
Eilen foorumia selaillessani muistan lukeneeni ohimennen magneettiventtiilin ohjauksesta ja sen jännitteistä, mutta nyt en sitä taas löydä, niin kysellään nyt sit ihan uutena juttuna...
Elikkäs mitenkäs tuo magneettiventtiili saa tuon ohjauksen? Moottorinohjausyksikkö varmaankin tuota venttiiliä käskee... Onkos se ihan vaan niin, että liittimen keskinastaan tulee +12V, ja reunoilla olevat nastat maadoitetaan tarpeen mukaan, riippuen mihin asentoon magneettiventtiili halutaan, vai onko siinä jotain hienompaakin ohjaussysteemiä sotkettu mukaan?
Milläs paineilla tuon magneettiventtiilin pitäisi tollasessa MapTun stege 1:ssä aueta?
Ongelmana on siis ahtopaineiden puute. W-letku irti kytkettynä tuo ahtaa ihan omiksi tarpeiksi, mutta kun letkun laittaa takaisin paikoilleen, niin irtoaa vain peruspaineet. Molempien käämien vastus on n. 3 ohm., joten käämit varmaankin siis ehjät. Vika siis silloin vissiin tuossa magn.venttiilin "läpässä" (jumii), tai sen ohjauksessa

Magneettiventtiili on ollut autossa kiinni vajaa 4 kuukautta, ja noinkohan se on taas pa%#¤na...

Mitenköhän muuten moisilla vehkeillä takuu pelaa, onko kokemuksia? Magneettiventtiili on ostettu huhtikuun alussa Saabilta. Jos joutuu taas sijoittamaan tuon samaisen 300€, niin rupeaa tuntumaan jo pikkuhiljaa aika kalliilta.