Nyt Pikaista apua
Nyt Pikaista apua
SAAB 9000 vm 95 2,3kone ilman turboa tullut hetki sitten kiertokangenlaakereiden vaihdosta ja nyt sytty check engine kierrokset on tyhjäkäynnillä jossain 1500 kohdilla mutta asettuu hiljalleen ajossa tapahtuu pientä nykimistä check engine valo palaa ajaessa ja tekee 6 vilausta
Vaikeata on auttaa tuntematta tapausta (vaikka tahtoa olisikin), mutta olettaisin että noinkin isossa remontissa on revitty erinäisiä määriä sensoreiden ja tunnistimien liittimiä irti, mutta onko liitetty oikein takaisin?
Tuolta löytyy jotakin osviittaa vikakoodeihin, ja 6 vilkautusta viittaisi Lambdaan: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... eck+engine
Toivottavasti on edes jotakin apua, haulla löytyy kyllä lisää asiasta.
Tuolta löytyy jotakin osviittaa vikakoodeihin, ja 6 vilkautusta viittaisi Lambdaan: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... eck+engine
Toivottavasti on edes jotakin apua, haulla löytyy kyllä lisää asiasta.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Laitoitko itse sen koneen paikalleen?
Jos joo,niin sitähän pitää pyörittää ilman tulppia niin kauan,että öljynpaineet nousee.
Itsellä joskus koneremonttia tehdessä (ei saab) meinas loppua usko kesken.
Siis siihen,että milloinkahan se öljyvalo oikein sammuu,sammuuko ollenkaan,vai onko joku johtosekaannus
Jos joo,niin sitähän pitää pyörittää ilman tulppia niin kauan,että öljynpaineet nousee.
Itsellä joskus koneremonttia tehdessä (ei saab) meinas loppua usko kesken.
Siis siihen,että milloinkahan se öljyvalo oikein sammuu,sammuuko ollenkaan,vai onko joku johtosekaannus

Kaikkeen sitä sortuu : )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
liteFun kirjoitti:En tiedä miten Saabeissa, mutta Opel Omegasta on kokemusta check enginen palamisesta, syynä oli liian laiha seos, ei tarvinnu ku ruuvata takasinpäin seosruuvia jota hetkiä aikasemmin olin ruuvannut.
Kuinkas moni katsoi mikä vuosimalli tuossa ekassa viestissä mainitaan? M95 ei ole enää IMMiä, joten seoksia ei edes pysty ruuvailemaan vaan trionic hoitaa moisen toimenpiteen itse.scorpio_88 kirjoitti:eikai lambdan johto vaurioitunu asennuksessa? ja korkea tyhjänkäynti oli mulla ainakin IMM vika.
Kontaktivikaa veikkaisi allekirjoittanut, mutta mun veikkauksilla harvemmin on osunut oikeaan. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kontaktivika / vaurioitunut johto tai ilmavuoto (joku klemmari kiristämättä tai hapertunut alipaineletku saanu "lopullisen" niitin rempan aikana).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mainitsinhan etten tiedä miten Saabeissa?Tobbana kirjoitti:Kuinkas moni katsoi mikä vuosimalli tuossa ekassa viestissä mainitaan?

Eli seoksista noi *tronicit ainaki saattaa herjata, voi olla hapertuneita letkuja joista tulee vuotoja taikka sitten jokin piuha kärsinyt ja sillon tällön ottaa maihin tms.
Vikakoodin lukemisellakin voisi päästä eteenpäin.
Mitenkäs, onnistuuko vikakoodien luku kuinka helposti tonnareissa? Opel Omega A '88 ainakin riitti kun pari pinniä yhdisti ja tarkkailemaan mittaristoa.
Itselläni on tuoretta kokemusta samasta vikakoodista.
DI-kasetti laukesi ajossa ja bensaa paloi putkessa katalysaattoria myöten.
Seonnut seos laukaisi lambdan vikakoodin. Saabbihan ei osaa koodilla ilmaista kasetin hajoamista.
Kyllä tuo nykiminen ja seos-ongelmat voisivat johtua juuri di-kassusta, eli kokeileppa lainakasetilla ennen kuin alat vaihtelemaan happitunnistinta tms.
Vikakoodin saat poistettua irrottamalla akunkengän pariksikymmeneksi minuutiksi.
-mikko L
Hki
cse 23TA
DI-kasetti laukesi ajossa ja bensaa paloi putkessa katalysaattoria myöten.
Seonnut seos laukaisi lambdan vikakoodin. Saabbihan ei osaa koodilla ilmaista kasetin hajoamista.
Kyllä tuo nykiminen ja seos-ongelmat voisivat johtua juuri di-kassusta, eli kokeileppa lainakasetilla ennen kuin alat vaihtelemaan happitunnistinta tms.
Vikakoodin saat poistettua irrottamalla akunkengän pariksikymmeneksi minuutiksi.
-mikko L
Hki
cse 23TA
Vikakoodin saa luettua kun kääntää virta-avaimen on-asentoon, käynnistämättä autoa, kotvan kuluttua rupeaa check-engine-valo vilkkumaan ja kertomaan mahdollisista vioista.liteFun kirjoitti:Mainitsinhan etten tiedä miten Saabeissa? :)Tobbana kirjoitti:Kuinkas moni katsoi mikä vuosimalli tuossa ekassa viestissä mainitaan?
Eli seoksista noi *tronicit ainaki saattaa herjata, voi olla hapertuneita letkuja joista tulee vuotoja taikka sitten jokin piuha kärsinyt ja sillon tällön ottaa maihin tms.
Vikakoodin lukemisellakin voisi päästä eteenpäin.
Mitenkäs, onnistuuko vikakoodien luku kuinka helposti tonnareissa? Opel Omega A '88 ainakin riitti kun pari pinniä yhdisti ja tarkkailemaan mittaristoa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Mites satkut, joissa i8/T8 kat?9-5T kirjoitti:En tiedä varmasti mutta oliskahan niin että missään katalysaattori autossa(1995=kat) ei ole enää seossäätöruuvia, ei ainakaan Saabissa vaikka ei olisikaan vielä trionic.
Taitaa siellä määräjakajassa seosruuvikin killittää. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tämä olettamus lienee väärä, koska vm 86 ja 87 tonnareissa on ollut sama ilmamassamittari -005 tai -009 sekä kattiversiossa että katittomassa. Tuolloin on ollut katillisessa LH2.2-Saabissa säätöruuvillinen IMM. Korjaamokäsikirja vielä neuvoo tuollaiseen kattiautoon tahtisuhteen mittaamisen ja tarvittaessa säätämisen.9-5T kirjoitti:missään katalysaattori autossa(1995=kat) ei ole enää seossäätöruuvia, ei ainakaan Saabissa vaikka ei olisikaan vielä trionic.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/LH_osat_kat.jpg
Satkuissakin oli vastaava tilanne samoina vuosina.
Tämähän ei tietenkään koske Suomiautoja, eikä muutenkaan vaikuta mihinkään puhuttaessa 95-trionic-tontusta, mutta offtopicin puolellehan tämä lipsui jo ajat sitten.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00