Olen aina säätänyt kaasutinmoottoriset autoni korvakuulolta ja perstuntumalta, kuten nytkin tämän Saab 900 C:n vm-89. Katsastuksesta mobiili meni läpi, että pätkähti. Mutta nyt aloin kiinnostua katsastuskortin pakokaasumittausosiosta. Olen foorumilta löytänyt vinkin, että pitäisi pyrkiä CO-arvoon 2,5 - omani oli tämän alle, eli 1,9 sallitun ollessa 3,5. Minkähän seossuhteen olen saanut aikaiseksi, ja miten CO-arvoa yleensäkin tulkitaan? Entä miten Tulkitaan O2-pitoisuutta, arvo oli 0,43.
Lisäys 17.7.2008: Eikö kukaan nyt osaa vastata kysymykseen, että kuinka katsastuskortin arvoista tulkataan, paljonko seossuhde on - tai mistä sen tiedon löytäisi?
CO-pitoisuuden tulkinta
CO-pitoisuuden tulkinta
Viimeksi muokannut Kossu240, To Heinä 17, 2008 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CO-pitoisuuden tulkinta
Mulla on sellainen käsitys, että 2-3 on hyvä kaasari-Saabille joten tuo 1.9 on ihan hyvä. Ja jos auto vielä liikkuu nykimättä ja rykimättä niin mikäs siinä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: CO-pitoisuuden tulkinta
mitä laihemmalla kulkee ja käy nätisti niin aina vaan parempi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: CO-pitoisuuden tulkinta
polttaa venat jos ajaa liian laihalla seoksellaantti.hakamaa kirjoitti:mitä laihemmalla kulkee ja käy nätisti niin aina vaan parempi.
99 VM.75 aut.
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
900 VM.81 varaosa
Mercury Cougar 1968
New Beetle 99 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: CO-pitoisuuden tulkinta
sen liian laihan seoksen kyllä huomaa kaasari saabissa mielettömänä nykimisenä ja että ryyppyä tarvitsee pitää pitempään päällä. olen katsastanut sellaisiakin kaasari saabeja joissa co 0li jotain 0,5- 1 jotka kulkivat todella hienosti. eli ei kannata säätää rikkaamalle jos auto pelaa tuollaisillakin säädöillä.
totuushan on että vanha kaasutin saabi ei kuluneella kaasuttimella pelaa jos co on alle 2-3.
totuushan on että vanha kaasutin saabi ei kuluneella kaasuttimella pelaa jos co on alle 2-3.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918