Asian tuntevia huolto korjaajia ysitonniseen
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Asian tuntevia huolto korjaajia ysitonniseen
Tietääkö kukaan / tunnistautuuko kukaan "hyväksi" 9000 korjaajaksi ja huoltajaksi Etelä-karjalan alueella ?
Ongelmana olisi käsijarru vaijerin vaihto ( vasen ehkäpä riittää ), merkkihuoltoa kysyin ja on kohtuuttoman kallis ja itselläni ei ole sopivia tiloja / taitojakaan välttämättä.
Tontusta hajonnut nyt lähes yhtäaikaisesti pakoputki, molemmat murrokset, ABS yksikön pumppu sähkömoottoreineen, Check Radiator Level valo sytty ( toivottavasti vain anturi sillä säiliö on Maxissa ja vuotoja ei ole ), Brake Fluid valo syttyi ennen remppaa käynnistyessä vähäksi aikaa mutta enää vain välähtää + sitten käsijarru ei mennyt katsastuksesta läpi eikä säädöt enää auta vaijeri ainankin ihan sökö. ??!
Auto oli 9000 CD 2.3-16 1991, Amerikan malli
Ongelmana olisi käsijarru vaijerin vaihto ( vasen ehkäpä riittää ), merkkihuoltoa kysyin ja on kohtuuttoman kallis ja itselläni ei ole sopivia tiloja / taitojakaan välttämättä.
Tontusta hajonnut nyt lähes yhtäaikaisesti pakoputki, molemmat murrokset, ABS yksikön pumppu sähkömoottoreineen, Check Radiator Level valo sytty ( toivottavasti vain anturi sillä säiliö on Maxissa ja vuotoja ei ole ), Brake Fluid valo syttyi ennen remppaa käynnistyessä vähäksi aikaa mutta enää vain välähtää + sitten käsijarru ei mennyt katsastuksesta läpi eikä säädöt enää auta vaijeri ainankin ihan sökö. ??!
Auto oli 9000 CD 2.3-16 1991, Amerikan malli
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Minulla ois tiedossa helevetin hyvä, bensapumppuakin laittoi 5viikkoo
Sori vakava kysymys sulla mut oli pakko mainita huvittaa vaan se korjaamo...
Sori vakava kysymys sulla mut oli pakko mainita huvittaa vaan se korjaamo...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Pari tuntia siihen menee.
- etupenkit irti
- tankkia lasketaan muutama sentti
- keskikonsoli irti, takakynnyslistat irti
- takamatkustajien matto nostetaan ylös etureunastaan ja ruuvataan lattiasta maton alta irti suojapelti, joka on vaijerien päällä
- sitten vaan vaijerit vaihtoon
- pelti, matto ja kynnyslistat takaisin
- käppärin säätö http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35752
- keskikonsoli ja etupenkit takaisin
Ainakin toinen vaijeri (se vasen) menee yleensä tankin ja korin välistä, jonka vuoksi tankin pantoja pitää löysyttää vähän. Ei se pure, mutta vaihto vaatii joskus pinnaa.
Tietty jos tekee ekaa kertaa, niin kannattaa edetä rauhassa ja varata enemmän aikaa kuin se pari tuntia.
Tämä ei kuitenkaan ole mikään ameriikan temppu, eli rohkeasti vaan ensikertalainenkin saappia ropaamaan, kunhan vaan löytyy riittävän isoja ja pieniä torx-avaimia. :-)
- etupenkit irti
- tankkia lasketaan muutama sentti
- keskikonsoli irti, takakynnyslistat irti
- takamatkustajien matto nostetaan ylös etureunastaan ja ruuvataan lattiasta maton alta irti suojapelti, joka on vaijerien päällä
- sitten vaan vaijerit vaihtoon
- pelti, matto ja kynnyslistat takaisin
- käppärin säätö http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35752
- keskikonsoli ja etupenkit takaisin
Ainakin toinen vaijeri (se vasen) menee yleensä tankin ja korin välistä, jonka vuoksi tankin pantoja pitää löysyttää vähän. Ei se pure, mutta vaihto vaatii joskus pinnaa.
Tietty jos tekee ekaa kertaa, niin kannattaa edetä rauhassa ja varata enemmän aikaa kuin se pari tuntia.
Tämä ei kuitenkaan ole mikään ameriikan temppu, eli rohkeasti vaan ensikertalainenkin saappia ropaamaan, kunhan vaan löytyy riittävän isoja ja pieniä torx-avaimia. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Ja back to topic...
HUOM en ole sitten mitenkään kompuksessa tämän kanssa, mutta kun olen asioinut...
Elikkä Joutsenon Korvenkylässä on Anttosen autokorjaamo. EI ole kylläkään Saab korjaaja vaan lähinnä Peugeot'eihin erikoistunut. Löytynee googlella ja yritystelellä.
Vanhempi mies ja on yksin. Pihassa on yleensä autoja pitkässä jonossa, eli aikaa ei saa "huomiseksi", en tiedä halpuudesta, mutta tekee rauhallisesti hommat ja ehkes sitten hyvin.
Imatralla on yksi Saab putka, mutta koska mulla on sieltä huonoja kokemuksia, en sano nimeä enkä kehu sitä paikkaa ... Ehi ite jos haluat...
HUOM en ole sitten mitenkään kompuksessa tämän kanssa, mutta kun olen asioinut...
Elikkä Joutsenon Korvenkylässä on Anttosen autokorjaamo. EI ole kylläkään Saab korjaaja vaan lähinnä Peugeot'eihin erikoistunut. Löytynee googlella ja yritystelellä.
Vanhempi mies ja on yksin. Pihassa on yleensä autoja pitkässä jonossa, eli aikaa ei saa "huomiseksi", en tiedä halpuudesta, mutta tekee rauhallisesti hommat ja ehkes sitten hyvin.
Imatralla on yksi Saab putka, mutta koska mulla on sieltä huonoja kokemuksia, en sano nimeä enkä kehu sitä paikkaa ... Ehi ite jos haluat...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tuosta Jopen viestistä lainasin kohdan;
>Ainakin toinen vaijeri (se vasen) menee yleensä tankin ja korin välistä, jonka vuoksi tankin pantoja pitää löysyttää vähän. Ei se pure, mutta vaihto vaatii joskus pinnaa. <
vanhemmassa tonnarissa menee vasen vaijeri keskimmäisen äänenvaimentimen pöntön ja korin välistä, lämpösuojapellin ja rungon välistä.
Kerroin jo joskus aikaisemminkin hyvän konstin tuohon.
Kun ottaa vanhan kässärivaijerin pois, sitoo siihen postettavaan vetonarun, jolla voi sitten vetää uuden vaijerin omalle paikalleen.
Kukaan ei ole niin viisas, kuin laiska ihminen
>Ainakin toinen vaijeri (se vasen) menee yleensä tankin ja korin välistä, jonka vuoksi tankin pantoja pitää löysyttää vähän. Ei se pure, mutta vaihto vaatii joskus pinnaa. <
vanhemmassa tonnarissa menee vasen vaijeri keskimmäisen äänenvaimentimen pöntön ja korin välistä, lämpösuojapellin ja rungon välistä.
Kerroin jo joskus aikaisemminkin hyvän konstin tuohon.
Kun ottaa vanhan kässärivaijerin pois, sitoo siihen postettavaan vetonarun, jolla voi sitten vetää uuden vaijerin omalle paikalleen.
Kukaan ei ole niin viisas, kuin laiska ihminen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
No Niin, remppa teetätetty Saabilla hintaan 730 euroa !!!!, tinkasin niin hinnaksi jäi 650 ekee
64 euroa tunti + yksi vaijeri 89 ekee...Jos ei ongelmia olisi ilmennyt niin kuulemma olisin selvinnyt reilula neljälläsadalla. Nyt oli muutama suojapelti niin pahasti ruostunut että teetätti paljon hommia eivätkä laittaneet takaisin pakoputken suojapeltiä koska vaurioitui niin pahasti irroituksessa ( Osaako kukaan sanoa voiko suomen olosuhteissa lämmittää bensa tankkia tuo pakoputki liikaa ? )
Kesällä pitää vissiin itse hitsailla pelti paikoilleen.
Päättivät myös vaihtaa oikean puolisen vaijerin vaikka se oli kohtuullisessa kunnossa minkä takia auto seisoi pari ylimääräistä päivää osien puuttumisen takia pajalla.
Mutta onneksi myönsivät vähän möhlineensä ja tarjosivat autoa ilmaiseksi käyttöön joten loppu hyvin, kaikki hyvin...650 euroa lukuunottamatta !
64 euroa tunti + yksi vaijeri 89 ekee...Jos ei ongelmia olisi ilmennyt niin kuulemma olisin selvinnyt reilula neljälläsadalla. Nyt oli muutama suojapelti niin pahasti ruostunut että teetätti paljon hommia eivätkä laittaneet takaisin pakoputken suojapeltiä koska vaurioitui niin pahasti irroituksessa ( Osaako kukaan sanoa voiko suomen olosuhteissa lämmittää bensa tankkia tuo pakoputki liikaa ? )
Kesällä pitää vissiin itse hitsailla pelti paikoilleen.
Päättivät myös vaihtaa oikean puolisen vaijerin vaikka se oli kohtuullisessa kunnossa minkä takia auto seisoi pari ylimääräistä päivää osien puuttumisen takia pajalla.
Mutta onneksi myönsivät vähän möhlineensä ja tarjosivat autoa ilmaiseksi käyttöön joten loppu hyvin, kaikki hyvin...650 euroa lukuunottamatta !
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hiivattiako ne tuota ovat menneet irroittelemaan? Kyllä minä sain ainakin vaihdettua molemmat vaijerit irrottelematta pakoputken suojapeltejä...Vähän oli ikävä pujotella vaijeria auton alla ryömien, mutta kyllä se sieltä alle viiden minuutin tuherruksella tuli. Tuskin on -92CS:ssä niin paljon erilainen vaijerin reititys kun topikin autossa (-91 CD)jukkalehikoinen kirjoitti:No Niin, remppa teetätetty Saabilla hintaan 730 euroa !!!!, tinkasin niin hinnaksi jäi 650 ekee
.........
Nyt oli muutama suojapelti niin pahasti ruostunut että teetätti paljon hommia eivätkä laittaneet takaisin pakoputken suojapeltiä koska vaurioitui niin pahasti irroituksessa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re:
Olen lähdossä vaihtamaan vaijereita ja olin myös suunnitellut käyttää vetovaijeria tuohon hommaan.
Taitaa olla ihan toimiva ratkaisu, ei ilmeisesti tarvitse löysätä tankkia tai irroittaa mattoja?
Taitaa olla ihan toimiva ratkaisu, ei ilmeisesti tarvitse löysätä tankkia tai irroittaa mattoja?
Firges9000 kirjoitti:Tuosta Jopen viestistä lainasin kohdan;
>Ainakin toinen vaijeri (se vasen) menee yleensä tankin ja korin välistä, jonka vuoksi tankin pantoja pitää löysyttää vähän. Ei se pure, mutta vaihto vaatii joskus pinnaa. <
vanhemmassa tonnarissa menee vasen vaijeri keskimmäisen äänenvaimentimen pöntön ja korin välistä, lämpösuojapellin ja rungon välistä.
Kerroin jo joskus aikaisemminkin hyvän konstin tuohon.
Kun ottaa vanhan kässärivaijerin pois, sitoo siihen postettavaan vetonarun, jolla voi sitten vetää uuden vaijerin omalle paikalleen.
Kukaan ei ole niin viisas, kuin laiska ihminen
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Re: Asian tuntevia huolto korjaajia ysitonniseen
Jälkiviisaana: olis toi J-P Lyytikäinenkin / Maptun vaikuttanut tolla alueella On kuulemma erikoistunut noihin vaativiin juttuihin...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Re:
Se vetovaijeri on ihan jees käyttää, vaan eipä se ainakaan mulla ihan kaikkia ongelmia poistanut (Cs). Kuskin puolen vaijeri kun tulee sieltä tankin päältä, sen kans sai hetken äheltää, tahtoi jäädä jumiin. Tankkia ainakin itse hiukan laskin ja matot oli "irrotettuna".saabastelija kirjoitti:Olen lähdossä vaihtamaan vaijereita ja olin myös suunnitellut käyttää vetovaijeria tuohon hommaan.
Taitaa olla ihan toimiva ratkaisu, ei ilmeisesti tarvitse löysätä tankkia tai irroittaa mattoja?
(Pari päivää siinä projektissa vierähti kun ei motivaatio riittänyt ihan loppuun asti )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."