OG900 T16 virranjakajan sisältö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

OG900 T16 virranjakajan sisältö

Viesti Kirjoittaja alustar »

Tuossa forumia aikani selailtua huomasin, että jollain oli kuvat T16 jakajan sisuskaluista (joita ei tällä hetkellä löydy), kun jakaja vuotaa öljyä akselin kautta jne jne. Oisko vielä ko. kuvia jossain ja/tai tietoa millä tiivistetään jakaja?.
SAAB 99 -83 GL
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG900 T16 virranjakajan sisältö

Viesti Kirjoittaja jus »

alustar kirjoitti:Tuossa forumia aikani selailtua huomasin, että jollain oli kuvat T16 jakajan sisuskaluista
Tuolla on jonkunlainen kuva:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ildpg5.htm

16V-jakajassa kuulostaisi olevan huopaa tiivisteenä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p379803
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 88#p195488

Jos purkaa nokka-akselinpuoleisesta päästä, näkymät lienevät akselin ja pyöritinkappaleen purkamisen kannalta samanoloiset kuin 8-venttiilisenkin jakajassa, vaikka jakajan kuori onkin erilainen:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/album ... kaja2.html

Onko venttiilikopan huohotuksen pikkuletku imusarjaan/läppäkoteloon paikallaan ja mahdollinen takaiskuventtiili ehjä?

EDIT: ei välttämättä edes huopatiivistettä, vaan spiraali akselilla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 53#p896953
Viimeksi muokannut jus, Su Kesä 01, 2014 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: OG900 T16 virranjakajan sisältö

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

stefa siellä sisällä on. Joskus kirjoitin millainen operaatio on vaihtaa, mutta en löydä sitä viestiä enään.
En löytänyt juuri samankokoista stefaa joten laitoin kaksi matalampaa peräkkäin :D
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG900 T16 virranjakajan sisältö

Viesti Kirjoittaja jus »

Jamppa kirjoitti:Joskus kirjoitin millainen operaatio on vaihtaa, mutta en löydä sitä viestiä enää.
http://modeemi.fi/mailman/private/saabi ... 21012.html
Jamppa kirjoitti:ensimmäinen tiukassa istuva osa oli hall anturin tunnistus roottori. siihen auttoi kun laski lämmintä vettä päälle. Seuraava ongelma oli sitten nokan vastinkappaleen irroitus. Siihen autoi tuurna ja kaasupullo ;) Ja se stefa vielä. Se lähti lopulta helposti kun sai vaan sopivan työkalun millä kampesi sen irti. Samalla irtosi stefan päältä semmoinen liukulaakeri pintakin.

Stefan mitat on seuraavat A 12.5-19-5.

Tämä sen takia jos joku sattuu ja huomaamaan satkun jakan valuvan öljyä. tästä voisi olla vähän apuja.
Jamppa kirjoitti:Nyt on sitten jakaja lopulta saatu kasattuakin :)

Ja vastaavan kokoista stefaa ei sitten löytynytkään, joten piti tyytyä hieman erilaiseen ratkaisuun.

haettava koko kun oli 12.5-19-5 löytyi kaupasta lähin kokoa 12-19-3. no ostin noita kaksi kappaletta ja istutin ne peräkkäin. toivottavasti pitää ;) Luettelot eivät tunteneet tuota haettavaa kokoa missään. Tosin netistä bongasin tuon haetun koon taiwanilaiselta sivuilta. käsittääkseni oli ihan iso tiiviste valmistaja kyseessä. mutta käy sitten noita tuolta tilaamaan. pitäisi kait jonkun firman kautta tilata vielä että onnistuu.

Nyt pitää vaan seurata miten jakaja kostuu. toivottavasti tosin ei ollenkaan. Koska ennen remonttia jakajan sisukalut uivat öljyssä. ja konekkin sotkeutui pahasti ulkopuoleltakin
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin