Huohottimen letkuista kysymys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Venttiilikopalta lähtevä pieni letku (se jossa takaiskuventtiili) on kytketty kaasuläppäkotelolla väärään paikkaan. Linkin kuvassa paikassa on keltainen letku.
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... .Hoses.jpg

Voisiko tuohon olla jokin syy ja mikä vaikutus moisella kytkennällä on?
Eipä tunnu tuo takaiskuventtiilikään toimivan :|

Maanantaina osien hankintaan...

- Jorma
9-3 SC 1.8t -06
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Taisin selittää huonosti.
Linkin kuva ei ole autostani.
Minulla autossa venakopalta lähtevä ohut letku on kiinnitetty paikkaan jossa kuvassa on tuo keltainen letku.
Toisessa 9-5:ssani johon vertasin kulki letkut kuten tuossa kuvassa.

Pitääkö takaiskuventtiilin omaava letku kulkea siis tuonne paikkaan joka on kuvassa merkitty oikeanpuolimmaisimmalla nuolella vaiko tuohon jossa kuvassa on keltainen letku. Vai eikö ole merkitystä kumpaan menee.
Autot on 2.0 -99 ja 2.3 -98.
9-3 SC 1.8t -06
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Oletan, että tuossa -99:ssä pitää olla samalla lailla.
9-3 SC 1.8t -06
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Nuolen osoittamassa paikassa moinen letku tuntuu toimivan!
Kuva
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Kiitoksia vastanneille. Vaihdoin letkut oikein päin.
9-3 SC 1.8t -06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen tossa vaihtoi kanssa kyseisen takaiskuvenan meidän 9-5:een. Hartikainen täällä Joensuussa möi eto takaiskun ja siihen liitetyt letkunpätkät pakettina riistohintaan 22euroa. En iljenny enää sanoa varaosamyyjälle, etten haluakaan sitä, kun hän sen jo haki hyllystä. 99 turboon kun taannoin hommasin samaa virkaa hoitavan takaiskun, niin se on autotarvikeliikkeestä ostettu polttoainelinjan takaisku ja hintaa oli 7euroa. 8O

Olen nyt kyttäillyt öljytikkua ja öljynvajumista. Ajoa ko "rempan" jälkeen on tullut tonninverran ja öljypinta ei olekaan vajunut. Saas nähdä oliko takaiskun viallisuus syynä öljynkulutukseen? Olen sitä päivitellyt täällä jo useampaan otteeseen. Näköjään vanhoissa viesteissäni sanoin öljyä kuluvan 1litra/4000km. Saas nähdä riittääkö hiljattain täyteen määrään lisätty öljy seuraavaan vaihtoon, joka on 5000km sisällä. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos se pieni takaiskuvena oli rikki, niin varmasti ainakin vähenee öljynkulutus kun sen vaihtaa ehjään. Se pikkuletku hoitaa huohotuksen tyhjäkäynnillä (kun imusarjassa on alipaine). Kun kaasuläppä aukeaa ja imusarjaan tulee ylipaine takaiskuventtiili sulkeutuu ja turbon imupuolella alipaine kasvaa jolloin huohotus alkaa toimia öljyloukon kautta. Myös PCS:ltä saa sen takaiskun letkuineen muutamalla eurolla.

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Huohottimen letkuista kysymys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eski kirjoitti:Jos se pieni takaiskuvena oli rikki, niin varmasti ainakin vähenee öljynkulutus kun sen vaihtaa ehjään.

Eski
Kyllä se oli rikki. Ei sitä muuten olisikaan tarvinnut vaihtaa. Yllättävän haperoita oli muuten ne muut alipaineletkut siellä. Piti monta letkua uusia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin