Riippuu niin vuosittaisesta ajomäärästä. Itse vaihdan kaksi kertaa vuodessa, kun kilometrejä kertyy n.10 000. Keväällä uudet öljyt kesäksi ja syksyllä talveksi. Toiseen autoon kertyy 30 000 vuodessa ja siihen öljyt vaihtuu 10 tkm välein.
Uudet autot ovat kyllä viisaita. Meilläkin on työautoissa "öljynhaistelija" eikä me raskaassa ajossa päästä lähellekään 30 tkm vaihtoväliä. Yleensä huoltovalo alkaa vilkkua ennen 15 tkm täyttymistä, joten kyllä uusien Saabienkin tunnistimiin varmasti voi luottaa.
Se on kyllä vanha viisaus, että etenkin Suomen olosuhteissa moottorin paras henkivakuutus on riittävän usein vaihdettu öljy ja suodatin. Vitsi piilee vaan siinä, että ensikäyttäjät eivät yleensä joudu kärsimään siitä, onko öljyt vaihdettu usein vai ei. Sitten kun saat käsiisi 200 000 km ajetun Saabin, saattaa jo olla väliä, onko öljyjä vaihdettu 10 vai 30 tkm välein.
Miettikääpä sitä

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713