ongelmana tyhjäkäynti. kun auton käynnistää saattaa tyhjä käynti olla aivan normaali. kun ajan pienen pätkän ja painan kytkimen pohjaan on tyhjäkäynti jossain 1500 - 1800 rpm/min.
Korkea käynti loppuu sillä kun polkasee koneen käymään vain hetkeksi 5000 kierroksen paikkeilla ja antaa poduta takaisin alas. Hetken odoteltua alkaa tyhjä käynti itsekseen nuosta päälle tuhanteen kierrokseen.
Kun aukasee konepellin ja käy hieman ruuvimeisselillä tai jollain hieman kopauttamassa joutokäynti venttiiliä alkaa kierrokset samantein laskea.
Kerran otin joutokäynti venttiilin irti ja tarkastelin niin se olis suht musta, ilmeisesti jotain nokea tai jotain mustaa todella hienoa pölyä joka on tarttunut joutokäynti venttiilin sisäpuolelle todella kovaa kiinni.
Joten kertokaahan voisko sitä mötikkää putsata jollain liuottimella vai mikä avuksi?
Auto on 9000 I combi. vm-88
Tonnarin tyhjäkäynti
Tonnarin tyhjäkäynti
Griffin 3.0 V6, parasta kyytiä housut jalassa
Liittyen samaan aiheeseen, tonnari vm. 95 2,3 ei T :
Kuinka hiivatissa siihen joutokäyntiventtiiliin pääsee käsiksi?? Kaikilla nettisivuilla opastetaan ainoastaan "vanhemman" mallisten j.v.:n irroitus. Kuvasarja kuinka sen tekee tolla 2,3:lla olisi tervetullut apu. Itse en keksi muuta kuin että imukanava pitäisi irroittaa ja ehkä kaasuläpän vivustokin...
Ei kuulosta hyvältä -onko helpompaa = nopeampaa tapaa tiedossa?
P.S. tuo ruuvarilla napautus on toimivaksi todettu ensiapu...
Kuinka hiivatissa siihen joutokäyntiventtiiliin pääsee käsiksi?? Kaikilla nettisivuilla opastetaan ainoastaan "vanhemman" mallisten j.v.:n irroitus. Kuvasarja kuinka sen tekee tolla 2,3:lla olisi tervetullut apu. Itse en keksi muuta kuin että imukanava pitäisi irroittaa ja ehkä kaasuläpän vivustokin...

P.S. tuo ruuvarilla napautus on toimivaksi todettu ensiapu...
Jep, se tosiaan pudottaa kierroksia samointein kun ruuvimeisselillä naputtaa milteimpä mihin tahansa kohtaa joutokäynti venttiiliä. Jos tarpeeks kauan jaksaa naputtaa ni kyllä se siitä sammuukin
ja välillä kun auto on sammuksissa ja käy pari kertaa napauttamassa niin se saattaa toimia viikon ihan normaalisti kunnes alkaa taas nostattaa kierroksia

ja välillä kun auto on sammuksissa ja käy pari kertaa napauttamassa niin se saattaa toimia viikon ihan normaalisti kunnes alkaa taas nostattaa kierroksia
Griffin 3.0 V6, parasta kyytiä housut jalassa
Korjaamokäsikirja neuvoo irrottamaan imusarjan yläosan B234i-koneesta venttiiliä vaihtaessa.Saabsick kirjoitti:Liittyen samaan aiheeseen, tonnari vm. 95 2,3 ei T :
Kuinka hiivatissa siihen joutokäyntiventtiiliin pääsee käsiksi?? Kaikilla nettisivuilla opastetaan ainoastaan "vanhemman" mallisten j.v.:n irroitus. Kuvasarja kuinka sen tekee tolla 2,3:lla olisi tervetullut apu.
http://marge.datium.fi/~knox/Polttoaine ... 985-93.zip
Turbollisessa homma voisi sujua näin:
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html
Viimeksi muokannut jus, Pe Huhti 30, 2004 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00