200 hummaa on ihan ehdoton maksimi vakioruiskulla. Kyllä siitä koneesta saa rakentamalla vaikka mitä tehoja irti, mutta K-Jet ei suostu jakamaan soppaa... Itselläni oli jotain 210-220 hv luokkaa tehot varttimailiaikojen perusteella, ja lisäruisku oli ihan ehdoton.
En muista meneekö NG900:n kone tuohon, muttei ole syytä laittaa

Jos haluat äärimmäistä tehoa, T16-kansi vaan kehiin ja männät vaihtoon, niin sulla on käytännössä sama kone kuin NG900, tosin ilman mäntien öljyjäähdytystä.
8-tappisesta saa helposti n. 170-180 hv tasaista tehoa, mutta sen yläpuolella tulee juuri ruiskun kanssa ongelmia. Ratasaabitkin, joissa tämä kone on, ajavat ihan laihan rajalla ylärekisterissä...
Tässä peruskaavaa:
1. Muuta APC
2. Vaihda "patteriputki", eli turbolta ulos tuleva käyrä
3. Vaihda putkisto paremmin virtaavaan tai vähintään keskivaimennin tai katti mäkeen
4. Asenna välijäähdytin tai turbon imupuolelle syöttävä vesiruisku
Tällä kombolla saa irti kaiken mitä vakioruiskulla saa. (190-200 hv)
Sitten jos ruiskua muokataan/vaihdetaan tai asennetaan lisäruisku, niin:
1. Isompi turbo
2. Isompi välijäähdytin syylärin eteen
3. 3-tuumainen pakoputki
4. Muuta ilmanotto
Nyt päästään turbosta ja coolerista riippuen jo helposti 220-230 hv.
Seuraavaksi pitää puristusta ruveta laskemaan ja kantta porttaamaan, pakosarjaa viilaamaan ja vesiruiskua parantelemaan.
250 hv:n yli täytyy päästä vielä suht. helposti tämän jälkeen, mutta sen yläpuolelle tarvitaan taas nokka ja jäykemmät venajouset, tai vaihtoehtoisesti liian iso turbo
Toivottavasti auttoi, kysy lisää jos kiinnostaa!