ACC

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

ACC

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

(Olen ollut palstalta poissa pari kuukautta. Täällä näyttää kirjoittelu-ilmasto muuttuneen, kynnystä uudelle kysymykselle nostetun. Kaikki pitäisi löytyä maagisen HAKU-toiminnon takaa. Älkää vastatko jos tympii ja on päivänselvää!)

Anyhow, vuosi sitten ohitettiin ilmastointilaite lyhyemmällä kiilahihnalla, kun kompura hajosi. Nyt uusi vaiva, puhaltaa täysillä, ei voi siis pienentää potikkanuolilla. Ihan kuin ei tulisi lainkaan lämmintäkään (tosin vaikea sanoa kun ulkona just nyt niin lämmintä muuteskin). Onkohan koko ACC uusittava, näyttääkö testeri mahdollisesti vikakoodia. Kiitokset taas avusta ja lämmintä kesän jatkoa kaikille. 8)
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Puhallustehonsäätöyksiköstä (höyrystinkotelon päällä akvaariossa) on todennäköisesti transistori kärähtänyt. Uuden transistorin saa muutamilla euroilla. Syy kärähtämiseen voi olla loppuunkulunut puhallinmoottori.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5072#85072

http://townsendimports.com/Web/climate_ ... sistsb.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kaivaja
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 07:47
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

Viimeviikolla meikäläisen ACC sekoili niin että ei reagoinut mihinkään.Puhallus vain puhalsi aikas kovaa ja takalasin lämppäti päällä(ainakin merkkivalo paloi)Lataus jännite näytti n.12v normaalisti yli 13veli ilmeisesti oli päällä.Ei reagoinut mihinkään säätö nappeihin.Ei näyttänyt vika koodeja myös lämpötilan näyttö pimeenä.Ei onneks puhaltanut lämmintä.Ajelin kotiin n.45min ei korjaantunut vaik sammutinkin ja vääntelin virtoja pois.Kotona otin ACC:n sulakkeen irti ja takas paikalleen sitten toiminut moitteetta.Eli kysymys mikähän(taas)hajoamassa?......Kyllä tää saabismi on sairaus tai autot ainakin on usein sairaita
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Itselläni teki puhallin parisen kertaa sitä että saattoi jäädä puhaltamaan täysillä kylmää ennen kuin puhaltimen toiminta kokonaan alkoi pätkimään. Vaihdoin puhaltimen moottorin viikko sitten ja on sen jälkeen toiminut hyvin. (hiilet olivat vanhasta loppu)
#2633
Tomaatti9000
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitti vastauksista. Nyt tekee vielä mieli kysyä, mistä tää puhaltimen moottori löytyi ja mihin hintaan, ja onko vaihto vaikea toimenpide.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Motonetista löytyy pelkkä moottori ilman siipipyörää ja puhallin siipipyörällä.
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 69.90
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 99.90

Puhaltimen vaihtotyö on hankalan homman maineessa ainakin ensimmäistä kertaa tehdessä. Uudemmissa turbomalleissa, joissa imusarja on matala, homma on helpoin. Ja kaikista malleista saa homman helpoksi leikkaamalla puhallinkotelon muovit päältä auki, välttyy purkutyön vaivalta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=46441

Jos puhallinkotelon purkaa pois, kannattaa samalla vaihtaa lämmityslaitteen kenno jos on vähänkään epäilystä että vuotaa tai jos työstä joutuu maksamaan, niin vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.

Tuolla linkkejä puhallin- ja lämppärinkennohommaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=53239#53239

Tuo ylläoleva linkki löytyy UKT:stä, usein kysytyistä tonnarikysymyksistäkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=30470
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin