OG900 T16 virranjakajan sisältö
OG900 T16 virranjakajan sisältö
Tuossa forumia aikani selailtua huomasin, että jollain oli kuvat T16 jakajan sisuskaluista (joita ei tällä hetkellä löydy), kun jakaja vuotaa öljyä akselin kautta jne jne. Oisko vielä ko. kuvia jossain ja/tai tietoa millä tiivistetään jakaja?.
SAAB 99 -83 GL
Re: OG900 T16 virranjakajan sisältö
Tuolla on jonkunlainen kuva:alustar kirjoitti:Tuossa forumia aikani selailtua huomasin, että jollain oli kuvat T16 jakajan sisuskaluista
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ildpg5.htm
16V-jakajassa kuulostaisi olevan huopaa tiivisteenä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p379803
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 88#p195488
Jos purkaa nokka-akselinpuoleisesta päästä, näkymät lienevät akselin ja pyöritinkappaleen purkamisen kannalta samanoloiset kuin 8-venttiilisenkin jakajassa, vaikka jakajan kuori onkin erilainen:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/album ... kaja2.html
Onko venttiilikopan huohotuksen pikkuletku imusarjaan/läppäkoteloon paikallaan ja mahdollinen takaiskuventtiili ehjä?
EDIT: ei välttämättä edes huopatiivistettä, vaan spiraali akselilla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 53#p896953
Viimeksi muokannut jus, Su Kesä 01, 2014 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG900 T16 virranjakajan sisältö
stefa siellä sisällä on. Joskus kirjoitin millainen operaatio on vaihtaa, mutta en löydä sitä viestiä enään.
En löytänyt juuri samankokoista stefaa joten laitoin kaksi matalampaa peräkkäin
En löytänyt juuri samankokoista stefaa joten laitoin kaksi matalampaa peräkkäin
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: OG900 T16 virranjakajan sisältö
http://modeemi.fi/mailman/private/saabi ... 21012.htmlJamppa kirjoitti:Joskus kirjoitin millainen operaatio on vaihtaa, mutta en löydä sitä viestiä enää.
Jamppa kirjoitti:ensimmäinen tiukassa istuva osa oli hall anturin tunnistus roottori. siihen auttoi kun laski lämmintä vettä päälle. Seuraava ongelma oli sitten nokan vastinkappaleen irroitus. Siihen autoi tuurna ja kaasupullo Ja se stefa vielä. Se lähti lopulta helposti kun sai vaan sopivan työkalun millä kampesi sen irti. Samalla irtosi stefan päältä semmoinen liukulaakeri pintakin.
Stefan mitat on seuraavat A 12.5-19-5.
Tämä sen takia jos joku sattuu ja huomaamaan satkun jakan valuvan öljyä. tästä voisi olla vähän apuja.
Jamppa kirjoitti:Nyt on sitten jakaja lopulta saatu kasattuakin
Ja vastaavan kokoista stefaa ei sitten löytynytkään, joten piti tyytyä hieman erilaiseen ratkaisuun.
haettava koko kun oli 12.5-19-5 löytyi kaupasta lähin kokoa 12-19-3. no ostin noita kaksi kappaletta ja istutin ne peräkkäin. toivottavasti pitää Luettelot eivät tunteneet tuota haettavaa kokoa missään. Tosin netistä bongasin tuon haetun koon taiwanilaiselta sivuilta. käsittääkseni oli ihan iso tiiviste valmistaja kyseessä. mutta käy sitten noita tuolta tilaamaan. pitäisi kait jonkun firman kautta tilata vielä että onnistuu.
Nyt pitää vaan seurata miten jakaja kostuu. toivottavasti tosin ei ollenkaan. Koska ennen remonttia jakajan sisukalut uivat öljyssä. ja konekkin sotkeutui pahasti ulkopuoleltakin
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00