Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Kysymyksiä otsikon aiheeseen liittyen:
Nouseeko ja minkä verran allekirjoituksen mukaisen (vakio 220 hv, ajettu n. 140 tkm) Saabin tehot "Biopower-softalla" 98E-bensalla ajettaessa? Vai edellyttääkö tehon nousu etanolin käyttöä? Minkälaisista tehoista bensalla/etanolikäytöllä puhutaan tämän koneen kohdalla?
Kysyn sen vuoksi, kun maltillinen tehonnousu kiinnostaa, mutta etanolin tankkaaminen ei niinkään. Melko vähäiset vuotuiset kilometrit, tiheämpi tankkaaminen ja etanolikäyttöön siirtymisestä mahdollisesti ilmaantuvat viat mietityttävät erityisesti etanolilla läträämisen suhteen.
Kiitos kommenteista jo etukäteen.
Nouseeko ja minkä verran allekirjoituksen mukaisen (vakio 220 hv, ajettu n. 140 tkm) Saabin tehot "Biopower-softalla" 98E-bensalla ajettaessa? Vai edellyttääkö tehon nousu etanolin käyttöä? Minkälaisista tehoista bensalla/etanolikäytöllä puhutaan tämän koneen kohdalla?
Kysyn sen vuoksi, kun maltillinen tehonnousu kiinnostaa, mutta etanolin tankkaaminen ei niinkään. Melko vähäiset vuotuiset kilometrit, tiheämpi tankkaaminen ja etanolikäyttöön siirtymisestä mahdollisesti ilmaantuvat viat mietityttävät erityisesti etanolilla läträämisen suhteen.
Kiitos kommenteista jo etukäteen.
Saab 9-5 2.3TA Vector Griffin 2009
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Eiköhän tuohon se n 30 hv tule lisää ihan bensiinilläkin.
Jos etanolilla ajelussa tulee "vikoja" ne on kyllä siellä piilossa bensallakin ajaessa....
Kannattaa tukea terrorismin vastaista toimintaa , ja tankata kotimaista biopolttoainetta
Jos etanolilla ajelussa tulee "vikoja" ne on kyllä siellä piilossa bensallakin ajaessa....
Kannattaa tukea terrorismin vastaista toimintaa , ja tankata kotimaista biopolttoainetta
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Kiitoksia kaikille, pääasiassa yv:nä, vastanneille. Suvussa Saabeja ollut paljon, mutta kaikki vapareita. Tämä itselle nyt ensimmäinen ja kaiken hyvän lisäksi vielä turbollinen . Uutta ja ihmeellistä siis riittää, mutta kyyti maistuu ja maisema vaihtuu. On se tämä foorumi vain hyödyllinen juttu!
Saab 9-5 2.3TA Vector Griffin 2009
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Jos minulla on 9000 2.0 LPT versio, ja haluan että se säilyy LPT:nä, eli ideana on olla raiskaamatta jo muutenkin elämää nähneen turbon, niin onko biopowerointi mahdollista? Onko se mahdollista pelkästään profiileillä T5Suitessa? Eli idiana on siirtyä etanoliin ilman että kasvatetaan tehoja.
Niin ja suuttimien väristä ei mitään hajua, täytyykö tsekata?
Niin ja suuttimien väristä ei mitään hajua, täytyykö tsekata?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Lähestymistapasi on väärä. Koneesta otetaan ulos kaikki mitä kulloisellakin setupilla on saatavissa.
Kaasupolkimen asennolla sitten määritellään se rääkätäänkö vai ei.
Kaasupolkimen asennolla sitten määritellään se rääkätäänkö vai ei.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Pistät vaan RE85-softan ecuun ja jätät mankkuvenan asentamatta.Shadow_Fi kirjoitti:Jos minulla on 9000 2.0 LPT versio, ja haluan että se säilyy LPT:nä, eli ideana on olla raiskaamatta jo muutenkin elämää nähneen turbon, niin onko biopowerointi mahdollista? Onko se mahdollista pelkästään profiileillä T5Suitessa? Eli idiana on siirtyä etanoliin ilman että kasvatetaan tehoja.
Niin ja suuttimien väristä ei mitään hajua, täytyykö tsekata?
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Jaahas. Että mankkuvenan jättää pois. Eikös se jollain tapaa ole haitaksi, jos ahtopainekartta on mitä on ja turbo sitä painetta ei ikinä aiheuta?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
T5 autoissa ei ole mitään merkitystä ecun ahtopaineohjauksella jos mankkuvena on irti. Mitään diagnostiikkaa yli/ali-ahtamiselle ei ole.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Morot kaikille! Hieman tyhmä kysymys, mutta tuli tuossa hetki sitten hankittua 9-5 -04 Vectori. Kun liikkeestä kerta ostin, niin paljoa en tietoa autosta saannut. Lähinnä askarruttaa, että saako mitenkään selville onko autoon viinasofta asennettu vai ei? Myyjä ei osannut tähän mitään vastata ja huoltokirjastakaan asia ei selviä. Kiitos!
-04 9-5 2.3t VectorWagon
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
SIDin alapuolelta + ja - nappula yhtä aikaa pohjaan kerran. Pitäisi päästä Opensid valikkoon. Jos ei pääse ei ole biopower 99% varmuudella.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Kiitosta, pitänee kokeilla töihin lähtiessä. Ja viellä tyhmä kysymys, joka kysytty jo varmaan miljoona kertaa. Mutta mikä softa kannattaisi moiseen laittaa? Kyseessä siis tomaatti versio.
-04 9-5 2.3t VectorWagon
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Softasta kannattaa laittaa ostetaan-palstalle ilmoitus paikkakunnan kera, niin eiköhän se asia tule kuntoon.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Tai sitten laittaa paikkakunnan omaan profiiliin, niin voi kärppänä tarjotella ilman ostoilmoitustakin. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Mistä johtuu etanolilla huonommat päästöt ? Tänä vuonna vein auton katsastukseen etanoli tankissa , luulin saavani paremmat päästöt , kuin ennen
Bensalla . Yllätykseni kaikki arvot oli hieman huonommat , kuin viime vuonna bensalla . Ainostaan co2 kierroksilla oli 0,4 parempi.
Hc ppm e70/ b3 . Co% ben 0.01/ e0.11 jne.
Bensalla . Yllätykseni kaikki arvot oli hieman huonommat , kuin viime vuonna bensalla . Ainostaan co2 kierroksilla oli 0,4 parempi.
Hc ppm e70/ b3 . Co% ben 0.01/ e0.11 jne.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Tyhmiä ja yleisiä kysymyksiä biopoweroinnista.
Pielessä oleva etanoliadaptaatio voi aiheuttaa päästöjen koholla olemista. HC ja CO kun on koholla niin palamatonta sieltä läpi tulee, eli rikkaalla vaikuttaisi olevan jos näin etädiagnoosina. Mitä ad85 näyttää SID infossa?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89