Onkos noissa kierroslukumittareissa jotakin eroa keskenään?
Laitoin tuossa C:hen juuri ajankuluna 16-tappisen kierroslukumittarin ja mielestäni näyttää prosentuaalisesti vähän vähemmän, kuin mitä kierroksia on koneessa. Tyhjäkäynnillä osuu aika lähelle, mutta mitä enemmän antaa kierroksia, sen kauemmas mittari jää, ainakin äänestä päätellen..Vaikea kuitenkin sanoa, kun aikaisemmin ei varvikelloa ole ollut.
Paljonkos kierrosten taas tuolla seiskan enskalla pitikään olla 80 ja 100km/h vauhdeissa? Siinähän sen saisi testattua, jos kukaan ei tiedä mittareissa olevan eroa.
Entäpä sitten ero tuon vanhan ja uuden kiekkamittarin välillä? Ovatko itse mittarit samanlaisia, mutta kalvo takapuolella on eri? Valothan ovat vähän eri järjestyksessä vanhemmissa, mutta nuo symbolithan ovat kiinni itse mittarirungossa eivätkä siinä varsinaisessa kello-osassa.
Onko 16- ja 8-venaisten kierroslukumittarissa eroa?
Onko 16- ja 8-venaisten kierroslukumittarissa eroa?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Ei ole eroa. Samoja ne kaikki kierroslukumittarit ovat (paitsi vanhimmissa on asteikko 8krpm asti, mutta silti sähköisesti samanlaisia).
Eiköhän kyse ole vain siitä että se kaasari mölyää niin älyttömästi olemattoman äänieristyksensä johdosta että kuulostaa kuin kiekkoja olisi enemmän.
Mittariston kalvoissa on eroa, jos valot ovat eri kohdilla, joten vanha ja uusi eivät käy ristiin ilman muutostöitä.
Vitosvaihteella 7:n enskalla 100km/h kierroksia pitäisi olla 2500rpm.
Eiköhän kyse ole vain siitä että se kaasari mölyää niin älyttömästi olemattoman äänieristyksensä johdosta että kuulostaa kuin kiekkoja olisi enemmän.

Mittariston kalvoissa on eroa, jos valot ovat eri kohdilla, joten vanha ja uusi eivät käy ristiin ilman muutostöitä.
Vitosvaihteella 7:n enskalla 100km/h kierroksia pitäisi olla 2500rpm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kiitoksia. Kyllä se varmaan tuo ääni sitten tekee, kun ei kaasarikoneella aiemmin ole kierroksia nähnyt ja kuullut samalla..jcarlson kirjoitti:Ei ole eroa. Samoja ne kaikki kierroslukumittarit ovat (paitsi vanhimmissa on asteikko 8krpm asti, mutta silti sähköisesti samanlaisia).
Eiköhän kyse ole vain siitä että se kaasari mölyää niin älyttömästi olemattoman äänieristyksensä johdosta että kuulostaa kuin kiekkoja olisi enemmän.![]()
Mittariston kalvoissa on eroa, jos valot ovat eri kohdilla, joten vanha ja uusi eivät käy ristiin ilman muutostöitä.
Vitosvaihteella 7:n enskalla 100km/h kierroksia pitäisi olla 2500rpm.

2,1 mouruaa aika nätisti kierroksillakin, ajossa tosin en vielä ole koitanut..

Mittari on samanikäisestä autosta, joten varoitusvalotkin ovat samat molemmissa. Sähköjen osalta pitäisi siis olla oikein.
Vaan huomennahan tuon näkee aamulla ajaessa. Jos satasen vauhdissa kierrokset on 2500rpm, niin sehän toimii loistavasti..

Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
miksi?
Niin miksiköhän noissa vanhemmissa kierroslukumittareissa on sitä asteikkoa 8000 rpm asti ja uudemmissa 7000 rpm?
Tosin jos oikein ajatellaan niin normaalikäytössä ja siinä käytössä mihin autonvalmistaja autonsa suunnittelee on myös toi tuhannen kierroksen punainen alue tarpeeton.
Mittarihan vois olla kokonaisuudessaa 6000 rpm asti.
Ite ajattelisin että tossa vanhemmassa versiossa on ehkä ainakin turboissa ajateltu isomman asteikon lisäävän urheilullisempaa vaikutelmaa.
Niin ja on varman ajateltu että jos jok haluu virittää taikka jotain kilpakäyttöä niin on sitten jätetty vähän asteikkoa. Vai olisko ny sentään niin ajateltu.
Tosin jos oikein ajatellaan niin normaalikäytössä ja siinä käytössä mihin autonvalmistaja autonsa suunnittelee on myös toi tuhannen kierroksen punainen alue tarpeeton.
Mittarihan vois olla kokonaisuudessaa 6000 rpm asti.
Ite ajattelisin että tossa vanhemmassa versiossa on ehkä ainakin turboissa ajateltu isomman asteikon lisäävän urheilullisempaa vaikutelmaa.
Niin ja on varman ajateltu että jos jok haluu virittää taikka jotain kilpakäyttöä niin on sitten jätetty vähän asteikkoa. Vai olisko ny sentään niin ajateltu.
SAAB