Immulla kokeiltua. Mun auto ahtaa 0,5 molemmilla immuilla ja kulkee silti paremmin kuin kaverin auto joka ahtoi omalla immulla (joka mitattu laakkosen tecillä toimivaksi) ja aeron softalla 0,7, mun immulla ahtoja tuli 1,0. Silti oli ehkä hieman vaisumpi kuin mun. Steg 1:llä ahtoja mun immulla 1,0, kulku hieman parempi mutta jotain puuttui silti. Mun autoon laitettiin "R-pultti" viritys, eli r-letku irti ja pultilla umpeen, kas kummaa ahtoja parhaimmillaan 0,9 ja kulkua riittää niin pirusti molemmilla immuilla. Peruspaineet mulla ennen r-pulltia n. 0,35-0,38.
Kumman immu on rikki ja miksi ei vaikuta mun autoon vain toiseen?
Höyryjen kierron r-letkulle tuleva sinisen "venttiilin" muovinikale on irti (liekö korjattaviss) sen takia r-pultti toimi mulla. Ei merkkejä laihalla käynnistä tulpissa eikä pakosarjassa.
Mikähän on mulla alipainesäätimen ja imusarjan välissä oleva t-haara josta menee letku ilmastoinnin säätöventtiilille ja sieltä se tulee johonkin alipainesäätimen taakse mihin ei näe. EPC ei kerro siinä olevan mitään haaraa eikä myöskään mistä pitäisi letkun oikeasti mennä ilmastoinnin venttiilille. Merkkiliike oli kans pihalla (tosin monesta muustakin vaikka palvelu on pelannu).
Kertokaapa hyviä vinkkejä tai esittäkää kiperiä lisä kysymyksiä joihin voin yrittää vastata jotta asia selviäisi missä paineet luuraa.