Öljypohja märkänä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
simppas
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:48

Öljypohja märkänä?

Viesti Kirjoittaja simppas »

Ihmettelin tossa aikaisemmin öljynkulutusta ja nyt ryömin auton alle sen verran,että huomasin pohjan olevan märkänä öljystä repsikan puolelta.... Mikähän olisi mahdollinen vuotopaikka? :?: Itse epäilin ensin öljynsuodatinta, mutta onko suodattimen lähellä jotain muuta potentiaalista vuotopaikkaa? Joku oli joskus kirjoittanut,että oli vuotanut öljypumpusta... sijaitseeko kyseinen pumppu mahdollisesti suodattimen lähellä? Niin ja autona on 9-5 Aero wagon -00 aj. 168tkm. Kiitoksia taas vastauksista jo etukäteen!
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Kurkkaa sen verran, että tuleeko öljy kampiakselin hihnapyörän seutuvilta.
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

Kato myös onko moottorin takaosa öljyssä. Meillä sama tilanne, apukuskin puoli märkänä. Stefa vaihdettiin vajaa vuosi sitten ja moottorin takaosa on kostea. Analyysiä jatketaan piakkoin valtuutetun nosturilla...
99 Gls -79 -> 900 i -88 -> ... -> 9-3 2,0t -01 -> 9-5 2,0T -03
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Öljykello aika todennäköisesti vuotaa.
9000CS 2,3
simppas
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:48

Viesti Kirjoittaja simppas »

No nyt on auto käytetty määräaikaishuollossa ja pyysin samalla tarkistamaan öljyvuodon. Sanovat että aika suurella todennäköisyydellä vuotaa jakopään stefasta... onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
masaj
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:19
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja masaj »

järkiään jokaisessa.
sanotaan, ettei saabi ole kunnossa ellei ole kyseisiä vuotoja eli kone päältä märkä...
mutta tämä vuoto ei varmaan näy mittatikussa :?:
simppas
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:48

Viesti Kirjoittaja simppas »

niinhän ne sanoo,että aina se saabi vähän öljyä pitää kuluttaa... :D
tämä vuoto vaan näkyy jo mittatikussakin... 8000km/1l... onkohan tossa stefassa mahdollisuus, että pullahtaa kokonaan ulos... :?:
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

Taas vaihdettiin stefa ja o-rengas. Edellisestä vaihdosta kului vajaa vuosi. Toivottavasti tällä kertaa pitää sen verran jotta loppuu pohjan öljyäminen 0-40:llä. Pelekäsin kannentiivisteen vuotoa, mutta näytti olevan kuitenkin tuo stefa...vaihtokin tehtiin GM:n piikkiin varaosatakuun ansiosta :P. Huollossa kertovat jonkun auton vaatineen kolme vaihtoa ennen kuin alko pitämään...oisko omistaja kyllästänyt vaihtorumbaan :? .
99 Gls -79 -> 900 i -88 -> ... -> 9-3 2,0t -01 -> 9-5 2,0T -03
mv55
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 14:03
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja mv55 »

Minkälainen homma jakopään stefan vaihto on? Paljonkohan tulee maksamaan verstaalla laitettuna?
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

mv55 kirjoitti:Minkälainen homma jakopään stefan vaihto on? Paljonkohan tulee maksamaan verstaalla laitettuna?
En ole sata varma, mutta muistelisin että alle 150 euroo jäi hinnaksi viime vuonna. Samalla huollettiin ilmastointilaite ja hinta oli yhteensä muistaakseni n. 250. Työtä taisi olla pikkusen reilu tunti. Korjatkaa paremmin teitävät... :)

niin stefa ja o-rengas kuului hintaan...
99 Gls -79 -> 900 i -88 -> ... -> 9-3 2,0t -01 -> 9-5 2,0T -03
Vastaa Viestiin