vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabbimiäs
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
Paikkakunta: Seinäjoki

vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja saabbimiäs »

Suunnittelen 2006 tai 2007 vuosimallin 9-5 wagon tai sedanin hakua Ruotsista. Opiskelin tuossa että moottoritarjonta on ilmeisesti seuraava:

2.0t (110 kW/150 hv)
2.0t Biopower
2.3t (136 kW/185 hv)
2.3T (161 kW/220 hv)
2.3TS (191 kW/260 hv) Aero

Voisiko joku korjata mikäli olen väärässä. Kiinnostaa tietää myös varsinkin noista 2.3 litran myllyistä, että onko niissä samat turbot ja välijäähdyttimet ym.? Eli onko eri tehot saatu pelkästään eri ohjaussoftilla vai onko muitakin muutoksia?

Ja onkos noihin laiskempiin 2.0t ja 2.3t malleihin helposti saatavilla lisäpotkua?
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Re: vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Mimmi kirjoitti:Unohdit B205E (136kW), B235E BioPower, Z19DTH moottorit kokonaan.
Eli suomennettuna

2,0T (136kW / 185hv)
2,3t BioPower
1,9 TiD (110kW / 150hv)
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050

Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

saabbimiäs kirjoitti:Suunnittelen 2006 tai 2007 vuosimallin 9-5 wagon tai sedanin hakua Ruotsista. Opiskelin tuossa että moottoritarjonta on ilmeisesti seuraava:

2.0t (110 kW/150 hv)
2.0t Biopower
2.3t (136 kW/185 hv)
2.3T (161 kW/220 hv)
2.3TS (191 kW/260 hv) Aero

Voisiko joku korjata mikäli olen väärässä. Kiinnostaa tietää myös varsinkin noista 2.3 litran myllyistä, että onko niissä samat turbot ja välijäähdyttimet ym.? Eli onko eri tehot saatu pelkästään eri ohjaussoftilla vai onko muitakin muutoksia?

Ja onkos noihin laiskempiin 2.0t ja 2.3t malleihin helposti saatavilla lisäpotkua?
Kaikissa bensakoneissa on sama välijäähdytin ja perusmoottori (paitsi tietysti 2,3 vs 2,0 eri iskunpituus).

2,0t ja 2,3t on Garrett GT17 ahtimella, max teho n. 220-230hv, 350-370Nm vääntöä
2,3T ja 2,3TS on Mitsu TD04HL-15T ahtimella, max teho n. 270-280hv, 420-430Nm vääntöä

Pelkkää softaa vaihtamalla saa siis kaikkiin noihin max. ylläolevan tehon riippumatta siitä mitä on tehtaalla ollut. Samoin Biopower-toiminnallisuuden saa softalla.

2,3T 220hv ja 2,3TS 260hv mallien välillä ei ole muuta eroa kuin softa, "rauta" on samaa. 2,0T 185hv on sama kuin 2,0t mutta jo valmiiksi Saabin softapäivittämä.

2,3t ja 2,0t tuottaa softattuna samasta pienestä ahtimesta johtuen lähes samat tehot ja väännöt, mutta 2,3t vääntää alempana hieman paremmin. Molempiin on myös mahdollista vaihtaa Aeron ahdin, jolloin 2,3t muuttuu vastaamaan Aeroa softan vaihdolla ja 2,0t puolestaan vastaa sen jälkeen vanhaa OG9-3 Aeroa, jolloin pelkällä softalla saatavissa n. 250hv 2,0t koneesta TD04:lla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabbimiäs
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: vm.2006-2007 moottorivaihtoehdot ym. kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja saabbimiäs »

Kaikissa bensakoneissa on sama välijäähdytin ja perusmoottori (paitsi tietysti 2,3 vs 2,0 eri iskunpituus).

2,0t ja 2,3t on Garrett GT17 ahtimella, max teho n. 220-230hv, 350-370Nm vääntöä
2,3T ja 2,3TS on Mitsu TD04HL-15T ahtimella, max teho n. 270-280hv, 420-430Nm vääntöä

Pelkkää softaa vaihtamalla saa siis kaikkiin noihin max. ylläolevan tehon riippumatta siitä mitä on tehtaalla ollut. Samoin Biopower-toiminnallisuuden saa softalla.

2,3T 220hv ja 2,3TS 260hv mallien välillä ei ole muuta eroa kuin softa, "rauta" on samaa. 2,0T 185hv on sama kuin 2,0t mutta jo valmiiksi Saabin softapäivittämä.

2,3t ja 2,0t tuottaa softattuna samasta pienestä ahtimesta johtuen lähes samat tehot ja väännöt, mutta 2,3t vääntää alempana hieman paremmin. Molempiin on myös mahdollista vaihtaa Aeron ahdin, jolloin 2,3t muuttuu vastaamaan Aeroa softan vaihdolla ja 2,0t puolestaan vastaa sen jälkeen vanhaa OG9-3 Aeroa, jolloin pelkällä softalla saatavissa n. 250hv 2,0t koneesta TD04:lla.
Kiitoksia vastauksesta! Tuo oli juuri mitä halusin tietää.
Vastaa Viestiin