pölläytelee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

pölläytelee

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Moi

siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja jarkar »

jarkar kirjoitti:Moi

siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.
niin olisko mahdollista että kansipahvi tihkuis vähän ulos päin
kylmänä, lämpölaajenemisessä menis raot umpeen.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja suapas »

jarkar kirjoitti:Moi

siis 9-5 2,0 pölläyttää savua (vesihöyryä) aina kerran kun lämpö rupeaa
olemaan normaali,mutta sen jälkeen ei mitään Huohotin päivitys juuri
tehty. Neste vuodot on testattu
liikkeessä eikä ollut vuotoja.
Ajaessa vaikea havaita tuleeko putkesta vai moottorista
Vinkkejä kaivataan omat loppu.
Voipi johtua siitä, kun termari aukeaa ja neste alkaa kiertää syylärissä. Syylärissä voi olla lunta tai jäätä, joka sit sulaa ja höyrystyy . Tuskin sen vakavampaa, mut seuraile nestetasoa paisarissa :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Joo, ei se vaikuta ajamiseen, nesteitä olen seurannut
eikä vaikuta vakavalta, mutta jäi vaivaamaan. Ehkä pikku asioilla,
ei kannata päätä ruveta vaivaamaan.
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Itsellä tekee joskus samaa, vaihdettu pa-suodatin ja ilmansuodatin sekä nyt öljyt+suodatin ja edelleen ajoittain pölläyttelee... (vaaleaa, ei sinistä)

nesteet ok, ajattelin ne kannen pultit myös varalta kiristää ja sitten päästömittari paisarin päälle (jos alkaa mittaa co2 lukemia, niin lienee kansipahvi finito)

oiskos muuta mitä kannattaisi tehdä?
-*-Elämä on-*-
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja jarkar »

vaiva paikallistettu ja todettu
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jarkar kirjoitti:vaiva paikallistettu ja todettu
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.
Täh?? 8O
Meinaavatko vaihtaa siihen uuden puolimoottorin?
Pahvi 30e, kannen plaanaus (tuskin edes tarpeen) 40e, loput tiivisteet, jne maks 50e, ja maks 5-6h töitä, melkoisen kalliilta kuulostaa tuo 1600e.

Kannattaa kokeilla kiristää uudelleen, ja laskea nesteet ulos, ja sitten uusein nesteiden kera Bar's leakit sisään.

Edit: mittasivatko jäähdytysnesteiden häkäpitoisuuden, vai kuinka totesivat kansipahvivian?
Luulisin että yleisemmin Saabin kone haluaisi mieluummin vuotaa veden (+ öljyn) koneen ulkopuolelle, ja kannen ollessa halki sitten palotilaan?
Edit2: tuohon hintaan varmaankin haluavat vaihtaa myös jakopään, sekä moniurahihnan rullineen, muuten on kyllä aika vaikea keksiä miten noin iso summa muodostuisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Tekeekö tällä setillä mitään...?

YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA SAAB 9-5
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on!
Tarkista tekstiselite!
2,0/2,3-16V ja Turbo 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4760 129.90 ???
-*-Elämä on-*-
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

nittifemma kirjoitti:Tekeekö tällä setillä mitään...?

YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA SAAB 9-5
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on!
Tarkista tekstiselite!
2,0/2,3-16V ja Turbo 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4760 129.90 ???
Eipä juuri, todellinen tarve kun on lähinnä kannentiivisteelle. Jos pakosarjan, ja imusarjan tiivisteet ovat ehjät irrotettuina, niin ne kelpaavat kyllä, samoin ahtimen, ja pakosarjan välinen tiivistekin (jos ei ole puhkipalanut, tai pahasti lintassa).
Imusarjan tiivisteen kaveriksi voi laittaa liimaa (kunnollista, esim Loctite 510), samoin ahtimen vesi/öljy-laippatiivisteisiin.
venakopan tiivste on alkuperäisenä niin laadukas, että sitä ei kannata vaihtaa, vaan kantsii ottaa se irti, puhdistaa venakopasta sen urat, ja putsata tiiviste kunnolla. Esim. Scantecin venakopantiiviste on ihan surkea, ja vääränkokoinen/mallinen.
Karmean hintainen tuo tiivistesarja, ja Motonetin myymien tarvikkeiden laadun tuntien yli puolet noista on käyttökelvottomia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja malait »

jarkar kirjoitti:vaiva paikallistettu ja todettu
Kansipahvi vuotaa. kustannus arvio 1600€.

Moi

Etsi nyt ihmeessä halvempi paikka, meillä kyseinen remontti+venttiiliremontti samaan syssyyn kustansi yhteensä 1000 euroa, sisältäen työt ja osat, niin ja käänny osien haussa pcs:sän puoleen.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Okei
Lasku 1350 eskoa työt 800 nesteet pakosarjan tiiv, O-renkaita,kansipultit
kannenhöyläys+muut 550. Länsi-Autossa.
Rami P
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 11:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja Rami P »

1. Vaihda takaiskuventtiili huohotusjärjestelmään. Voi jäädä auki. n.7€
2. Kiristä kansi. Osta E16 hylsy + momenttiavain
3. Puhalla venttiilikopan sisältä 2 kpl n.8 mm putkea läpi. Öljytöhnä tukkii putket.
4. Kovaa ajoa.
Ps. itse tein kyseisen rempan ja loppui pölläyttely.
T: Rami
900i ja 9-5
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja foppa »

Itse olen ihmetellyt kun saabi savuttaa enemmän kun muut autot. tai siis ainakin oma saabini. jos istuu valoissa ja kattoo taaksepäin niin kyllä nousee höyryä enemmän kuin muilta...mitään vikaa pakokaasuarvoissa ei ole ollut eikä polttoaineen kulutuskaan ole mielestäni noussut.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

foppa kirjoitti:Itse olen ihmetellyt kun saabi savuttaa enemmän kun muut autot. tai siis ainakin oma saabini. jos istuu valoissa ja kattoo taaksepäin niin kyllä nousee höyryä enemmän kuin muilta...mitään vikaa pakokaasuarvoissa ei ole ollut eikä polttoaineen kulutuskaan ole mielestäni noussut.
Puhutaanko nyt savusta vai vesihöyrystä? Saabit on aina ollut varsinaisia "höyrykoneita" mallista ja iästä riippumatta. Oikein mallisuorituksia uutispätkään "autoilu hukuttaa maailman saasteisiin" - tyylisiin mediapläjäyksiin (ilman että toimittaja edes tietää sitä putkenpäästä tulevan "saasteen" koostumusta).
Sitten kun alkaa kesällä pöläyttelemään tai selkeesti näkee että on mustaa/sinistä savua niin pitää huolestua, muuten ei :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pölläytelee

Viesti Kirjoittaja foppa »

Puhutaanko nyt savusta vai vesihöyrystä? Saabit on aina ollut varsinaisia "höyrykoneita" mallista ja iästä riippumatta. Oikein mallisuorituksia uutispätkään "autoilu hukuttaa maailman saasteisiin" - tyylisiin mediapläjäyksiin (ilman että toimittaja edes tietää sitä putkenpäästä tulevan "saasteen" koostumusta).
Sitten kun alkaa kesällä pöläyttelemään tai selkeesti näkee että on mustaa/sinistä savua niin pitää huolestua, muuten ei
okei, hyvä tietää :) :saab: = höyrykone.
selkeesti vesihöyryähän se on. monessa nykyautossa pakoputki saattaa muutenkin tojottaa esim. alaspäin, joilloin näkyvä höyry ehkä vähenee(?).
Vastaa Viestiin