Eli olen ostamassa Saab 9000 cd vm 1989 ajettu 230tkm.
Kannattaako? Hyviä ja huonoja puolia?
Mitä ostohetkellä kannattaisi tarkistaa autosta?
tonnaria ostamassa!
Re: tonnaria ostamassa!
lähinnä että rek otteeseen merkitty omistaja myy ja että ovet menee kaikki lukkoon kun avaimesta kääntää ja leimaa on paperissa hieman.
niin ja meinas unohtua, peräkontissa olevat toiset renkaat: että ne on edes samaan autoon. joskus joku on ostanut auton johon ei sitten keväällä renkaat käyneetkään.
niin ja meinas unohtua, peräkontissa olevat toiset renkaat: että ne on edes samaan autoon. joskus joku on ostanut auton johon ei sitten keväällä renkaat käyneetkään.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: tonnaria ostamassa!
Ruosteethan tuommoisen tonnarin pahin puoli on. Koputtele läpi pyöränkotelot, tunkinpaikat sekä helmat muutenkin. Avaa vielä peräkontti ja koputtele verhoilun läpi (tai ota verhoilu irti) oikealta puolen pyöränkoteloa vasten (siitä bensatankin täyttöputken kohdalta). Tsekkaa myös mahdollisen kattoluukun etupuolelta, että kattopelti on kuosissaan.
Lisäksi koska kyseessä on turboauto (onhan?
), tsekkaa koeajolla että ahtaa sopivasti - oman mittarin punaisen alueen alusta pitää karvan verran jäädä, mutta selkeästi keltaisen ylärajoilla, ellei ole lastutettu (=menee punaiselle) tai jotenkin rikottu (=jää keltaisen puoliväliin tai jopa alle). Jos/kun laite ahtaa kunnolla, niin aja vielä cruisella ylämäkeen (tai paina set-nappi pohjaan, jolloin auto kiihtyy) ja tarkista, että ahtoviisari on keltaisen alueen keskivaiheilla.
Ja muista, että olet ostamassa yli 20v vanhaa autoa, se on yksilö. Ainakin osa vioista (mitkä, se on oma päätöksesi) on hyväksyttävissä, kunhan se näkyy järkevästi hinnassa.
Lisäksi koska kyseessä on turboauto (onhan?

Ja muista, että olet ostamassa yli 20v vanhaa autoa, se on yksilö. Ainakin osa vioista (mitkä, se on oma päätöksesi) on hyväksyttävissä, kunhan se näkyy järkevästi hinnassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: tonnaria ostamassa!
Joo, varmasti ruoste ratkaisee eniten. Tuulilasin karmi on kamalimmasta päästä korjattava, helmakotelot takapyörien takana yleensä aina totaalisen mätiä. Muista tyypillisistä ongelmapaikoista tuolla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=28403
Muita tarkistettavia juttuja:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=11829
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=6111
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=11626
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=28403
Muita tarkistettavia juttuja:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=11829
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=6111
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=11626
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: tonnaria ostamassa!
Vuonna 2001 Belgiasta tuotukin oli jo siinä määrin ruostunut tuulilasin alareunasta että tuulilasin vaihtoon tuli useampi satanen lisähintaa kun annoin tehdä kunnolla tällä kertaa. Edellinen tuulilasi lähti halkeamaan alareunasta jo ekana talvena vaihdon jälkeen, hitsaushommia ei tuolloin tehty vaan vaihtoivat pelkän tuulilasin ilman takuuta. Kannattaa vaikka kurkistaa vähän niitten muovien alle ja lukea kuitista tarkemmin onko takuu voimassa vaikka lasi näyttäisi uudelta.jus kirjoitti: Tuulilasin karmi on kamalimmasta päästä korjattava
Re: tonnaria ostamassa!
onneksi nuo etelästä tuomat auto ovat säästyneet moiselta ruostevioilta.
yhtä tonnttua olen hitsannut jonka toin etelä saksasta mutta sen jo tiesinkin ostaessa.
yhtä tonnttua olen hitsannut jonka toin etelä saksasta mutta sen jo tiesinkin ostaessa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,