Terve arvoisat saabistit. Ostin pari päivää sitten ensimmäisen Saabini 900Glsi -84 (410000km) johon on vaihdettu -90 saabin 8venttiilinen ruiskukone (jolla ajettu 300000km). Minulla on tuo pätkimis ongelma tasakaasulla, ja moottori käy todella huonosti tyhjäkäynnillä. Esim, jos laittaa tuulettimen täysille saattaa auto sammua. Olen tarkistanut maadoitukset syylärin alta, onko muualla vielä tärketiä maadoituksia

Kierroslukumittari ei toimi, paitsi joskus. Kannataisiko ostaa motonetistä kaikki sytytysjärjestelmän osat ja ilmanputsarit ja muut roippeet, ne maksaisivat vain 100euroa... Ja kertokaa olun seudun paras halvin huoltamo mikä voisi vaihtaa tuon hall-anturin ja pyörijän, jotka ovat varmaankin liian vaikeita asentaa amatöörille

.
11-0831 Bosch SuperPlus WR7DC+ "1+" 3.50 4 14.00
10-4715 Pyörijä mm PSA/Opel/Saab/VAG 2.86 1 2.86
10-4419 Vj kansi mm BMW/Ford/Saab/VW 4.50 1 4.50
0-8002 Sytytysmoduli Bosch/Hall 17.90 1 17.90
10-9045 Hall-anturi VAG --1.5 Bosch 39.00 1 39.00
15-1527 Öljynsuodatin Saab=GM 9144445 5.89 1 5.89
16-1774 Ilmansuodatin Saab 75--90 5.50 1 5.50
Kiitoksia avusta jo etukäteen

....
Ja meinasi unohtua sanoa vielä etää syylärin tuuletin ei pyöri, testaan sen huomenna ottmalla suoraan akusta virtaa siihen.
