Mersun ostin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

26.4.2007

MB oli 75 Tuhat huollossa, mittaris kyllä 77 Tuhatta

Ohjaus ollut hieman raskas/paska --> Ohjaustehostimen anturit rikki
Taisi sielä olla jotain muutankin rikki...? En muista mitä :D

Muuten auto on toiminut suht luotettavasti.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

8.5.2007

Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta

Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tomi9000T kirjoitti:8.5.2007

Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta

Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua :D
Kun selaa tätä ketjua taaksepäin niin ei voi kun :roll: näitä mitä kaikkea on sulla ollut noin vähän ajetussa mersussa. Onkohan nuo ihan yleistä vai sattuiko sulle joku maanantai auto?
Taitaa olla menneitä aikoja ne kun sanottiin että voi huoletta ostaa 250t ajetun mersun ja saa siitä vielä pitkäksi aikaa huolettoman käyttöauton..
9000CS 2,3
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kummasti kyllä näyttää olleen vikoja tämän topicin autossa. Tuossa E-sarjalaisessa mitä itse työkseni pyörittelen tulee pian 100 tuhatta huoletonta kilometriä mittariin :roll:

Vaan enpä silti väitä että näistä olisi samaan mitä W123/124-dieseleistä aikoinaan :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Pakko myöntää että onhan minun MB vähän maananatai kappale :D
Mutta silti se ei saa olla syy, joten onhan noita vikoja ollut. Se EI kuitenkaan merkitse että olisin tyytymätön autoon :D

Kävin minä sen eilen katsastaa joten nyt MB:llä saa ajaa taas vuoden

14.8 on MB ollut työ-maalla tasan vuoden joten katotaan mitä silloin KM lukema vuodesta 8O
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Tomi9000T kirjoitti:8.5.2007

Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta

Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua :D
Isäukon jonkin verran päälle 100tkm ajetun 220 CDI -01 toisen etupyörän laakeri leipaisi mukavasti totaalisesti kiinni kaupunkinopeuksilla => rengas lukkoon ja mersu hinurin lavalle. Aika karu ylläri mutta onneksi nyt ei mitään sen kummempaa sattunut.

Ko. auto on muutenki hieman värkkäyttänyt mutta ei ehkä vielä ihan tarpeeksi että maanantaikappaleeksi voisi sanoa, hintaisekseen keksinnöksi kuitenkin liikaa. Sinnikkäästi ukko kuiten yrittää olla autoonsa tyytyväinen (edelliset viisi autoa oli aarnikotkalla koristettuja) :D.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9-5T kirjoitti:Mersuissa ei yleensa ole vikoja niita vain "huollettaan'

Niin no .Miksi mersut on NIIN kallitta ?

Minulla on ome teoria: Tiedättehän, varaosat on kalliita ja mersut pitää kasata takuuaikana 4kertaa uusiksi niillä kalliilla varaosilla. Koska takuuaikana ei kuitenkaan päästä niitä laskuttamaan, ne pitää sisällyttää auton hintaan. PISTE


Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"

Kaide
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kaide kirjoitti: Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
Kumpaakaan noista malleista ei oikein voi Mersuksi sanoa, vetävätkin väärästä päästä... ja Vitot kootaan Espanjassa :wink:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

kristian kirjoitti:
Kaide kirjoitti: Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
Kumpaakaan noista malleista ei oikein voi Mersuksi sanoa, vetävätkin väärästä päästä... ja Vitot kootaan Espanjassa :wink:
Kyllä uusi Vito on ihan takaveto ja kootaan niitä Mersuja Venäjälläkin. Ei se valmistusmaa mitään kerro, esimerkiksi Toyotan tehdas Turkissa tekee laadukkaampia autoja itse konserninkin mukaan kuin moni muu Toyotan tehdas.
BMW 320dA Coupe LCI
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

AC kirjoitti: Kyllä uusi Vito on ihan takaveto
Tuota en tiennytkään, vanhemmilla etuvetoisilla Vitoilla vaan tullut ajettua. Mutta A-sarjasta kyllä alkoi M-B:n alamäki, olisivat vaan ymmärtäneet jättää cityautojen valmistamisen muille merkeille ja jatkaneet entiseen malliin :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

kristian kirjoitti:Tuota en tiennytkään, vanhemmilla etuvetoisilla Vitoilla vaan tullut ajettua. Mutta A-sarjasta kyllä alkoi M-B:n alamäki, olisivat vaan ymmärtäneet jättää cityautojen valmistamisen muille merkeille ja jatkaneet entiseen malliin :)
Jostakin se raha on taottava, kun kilpailija vie osuuksia tuomalla uusia ja kiinnostavia malleja markkinoille.

Etuvetoisesta Vitosta olen kuullut sanottavan, että hakkaisi uudemman takavetoisen ajettavuudessa, vaikka etupään osat ei kestäkään.
BMW 320dA Coupe LCI
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Itselläni Mersu pelaa hyvin. 7tkm takana ja kyyti on mukavaa. Autolla on ajettu nyt 56tkm ja mitä Suomessa olen autokauppoja katsellut niin aika harvoin on näin vähän ajettuja C 200T CDI automaatteja saatavilla. Ilmastointiin piti vaihtaa jokin vipusarja. Ne menee ilmeisesti jokaisesta C:stä hajalle. Uusi osa on vahvistettu, joten sen pitäisi kestää. Se vika oli jo Saksassa, mutta koeajolla en hokannut sitä. Saattaa johtua siitä, että ei ollut kokemusta Mersuista eikä vika jokaisella kerralla ilmoita itsestään napsumisella. Muuten en olekaan muuta kuin takalampun vaihtanut ja tuulilasinpyyhkimetkin uusin.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moukarimies kirjoitti:Itselläni Mersu pelaa hyvin. 7tkm takana ja kyyti on mukavaa. Autolla on ajettu nyt 56tkm ja mitä Suomessa olen autokauppoja katsellut niin aika harvoin on näin vähän ajettuja C 200T CDI automaatteja saatavilla. Ilmastointiin piti vaihtaa jokin vipusarja. Ne menee ilmeisesti jokaisesta C:stä hajalle. Uusi osa on vahvistettu, joten sen pitäisi kestää. Se vika oli jo Saksassa, mutta koeajolla en hokannut sitä. Saattaa johtua siitä, että ei ollut kokemusta Mersuista eikä vika jokaisella kerralla ilmoita itsestään napsumisella. Muuten en olekaan muuta kuin takalampun vaihtanut ja tuulilasinpyyhkimetkin uusin.
Ihan vanhojen kaivelemiseksi on kysyttävä: Onkos mersu nyt Golfia parempi, kun Saabeista ei sellasta löytynyt? :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Ihan vanhojen kaivelemiseksi on kysyttävä: Onkos mersu nyt Golfia parempi, kun Saabeista ei sellasta löytynyt? :)
Itsekin olen tuota miettinyt ja sanoisin, että Golf on erittäin käteensopiva auto itselleni ja on todella vaikea sanoa, kumpi on parempi.
Golf ei ole mikään individualistin valinta, mutta pelaa hyvin ja sillä voi ajaa pitkää matkaa ilman selkävikoja samoin kuin Mersulla.
Mersussa on näitä omia juttujaan (seisontajarrupoljin, vilkku+tuulilasinpyyhkimet samasta viiksestä ja takalasi pestään sitten erillisestä napista). Niihin kun tottuu niin oppii nauttimaan Mersukuskina olemisesta. Mersu on hiljaisempi ja jotenkin niin mukava ja rento auto ajaa, että pidän sitä VW:tä parempana ainakin jos ajaa paljon pitkää matkaa. Kaupunkiajoon sitten Golf, siitä näkee paremmin ulos ja se kuluttaa vähemmän dieseliä.

Jos kylmästi rahaa ajatellaan, niin kyllä VW antaa suhteessa paremman vastineen, tuollainen Mercedes maksaa uutena aivan hunajaa. Toisaalta, kaikki hieno maksaa eikä Volsusta tuu Mersua vaikka kuinka kahvipöydissä tai nettifoorumeilla väiteltäis siitä, mikä automerkki kuuluu siihen epämääräiseen "premium" -luokkaan.

Meillä äiti on kova Saab-ihminen ja kovasti tykkäs Mersusta, vaikka ei ollu ajanu automaattivaihteisella Mesellä sitten 70-luvun. Kai niissä on sitten jotain samaa?
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Kaverin porukoilla on tuo uuden sukupolven ML 3.5-litrasella bensamotilla. -06 malli, ja huoltoreissuja sillä on tehty enemmän, kuin heidän edellisillä autoilla (4 meseä) yhteensä. Pientä ja isompaa vikaa noista kalliimmistakin ainakin tuossa tapauksessa löytyvän.
Vastaa Viestiin