Kun kuumaan autoon istahtaa,niin kyllä silloin autoasennossa ilmastointi taistelee jotta saa sisätilat + 20 :een asteeseen,jotenkin en tuota autoilmastoinnin logiikkaa ymmärrä
Autoilmastointi vai manuaali...
Autoilmastointi vai manuaali...
Jos on tuo soitin -06 SS:ssä huono,niin on omituinen tuo auto-ilmastointikin.Ennenkuin luen ohjekirjaa,niin avaudun tänne,esim.aamusella +6 astetta ulkona,niin lämmityslaite ei autoasennossa pahemmin "hurise" on kuin lehmänhenkäys...aina täytyy laittaa manuaalille jos haluan töhötystä/ilmanvaihtoa lisää...näin se varmaan pitää tehdäkin?Optimizevalikon kävin läpi ja siinä mielestäni ihan kelvolliset säädöt.
Kun kuumaan autoon istahtaa,niin kyllä silloin autoasennossa ilmastointi taistelee jotta saa sisätilat + 20 :een asteeseen,jotenkin en tuota autoilmastoinnin logiikkaa ymmärrä
Kun kuumaan autoon istahtaa,niin kyllä silloin autoasennossa ilmastointi taistelee jotta saa sisätilat + 20 :een asteeseen,jotenkin en tuota autoilmastoinnin logiikkaa ymmärrä
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
Re: Autoilmastointi vai manuaali...
Se minun tietääkseni odottaa, että moottorin lämmöt nousee, turhahan sitä kylmää ilmaa on sinne ohjaamoon työntää.
Näin kai toimii kaikki autom. ilmastoinnit?
Näin kai toimii kaikki autom. ilmastoinnit?
Re: Autoilmastointi vai manuaali...
Nämä jo selvittää ihmettelyäni...tuon autoasennon kanssa.Jatkossa jos haluan vanhanaikaista töhötystä sisätiloihin,niin siitä vaan manualliasennolle puhallin.Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen ns.täysautomaatti-ilmastoinnilla varustettu "kattila",Sportti-Focus oli myös auto-ilmastoitu versio,mutta siinä ei muuta automaattista ollut kuin tuo lämpötilan säätö,kaikki muut puhallin ja säädöt ovat aina siinä mihin ne oli LCD-näytössä laitettu,sikisi hämmästelen tätä Saab:in hiljaisuutta 
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
Re: Autoilmastointi vai manuaali...
Eli Focus sisälsi käytännössä puoliautomaattisen ilmastoinnin.vesa1tal kirjoitti:Nämä jo selvittää ihmettelyäni...tuon autoasennon kanssa.Jatkossa jos haluan vanhanaikaista töhötystä sisätiloihin,niin siitä vaan manualliasennolle puhallin.Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen ns.täysautomaatti-ilmastoinnilla varustettu "kattila",Sportti-Focus oli myös auto-ilmastoitu versio,mutta siinä ei muuta automaattista ollut kuin tuo lämpötilan säätö,kaikki muut puhallin ja säädöt ovat aina siinä mihin ne oli LCD-näytössä laitettu,sikisi hämmästelen tätä Saab:in hiljaisuutta
Minun makuun on paljon miellyttävämpi tuo hiljainen ja veden lämpötilan mukaan heräilevä malli. Ja kuten jo huomasitkin niin sieltä valikosta saa tuota puhallinnopeutta säätää.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Autoilmastointi vai manuaali...
Jos tuo 9-3:n auto AC ei miellytä niin mikä sitten? Itse en ole vielä paremmin toimivaa kokenut. Se "töhötyshän" alkaa kyllä heti kun vesi on lämmennyt ja jos lämmityksen tarvetta on. Vielä lisä huomautuksena, Saabissahan puhallin ei silti hirveästi "töhise" vaikka vaihtaisikin huomattavan ilmamäärän. Kanavat on avarat ja oikein suunnitellut niin ei tule kauheasti kuuluvaa suhinaa. Toisin kuin jossain muissa autoissa... 
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Autoilmastointi vai manuaali...
En sitä AC-toimintaa moittinut,vaan kunhan ihmettelin "ääneen" ja tulihan siitä asiallinenkin vastaus...ettei tartte enää ihmetellä.
-Nimimerkki:Ei hernettä nenään-
-Nimimerkki:Ei hernettä nenään-
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
Re: Autoilmastointi vai manuaali...
joo ei paljon parempaa keksintöä voi olla kuin tuo saabin acc. Aamuisin kun lähtee niin ne ekat 5 kilsaa on jjjäätäwiä, mutta sen jälkeen alkaa auto lämmetä. Toki pientä webasto/eberikuumetta ilmassa..
Kesällä taas auto alkoi viiletä heti kun sai moottorin käyntiin. ++30 asteen helteillä olikin melkein mukavampi ajella saabilla senkuin käristyä jossain.
Kesällä taas auto alkoi viiletä heti kun sai moottorin käyntiin. ++30 asteen helteillä olikin melkein mukavampi ajella saabilla senkuin käristyä jossain.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77