9-5 2,0t automaatti wagon vetoautona

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
micky 9-5
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Huhti 04, 2009 10:47

9-5 2,0t automaatti wagon vetoautona

Viesti Kirjoittaja micky 9-5 »

Tuli hommattua :saab:
Onkos kukaan vedellyt kyseisellä autolla
n.1200kg venetraileria perässä?
Kestääkö automaattiloota
ja miten käyttäytyy luiskalla?
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

Re: 9-5 2,0t automaatti wagon vetoautona

Viesti Kirjoittaja haka »

itselläni n. 900 kg vene/traileri yhdistelmä. hyvin on nostot sujuneet joka luiskalta. pitemmällä matkalla kulutus kova ( 13,8 ). pidemmät matkat vedän vaimon 900i .
9-5 2.0 t aut. vector -02
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Re: 9-5 2,0t automaatti wagon vetoautona

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Hyvä aihe! Itsekin meinasin juuri kysellä lähes samaa... :D
Itsellä tosin olisi vedettävänä n. 900kg asuntovaunu. Minkäslaisia koppeja porukka on vedellyt tollasella 2,0t automaatilla? Miten tuo automaatti toimii vetoautossa? Itsellä kun ei kovin paljoa vielä ole kokemusta vaununvedosta ylipäätäänkään, saati sitten automaatilla. Luulisi, että ihan hyvin toi jaksaa vetää, vaikkei tuo auto nyt minään tehopakkaus olekaan..? Menovettähän se varmaan ottaa sellaisen 13-15 l/100km (mutu), mutta eihän se nyt vielä mitenkään ihan älyttömästi ole. Muistaa vaan käydä tankilla tiiviisti... :)
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050

Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 9-5 2,0t automaatti wagon vetoautona

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Mulla on 2,3t automaatti ja täytyy sanoa, että mukavampaa vetoautoa en voisi kuvitella, vetäminen on yhtä helppoa kun ajaminen ilman vaunua. Itselläni siis reilu tonnin painoinen asuntovaunu.

Ajan yleensä vaunu perässä kolmonen lukittuna ja nopeus noin 75km/h. Keskikulutus ei ole juurikaan noussut tankkausvälillä vaikka vaunu on ollut perässä noin 150 kilsaa. Kulutus tuntuu samalta kuin edellinen tonnarini 2.3TA vaunu perässä. Sillä vaunu perässä kulutus oli noin 11 litraa satasella.

Ysivitosella en juurikaan vaunua ole vetänyt kuin pari sataa kilsaa. Nyt saisi ostaa molemmat pois, juuri moitteitta katsastetun ysivitosen ja katsastamatta jääneen vaunun ;) Molempien tiedot ja osoitteet löytyy allekirjoituksesta.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
http://saabistinet.fi
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: 9-5 2,0t automaatti wagon vetoautona

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Tässäpä hieman kaunistelematonta faktaa..Itsellä myös 2.0t automaatti ja 1500 kg vaunu, laatikko puottaa vaihteen herkästi kolmeselle jo pienessä nousussa, ( lukitusta hyvä käyttää, riippuen tieolosuhteista ) bensaa palaa normaalisti noin 9 l satasella ja reilu 15 l vaunun kanssa ajotietokoneen mukaan. Luvut täsmää aika hyvin oikeaan kulutukseen. Trailerilla painoa kokonaisuudessaan reilut 1300 kiloa ja kyllähän se luiskasta nousee kohtuullisen hyvin ryömintä vaihteella. Molemmissa ongelma oli vakio jousitus ja iskarit. Perä laahaa ( paljon ), varsinkin kun pesue on kyydissä, ongelma ratkaistiin vaihtamalla takapään rojut kalliisiin rojuihin. 2.0 kone on liian pieni raskaisiin vetoihin mutta kyllä sillä pärjää, tässä suhteessa 2.3 on mukavampi.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
Vastaa Viestiin