
HC
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
HC
Kävin sitten hymyssäsuin hakemassa leimaa pakalliselta konttuurilta, mutta takasi tultiinki sitte hieman suupielet eri asennossa. HC-arvo liian korkea tyhjäkäynnillä. Eikös se seosta säätämällä siitä tokene? Vai onko tässäkin nyt sitten joku isompi koira haudattuna?Ääniä kehu inssi kovasti tosin 

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: HC
No sitä HC:tä ei varsinaisesti säädetä vaan CO:ta sikäli kun autossa on mitään "säätöruuvia" (kaikissa ei ole). Mutta jos muut arvot ovat erittäin hyviä niin silloin voit koettaa nostaa CO -pitoisuutta niin yleensä HC laskee, myös suuri jäännöshappi -pitoisuus nostaa HC:tä. Ellei ole mittareita kotona niin onpa turha tehdä mitään, ei se arvaamalla osu kohdalleen.
Re: HC
Samahan oli Mullakin T16 kun kävin syksyllä katastamassa. Menin yhdelle tutulle korjaajalle ja sytkää säädettiin rajusti myöhäisempään ja sitten kun arvo oli kohdallaan, niin ei muutakun kuitin tulostus ja sitten leima hakemaantimpetti kirjoitti:Kävin sitten hymyssäsuin hakemassa leimaa pakalliselta konttuurilta, mutta takasi tultiinki sitte hieman suupielet eri asennossa. HC-arvo liian korkea tyhjäkäynnillä. Eikös se seosta säätämällä siitä tokene? Vai onko tässäkin nyt sitten joku isompi koira haudattuna?Ääniä kehu inssi kovasti tosin

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: HC
Joo, nyt kävin tuolla koululla vähän säätämässä ja lappu on kädes hyvin arvoin, HC-arvo 3
jonkinmoinen pudotus aiempaan 227:ään
Raidetanko oli kuulemma löysä kanssa, mtta ku nosturilla katteli ja väänsi ja koputteli ja käänteli trattia nii ei kyllä minkäänlaista väljyyttä ollu, liekö tulkintaristiriita sitten :O


2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: HC
Joo arpomalla ei saa ku tuhoa aikaa, se on todettu!audisti kirjoitti:No sitä HC:tä ei varsinaisesti säädetä vaan CO:ta sikäli kun autossa on mitään "säätöruuvia" (kaikissa ei ole). Mutta jos muut arvot ovat erittäin hyviä niin silloin voit koettaa nostaa CO -pitoisuutta niin yleensä HC laskee, myös suuri jäännöshappi -pitoisuus nostaa HC:tä. Ellei ole mittareita kotona niin onpa turha tehdä mitään, ei se arvaamalla osu kohdalleen.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: HC
Ei voi lucaksessa HC:hen säätämällä vaikuttaa (paitsi säätämällä sytkää, myöhäisemmällä HC laskee, aikaisemmalla nousee), kuitenkin vakioasetuksella pitäisi helposti mennä läpi jos ei ole jossain vikaa.
Todennäköisesti vika on syttypuolella eli ei polta kunnolla jos kerran CO-arvo meni rajojen sisään. Väsähtäneellä lambdalla saattaa myös seilata seos sen verran paljon että HC kohoaa.
Todennäköisesti vika on syttypuolella eli ei polta kunnolla jos kerran CO-arvo meni rajojen sisään. Väsähtäneellä lambdalla saattaa myös seilata seos sen verran paljon että HC kohoaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: HC
Kiitän!jcarlson kirjoitti:Ei voi lucaksessa HC:hen säätämällä vaikuttaa (paitsi säätämällä sytkää, myöhäisemmällä HC laskee, aikaisemmalla nousee), kuitenkin vakioasetuksella pitäisi helposti mennä läpi jos ei ole jossain vikaa.
Todennäköisesti vika on syttypuolella eli ei polta kunnolla jos kerran CO-arvo meni rajojen sisään. Väsähtäneellä lambdalla saattaa myös seilata seos sen verran paljon että HC kohoaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..