Tonnari hyyty

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

Tonnari hyyty

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Oli aerossa tänään erikoinen häiriö. Normaalikiihdytyksessä veto hävisi täysin. Kierrokset tipahti alle normaalin tyhjäkäynnin ja TSC:n merkkivalo syttyi. TCS on/off napilla. Moottori ei enää reagoinut kaasuun mitenkään. Käynnistin auton uudelleen --> ei mitään vikaa. Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista.
jarin
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja jarin »

Ettei vaan olisi heittänyt "vara järjestelmälle" syystä tai toisesta. syytä voi vain arvailla näin äkkiseltään.
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kahdesti käynyt presiis samanlailla.
Eka kerran 2003 maaliskuussa ja toisen kerran 2004 huhtikuussa. Molemmat kerrat hyyty vedätyksen jälkeen vaihdetta vaihtaessa.
PCS:n Riku arvaili aiheuttajaksi sytkäkasettia. 8O
Molemmat episodit tapahtuneet viriboksin kanssa...

Edit: mulla ei ole TCS:ää mut B234R-kone kuitenkin
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

Samoin kävi minulla, hyyty juuri vaihtohetkellä. Ja viriboxilla tietenkin. DI-kasetti on aika tuore, mutta eihän se tietenkään mitään takaa. Täytyypä seurailla josko vika alkaa kiusaamaan. Jos sama vielä toistuu, niin vois tuulettaa box:a (akunnapa irti).
kooamas
"Aero"

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Isälläni oli joskus vastaavankuuloinen ongelma vm. -89 2.0T:ssä. Ongelman korjaukseksi tosiaan vaihdettiin sytytysyksikkö ja ilmamassamittarikin, mutta ei auttanut. Loppujen lopuksi ongelman ratkaisu oli niinkin helppo kuin uusien tulppien vaihtaminen. Sitä kannattaa ainakin kokeilla, helppoa ja halpaa.
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

a9e0r0o0: minkä viripajan softa sulla on BSR/SP, Maptun, joku muu?
Mulla on BSR/SP:n steg 3 softa.

Mulla teki molemmilla kerroilla niin että vaihdon jälkeen ei reagoinu kaasuun ollenkaan, kun painoin kytkimen takas pohjaan ni kierrokset värisi n500rpm tasolla kunnes sammui kokonaan. Virrat yhä päällä "mäkistarttia" yrittäessä ei suostunut käynnistymään. Kun jarrutin auton paikalleen ja väänsin avainta niin hörähti heti käyntiin ilman mitään ylimääräisiä kolinoita tai muitakaan oireita.

Jos sulla on uudehko sytytyskasetti ja silti kävi noin niin en mä sit ihan suoralta kädeltä lähde omaani uusimaan.

Mun auton hyytymiset tapahtui vaihdettaessa n5500-6000rpm väliltä, joten lämpöäkin kone kehitti jonkinverran jos sillä olisi ollut vaikutusta asiaan.

Kiitos Juhalle kommentista. Sikäli voisi tulppaviasta olla kyse, että molemmilla kerroilla on mun autossa ollut jonkun verran ajetut tulpat, mut tosin "vain" n.6000-10000km eli ei mitenkään yletöntä taivalta takana suhteutettuna vaihtovälisuositukseen. Sekin saa tulppavian tuntumaan epätodennäköisemmältä että ekalla kerralla mulla oli tulppina NGK BCPR7ES-11 ja tokalla kertaa NGK BCR8ES. Ellei sit tulppien väärä kärkiväli voisi aiheuttaa moista 8O

Mielellään kuunnellaan muidenkin mielipiteitä/kokemuksia ko. viasta.

Tällähetkellä veikkaisin mahdollista bugia softassa...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

BSR softa siellä pyörii. Mulla hyyty kierrosten olessa 2000-3000 paikkeilla. Ihan normaali liikkellelähdössä siis. Hiukan aikaisemmin olin kyllä ottanut aika rivakat lähdöt, jossa kierrokset kävi yli 5500 rpm:ssä. Softa bugia minäkin veikkaisin.
Vastaa Viestiin