NG:n 900 aktuaattorista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

NG:n 900 aktuaattorista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kestääkö uusien ysisatasten aktuaattori yli 1 baarin ahtoja, kun olisin laittamassa stage 1 :stä? Ainakin Maptun Finlandista väitettiin, että kyllä kestää, mutta olin lukevinaan täällä foorumissa, ettei välttämättä kestä. Olisi sen takia tarkoitus ehkä laittaa Forcen aktu. 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Toisilla se tuntuu kestävän toisilla taas ei. Esim mulla ahot kiikku jo steg1:llä
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Forgesta

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, pitää kait se sitten hommata, että saa ajella huoleti talven yli ja muutenkin pitemmällä aikavälillä. 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900:n aktuaattorin jousi on mitoitettu 1.0 barin paineille. Omassa autossa BSR:n steg 1 ja Speedpartsin steg 3 toimivat hyvin vakioaktuaattorilla, mutta Maptunin steg 3+:aan tarvittiin jo sitten jäykempi aktuaattorin jousi.

Kannattaa ensin tilata se steg 1 ja katsoa vasta sen jälkeen, toimiiko aktuaattori vai ei. Näin ei tule hommattua sitä turhaan, jos vakioaktuaattori sittenkin toimisi moitteettomasti. Voihan sen aktuaattorin hommata sitten jälkeenkinpäin. Hinta ei ole kova ja asennus todella helppoa. Täytyy vain muistaa esijännittää jousi asennuksen yhteydessä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin