Uusi Saabisti ja "irti pyörivä" vaihdekeppi, NG900 2.0T -96

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tseiaar
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Loka 02, 2008 12:12

Uusi Saabisti ja "irti pyörivä" vaihdekeppi, NG900 2.0T -96

Viesti Kirjoittaja Tseiaar »

Eli viikko sitten tuli hankittua itelle "työmatka-autoksi" tuommonen otsikon kulkine -> http://s284.photobucket.com/albums/ll8/ ... otos/Saab/ . Ajohan on yhtä juhlaa kun turbo tuo voimaa, mutta muutama pikku seikka himmentää muuten niin nautinnollista ajoelämystä :? .

1. Vaihdekeppi on irti, eli nousee pois paikaltaan nostamalla (tokihan palje sen siellä paikallaan pitää ettei se nyt ihan käteen jää...) ja pyörii miten sattuu. Oma veikkaus on että nupin sisältä on boorit menny, mut kun kattelin uusia vaihdekepinnuppeja, niissä ei näytä tulevan mukana sitä mustaa muoviholkkia mikä on siinä nupissa kiinni? Ja omastani en saanut niitä toisistaan irti....?

2. Check Engine valoo palaa välillä ajossa, välillä ei. Auton käyttäytymiseen sillä ei tuntuisi olevan mitään merkitystä. Kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa, vilkkuu valo ensin yhden kerran hitaasti ja sitten kuusi kertaa nopeasti. Mistä näitä valoja voisi tulkata?

Pitää varmaan jonkinlainen testeri hommata millä pääsis tutustumaan syvemmin tän Saabbaan sielunelämään.

Kiitos jos joku vaivautus jeesaamaan, että pääsis alkuun tän merkin kanssa :wink: .

Edittiä otsikkoon, kun tuo lambda-homma lähti selviämään, mut tietäskö joku jotain tosta kepin nupista...? Voisko sen liimata, esim. jotain vahvaa 2-komponenttiliimaa kepin päähän ja sitten pujottas nupin paikalleen, mut estääkö se pakkilukon toiminnan...?
Viimeksi muokannut Tseiaar, Ke Maalis 31, 2010 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Käyttiksiä ja harrasteita:
Saab 900S 2.0T -96
VW Kupla "streetmachine" -72
Chrysler Town&Country 3.8 LXi -98
Buster + Honda 45 BF
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Uusi Saabisti ja muutama ongelma auton kanssa NG900 2.0T -96

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

2. Trionic 5 manuaali löytyy tuolta http://trionic.mobixs.eu/

6 välkähdystä = kokeile ehjällä lambdalla
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uusi Saabisti ja muutama ongelma auton kanssa NG900 2.0T -96

Viesti Kirjoittaja jhir »

Katso tuo linkki.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=15

Eli osta vain Boschin alkuperäinen. Eipä ole enään valot vilkkuneet.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Tseiaar
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Loka 02, 2008 12:12

Re: Uusi Saabisti ja muutama ongelma auton kanssa NG900 2.0T -96

Viesti Kirjoittaja Tseiaar »

Nyt on sitten Boschin lambda tilattu, hintaa moisella oli 80 euroa. Katellaan miten auto alkaa toimia kunhan saa sen vaihdettua. Samalla jos laittas Fortet ja uudet liemet koneeseen...
Käyttiksiä ja harrasteita:
Saab 900S 2.0T -96
VW Kupla "streetmachine" -72
Chrysler Town&Country 3.8 LXi -98
Buster + Honda 45 BF
Tseiaar
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Loka 02, 2008 12:12

Re: Uusi Saabisti ja "irti pyörivä" vaihdekeppi, NG900 2.0T -96

Viesti Kirjoittaja Tseiaar »

Nyt on lambda vaihdettu, ja samalla hävis vikavalo :D . Samalla vaihtui öljyt koneeseen joka ensin puhdistettiin Forten moottoripesulla. Ja vaihdekeppikin korjautui kun laitoin pari kierrosta ilmastointiteippiä kepin ympärille ja sitten nuppi paikalleen, kyllä vaan jeesusteippi on monikäyttöistä :lol: .
Käyttiksiä ja harrasteita:
Saab 900S 2.0T -96
VW Kupla "streetmachine" -72
Chrysler Town&Country 3.8 LXi -98
Buster + Honda 45 BF
Vastaa Viestiin