Uudet jarrupalat ja möly

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Uudet jarrupalat ja möly

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Vaihdoin juuri autooni (99) etupalat ja
ilmeisesti menivät karvan verran eri kohtaan kuin
vanhat...

Jarrutuksessa kuuluu p**keleen moinen kirskunta ja
semmonen karhea hankaus.
Päättelin, että palat ovat hivenen lähempänä levyn ulkokehää
kuin edelliset, siis pala hankaa osittain siitä levyn ulkonemasta,
joka muodostui kohtaan mistä vanhat palat eivät levyä kuluttaneet.
Hitto mikä lause.
Kyllähän se siitä tasoittuu, mutta hävettää roimasti kun stadissa ajelee :evil:

Kannattaako mennä heti takas hallille ja rukata paloja eri asentoon?
Vai onko tämä lähinnä hermoja raastava kosmeettinen haitta?

Sitten asiaa palojen asennuksesta:
Aluksi en löytänyt sitä jarrusatulan männän kääntämiseen tarkotettua työkalua, joten yritin semmosilla kärkipihdeillä. Vihasekshan siitä tuli,
onneksi työkalu löytyi (tosin tunnin jos toisenkin väännön jälkeen 8O ).
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uudet jarrupalat ja möly

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Ronska kirjoitti:Sitten asiaa palojen asennuksesta:
Aluksi en löytänyt sitä jarrusatulan männän kääntämiseen tarkotettua työkalua, joten yritin semmosilla kärkipihdeillä. Vihasekshan siitä tuli,
onneksi työkalu löytyi (tosin tunnin jos toisenkin väännön jälkeen 8O ).
Rälläkän avain on kans hyvä tuohon :D
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Uudet jarrupalat ja möly

Viesti Kirjoittaja Ronska »

hewidero kirjoitti: Rälläkän avain on kans hyvä tuohon :D
Hohoo, niinpä muuten onkin :!:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uudet jarrupalat ja möly

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

hewidero kirjoitti: Rälläkän avain on kans hyvä tuohon :D
Sekä sopivan kokoinen talttapääruuvari, laittaa ruuvarin särvelleen männän ympäri kiertävään uraan ja alkaa veivata.. jollei ole pahasti jumissa, niin on nopeampikin kuin virallinen avain. Omistan meinaan viraqllisenkin mutta ruuvaria käytän..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Omistani sain mölyn pois aikanaan kun otin palat irti ja näytin niille santapaperia. Ja eiku takas kiinni.

Tärkeää on myös että ne kaikki jouset ja shälät on oikein asennettu sinne.

Puhun siis <87 jarruista.

T. Pasi
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lasittuneita levyjen pintoja voi hioa hieman ennen palojen asennusta. Hiomapaperi käynee työhön. Itse tosin en ole tuota tehnyt ja kuulin asian muilta auton laittelijoilta. Levyn reunassa olevan purseen voi poistaa näppärästi laittamalla koneen käymään ja vaihteen silmään. Pyörivästä jarrulevystä on näin näppärä ajaa kantti pois kulmahiomakoneella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kävin pikkusen rukkaamassa paloja, asia on hoidossa.

Kiitos vinkeistä.

Jäljellä vain vinkuna :D
Noh, kovaa ajoa ja jarrutuksia...
Vastaa Viestiin