhaltaa hana auki asennossa ylimpään hanan putkeen niin nestettä tulee sen verran paljon pois kennolta ja hanalta että auton sisällä ei tartte uimakoulua harrastaa mutta sisällä kannattaa paikat suojata kummiski.
Myös maton alukset kannattaa tarkastaa että nestettä ei ole mennyt jo sinne. Sitte alkaa äänieristeitten ja matonpesu Blues. Joskus ollu takajalkotilassa asti ku kunnolla hana porsinut.
Hyvät työkalut ja avoin mieli auttaa myös suuresti vaihtohommassa.
Vaihdan monetsi ruuvit uudemmissa torxeista kuusiokolo-mallisiin niin on helpompi kiristää ruuvit ja voi käyttää pallopäisiä avaimia ko. hommaa.
Parhaillaan vaihdan alle tuntiin hanan ku ei mattoja tartte pestä.
Sitte ottaa eka hanan ruuvit kennosta auki ja sitten vasta ottaa lämmönsäätimelle menevän akselin irti niin ei tartte etulevyä kojelaudasta ravottaa ja päin vatsoin ku kasaa eli eka akseli paikoileen hanaan ja sitte hana kiinni kennoon ja huolehtii että tiiviste o-renkaat pysyy paikoillaan.
Ite laitan ne kiinni paksulla silikoni vaseliinilla et pysyy. Silikoni liimaa tai tavallista rasvaa tms. ei kannata käyttää. Samalla silikoni rasvalla oon myös uudessa hanassa voidellut reilusti sen karan akselin minkä o-rengas alkaa vuotaan niin ei ala jäykistyyn hana ja pelaa ja pitää vuosia. Kara on vaan ahtaassa paikassa mut pienellä meisselillä ku lapioi aikansa niin meneehän sitä sinne.
Jarrutiiviste rasva ( Ei silikoni sellaista )BRP- mustassa tuubissa ei käy tähän hommaan. Kovoo ja lakottuu karaan ja jäykistää hanan ja sitte se porsii nim. merk. kokemusta on !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
No esmes Bentleyn opuksessa on kaaviokuva jossa suljetusta hanasta neste kiertää takaisin moottoriin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Niin minäkin.9-5T kirjoitti:Tarkoitin og900:stadimebak kirjoitti:No esmes Bentleyn opuksessa on kaaviokuva jossa suljetusta hanasta neste kiertää takaisin moottoriin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuon opuksen ostin ihan Suomalaisen verkkokaupasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001