tulppien valinta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jarska
"Aero"

tulppien valinta

Viesti Kirjoittaja jarska »

Minkälaisilla tulpilla olette ajaneet kun olette nostaneet ahtoja vanhemmista tonnareista. SP:n virisarjan mukana ei tullut mitään ohjeita tulpista mutta kannattaisko siirtyä kylmempään tai platina tulppaan kovempien ahtojen kanssa?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
9kTA
"Aero"

Re: tulppien valinta

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

jarska kirjoitti:Minkälaisilla tulpilla olette ajaneet kun olette nostaneet ahtoja vanhemmista tonnareista. SP:n virisarjan mukana ei tullut mitään ohjeita tulpista mutta kannattaisko siirtyä kylmempään tai platina tulppaan kovempien ahtojen kanssa?
NGK:n BCP7EVX platinatulpat laitoin itelleni ahtojen noston jälkeen. Vakiotulpilla rupes pätkimään kun ahdot nousi vähänkään ylemmäs. Sen jälkeen ei oo sitä ongelmaa ollut, nyt sen sijaan menee kansipahvi vaihtoon...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
öljysormi
"Aero"

Re: tulppien valinta

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

jarska kirjoitti:Minkälaisilla tulpilla olette ajaneet kun olette nostaneet ahtoja vanhemmista tonnareista. SP:n virisarjan mukana ei tullut mitään ohjeita tulpista mutta kannattaisko siirtyä kylmempään tai platina tulppaan kovempien ahtojen kanssa?
onkos sulla DI? varovasti niiden tulppien kanssa elä laita mitä sattuu..
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jarska
"Aero"

Joo on mulla suorasytkä...Kannattaakohan tuota lämpöarvoa vaihtaa kylmempään vaiko ostaa vain esim ne platinatulpat :? Se just arveluttaakin, ettei satu vahinkoa jos menee kikkaileen tietämättään aivan väärät tulpat paikalleen!

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

Erinäisten tulppakokeilujen jälkeen (Brisk), päädyin platinatulppiin ja mainiosti on pelittänyt kohta 50tkm ajan. Ei tykänneet pahaa edes ratapäivien vedättelystä :D .
Foxbody turbo
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Maptunilta sanoivat, että ainakin tuossa mun autossa, jos laittaa lisää hönkää koneeseen mukana tulee kylmemmät tulpat eli kutosten tilalle seiskat.
jarska
"Aero"

to4 kirjoitti:Erinäisten tulppakokeilujen jälkeen (Brisk), päädyin platinatulppiin ja mainiosti on pelittänyt kohta 50tkm ajan. Ei tykänneet pahaa edes ratapäivien vedättelystä :D .
Vaihdoitko myös lämpöarvoltaan astetta kylmempiin vai pysyikö se samana?

Omega 3000tic
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

tevisu kirjoitti:Maptunilta sanoivat, että ainakin tuossa mun autossa, jos laittaa lisää hönkää koneeseen mukana tulee kylmemmät tulpat eli kutosten tilalle seiskat.
Mulla on ainaki tontussa seiskat, ihan ok pelaa, eikös joillakin hurjilla oo kaseja? Minni :?:
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

JouniCSE kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Maptunilta sanoivat, että ainakin tuossa mun autossa, jos laittaa lisää hönkää koneeseen mukana tulee kylmemmät tulpat eli kutosten tilalle seiskat.
Mulla on ainaki tontussa seiskat, ihan ok pelaa, eikös joillakin hurjilla oo kaseja? Minni :?:
Mulla on kasit, BCR8ES tosin vaan työkalupakinpohjalla, takakontissa, edelleen. Vaihdoin tänään BCPR7ES-11 :arrow: BCPR7ES-11, nämä kun on toiminu mulla aina hienosti vakiosta viritettyyn.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla on tonnarissa just nuo BCR8ES ja toimii loistavasti! Loppu pätkimiset ja nykimiset siihen kun vaihdoin nuo paikalleen.Ja kärkiväliin ei ole tarvinnut koskea.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

jarska kirjoitti:
to4 kirjoitti:Erinäisten tulppakokeilujen jälkeen (Brisk), päädyin platinatulppiin ja mainiosti on pelittänyt kohta 50tkm ajan. Ei tykänneet pahaa edes ratapäivien vedättelystä :D .
Vaihdoitko myös lämpöarvoltaan astetta kylmempiin vai pysyikö se samana?
Vakiot lämpöarvoltaan.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin