Viime torstaina Keimolan Nesteen potkijaisissa ystävällisesti sain palautetta autosta -thanks vaan-ja noinhan tuo analysoitiin paikanpäällä että ainakin molemminpuolin raidetanko-siis näin kerrottiin tarkemman silmämääräisen tutkiskelun ja ratinkääntelyn jälkeen.
Olin siitä hieman huolestunut, että uskaltaako tuolla nyt ajaa. Kun nopeus on 60 ja enemmän, ongelma on paljon vähäisempi ja motarinopeudella on ihan ilo ajaa...joskin en tiedä kuinka terveellistä.
Turbosta en tiedä miten sen automaattiversiossa pitää toimia. Mielestäni tasaisen rauhallinen kaasunpainaminen tuottaa paremman kiihtyvyyden vaikkakin ei mitään "rähjähtävää" (kunhan ei tosiaan mikään räjähtäisi, mittarissa on 520tkm eikä uudistuksista ole mitään tietoa onko minne tehty ajan varrella). Jos survoo enemmän niin siitä tuntus olevan enemmänkin haittaa eli meno hyytyy jotenkin, ihankun turbo poistus käytöstä. Ja jos tallan survasee pohjaan niin tulee 2 sek mietintätauko ennenkun suvaitsee hän ymmärtää että tarkoitus oli lähteä. Tosin tuolla nyt moottoritielle pääsee mukaan ja kunhan muistaa hitaasti nostaa jalkaa pois kaasulta että heittää isompaa sisään.
Jotenkin mulla on sellanen fiilis että manuaali sopisi turbon kaveriksi paremmin vai olenko ihan erehtynyt? Jotenkin tuo tomatiikka ihan kun eivät kierrokset, vaihteet ja turbo tykkäisi toisistaan vaan tekevät omia päätöksiään kukin.
Kuriositeettina hauska kokemus oli se, kun illan päätteeksi seurasin yhtä virituplista ja sen edellä mennyttä viriviritonnaria. En nähny kilpiä ku satoi mutta selkeesti oli tarkoitus kääntyä Klaukkalan kohdalla uukkari ja tulla kokeillen hesaanpäin takasin. Se miten minä tuolla pysyin perässä oli niin että kun liuska motarille alkoi ja peräkanaa mentiin niin tonnari (tai en tiiä oliko 9-3 95 tms kun e nähny muutasku perävaloja sateenseasta ja niitäkää en kovin kauaa

Niin...niin itsellä oli talla pohjassa : edessä oleva tuplis katosi minulta ja ehdin nähdä että sen edellä ollut 9X katosi siltä. Meikä siis kauniisti viimesenä


Epäilen että joko kilometrit on tehneet tehtävänsä tai tuossa täytyy olla jotain säätämisen paikkaa kun tuntuu että ei vaan kulje. Voiko olla niin että jos tuo on normi 2.0, 16v, 170-175 hv (kai se noin meni) niin 520 tkm jälkeen siellä on padassa jonkun 16v satkun tehojen verran enää?
Olispa kiva kun joku turboja tunteva ihan noin muuten vaan kokeilis ajaa tuota ja kertos mitkä jäi fiilarit. Mutta ei ens viikolla mut sitä seuraavalla viikolla taas Keimolaan

Mukavaa porukkaa oli ja kahvit juotiin ja pullat syötiin. Varmaan meen uudelleen jos vaan auto kestää!
P.S.
Tai sit ne virivirit oli luokkaa 2xenemmän tehoja, kuten siellä pihala sellasia kyllä oli esillä, läppäriä sisällä ja teippaukset tuulilasinpielissä...

t. MarkoL