Kojetaulun irrotus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"

Kojetaulun irrotus

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Terve

Voisiko joku antaa ohjeita OG 900:n (vm- 92) kojelaudan irroitukseen. Mun tarvis vaihtaa ilmanohjaimen säädin.
Lisäksi, missä vika kun pissapoika ei jaksa kunnolla pissiä tuulilasille eikä vettä myöskään tule lampuille ??

thanks

9-5 Nordic
YKÄ
"Hirsch"

pissapoika

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Pissapoika pelaa kun otat takaisku ventiilit pois (3) tai voi ne uusiakin
mutta minä oon aina ottanu pois.Ne on niitä mustia mötiköitä letkun välissä,yksi"akun lähellä"ja kaksi lasin suutimien lähellä.
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Laita vaan uudet takaiskuventtiilit. Jos ne poistetaan, säiliö alkaa valumaan tyhjäksi lampunpesurien suuttimien kautta, koska säiliön nestepinta on suuttimia ylempänä (kokemusta on). Toinen ongelma voi tulla siitä, kun rapakeleillä tuulilasinpyyhkijät hankaa hiekkasotkua tuulilasiin useita vetoja ennen kuin nestettä alkaa lentämään suuttimista.

Itse yrittäisin vaihtaa säätimen radion aukosta. Jos kuitenkin tahdot purkaa sitä, niin kojelaudan "ovaalin" voit poistaa ottamalla neljä pitkää torx ruuvia kojelaudan alapinnasta. Ratti pitää toki poistaa edestä. Muista merkata pulttien paikat, koska ne on eri pituisia. Kojelaudan yläpinnassa olevat kierrekappaleet saattavat irrota ja työ hankaloituu huomattavasti. Ruuveja siis kannattaa yrittää avata varoen... Muista asentaa lämpösäätimen tanko huolella lämpöhanaan asennusvaiheessa, tai saatat huomata tangon irronneen myöhemmässä vaiheessa ja joudut purkamaan kojelautaa uudestaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 Nordic
"Aero"

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

löytyskö kojelaudasta esim räjäytyskuvaa, se helpottaisi asiaa.
Kiitokset ohjeista tähän asti, hyvin pissii

9-5 Nordic
Vastaa Viestiin