Terve!
Olisin kysellyt mielipiteitä muilta tonnarin omistajilta.
Eli nyt pitäis saada luotettava kakkosauto 9-5 Aeron rinnalle ja 9000 (vm1991-->)kiinnostaisi.
Onko jotain erityistä,mitä kannattaa ottaa huomioon hankittaessa kyseistä peliä?
Jos autolla ajettu jo esim. yli 200tkm, onko luvassa suuria remontteja?Ja miten on yleisesti 9000 kestävyys?Erityisesti 2.3t koneella oleva.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
9000 hakusessa.
Re: 9000 hakusessa.
Tasapainoakselin ketju ainakin kannattaa koneesta poistaa/vaihtaa uuteen ettei tee suurempia tuhoja koneeseen. Edellisestä tontusta ketju poistui kun mittarissa oli 264tkm jolloin autoon tehtiin myös kansipahvin vaihto.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 hakusessa.
Älä nyt siitä 2.0t:stä vielä ota pois. Isot pojat laittaa niitä jo takaisin.saba90 kirjoitti:Tasapainoakselin ketju ainakin kannattaa koneesta poistaa/vaihtaa uuteen ettei tee suurempia tuhoja koneeseen. Edellisestä tontusta ketju poistui kun mittarissa oli 264tkm jolloin autoon tehtiin myös kansipahvin vaihto.
Alkuperäiselle kysyjälle:
CS malli 91-> tai CD94-> löytyy pelleistä hieman enemmän kalvanointia, joten ovat yleensä paremmassa kunnossa pelleiltään. Koneessa siirrytiin 94-> ns lyhytlohkoon, jolloin tehtiin parannuksia tasapainotus rattaisiin. Samalla siirryttiin käyttämään (T5.2 versio löytyy jo -93 pitkälohkon kaverina) Trionic 5.5 moottorinohjausta, johon saa helpommin viritysosia (lastuja) ja vika diagnostiikka on hieman parempi. Lisäksi T5 autoista puuttuu yleisesti hajoava ilmamassamittari.
Haulla löytyy juttuja ns. riittävästi.
2.0t ei häviä juurikaan ominaisuuksiltaan 2.3t:lle, joten ei kannata hylätä hyvää autoa sen takia. 200tkm jälkeen autoon tulee melko paljon uusittavia osia ja jos ei itse osaa tehdä, niin myös kalliita. 300tkm ajetussa osat ovat pääsääntöisesti vaihdettu.
Omassa on mennyt 200tkm jälkeen vaihtoon:
-Kytkin, kytkimen työ -ja pääsylinteri ja letku niiden välistä.
-Kaikki jarrulevyt ja palat
-lämmityslaitteen puhallin ja kenno (pitäisi vaihtaa).
-jouset ja iskarit
-bensapumpumppu
-vesipumppu
-tankin kannatin raudat
-virtalukon pohja
-virtalukko pitäisi vaihtaa (oireilee jo)
-etuakseliston takatuenta
lisäksi jotakin muuta pientä...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9000 hakusessa.
Juu ei ollut tarkoituskaan ottaa pois9000LPT kirjoitti:Älä nyt siitä 2.0t:stä vielä ota pois. Isot pojat laittaa niitä jo takaisin.saba90 kirjoitti:Tasapainoakselin ketju ainakin kannattaa koneesta poistaa/vaihtaa uuteen ettei tee suurempia tuhoja koneeseen. Edellisestä tontusta ketju poistui kun mittarissa oli 264tkm jolloin autoon tehtiin myös kansipahvin vaihto.


Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 hakusessa.
Hanki og satku jos luotettavaa kakkosautoa meinaat hommaa 
ei ole vielä kertakaan jättäny minua tielle
tonnari jo 2,5 kertaa heh

ei ole vielä kertakaan jättäny minua tielle

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 9000 hakusessa.
Tasapainoakselin ketju ainakin kannattaa koneesta poistaa/vaihtaa uuteen ettei tee suurempia tuhoja koneeseen.
Poistaa/vaihtaa. Olen asiasta jotain kuullut, mutta en hirveästi tiedä. Eli siis voiko sen pelkästään poistaa vai pitääkö vaihtaa uusi tilalle. Kun tosiaan aina olen kuullut puhuttavan tasapainoakselin ketjun poistosta
Re: 9000 hakusessa.
Ei ainakaan mitään vaikutusta ollut ketjun poistolla edelliseen tonnariin,tosin olikin kyllä vapari,en tiedä sitten enempää onko vaikutusta onko vapari vai turboJopi kirjoitti:Poistaa/vaihtaa. Olen asiasta jotain kuullut, mutta en hirveästi tiedä. Eli siis voiko sen pelkästään poistaa vai pitääkö vaihtaa uusi tilalle. Kun tosiaan aina olen kuullut puhuttavan tasapainoakselin ketjun poistosta

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98