Kuuppa saapui pihaan (taistelun jälkeen) KUVIA!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ja "pahenee" päivä päivältä :o

Kyllä tässä kohta on edessä paluu juurille, näkyy halpoja ajokuntoisia vielä löytyvän ja kuiva säilytyspaikkakin olisi, saisi säilöttyä kevääksi, ja talven kärvistellä ja kuolata jäisiä noroja kuupan päälle :lol:
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Minuteman kirjoitti: talven kärvistellä ja kuolata jäisiä noroja kuupan päälle :lol:
Suotta kärvistelet, kuupallahan on nautinto ajella sitten kun on kunnon talvi ja pakkanen :)

Laitat vain loskakaudeksi säilöön, sitten esim. tammi-helmikuussa otat muutamaksi päiväksi ajoon, ja sit taas talliin odottamaan kevättä :)

Sen jälkeen, kun itse luovuin kuupasta arkisena käyttöautona, olen aina joskus noita talviherätyksiä harrastanut.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Budjetti nyt on sellainen, kun tuohon käyttöpommariin palaa koko ajan rahaa, että en kovin kummoista kuuppaa voi hankkia, ajattelin sitten kyllä entisöidä hiljaa ja huolella.

Mutta tosiaan parempaan talviautoon en ole vielä tutustunut, ajo-ominaisuudet, aikanaan en saanut edes nastattomilla talvikorpuilla lipeämään tai tekemään mitään yllättävää, ja lämpöä riittää :!:

Vaikka ulkona olisi mikä pakkanen niin kuupalla voi ajella vaikka alasti, vaikka en sellaista fiilistelyä ikinä harrastanutkaan :lol:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tavoite 1. Eli syyskokoukseen ajaminen tuolla on järjetöntä (en viitsi tuoda sateiseen viikonloppusäähän näytille autoa, joka on reikäjuustoa lokareistaan (kaikenpäälle 1/3 autosta on vahattu) :)), joten pidettäköön auton tavoitteena pääsy talvipäiville hyvässä iskussa.

Lokarikaupat ovat työn alla, joten ne eivät enää ole ongelmana, tallille vietäessä napsin autosta akun pois (laina-akku) ja putsailin hieman sulakerasiaa sähkö-ongelmien vuoksi.

Seuraavaksi olisi suunnitelmissa irroittaa lokarit, jotta voisi alkaa tekemään mahdollisia (ja todennäköisiä) ruostetöitä, mitälie noiden alta paljastuukaan. Takaluukusta katsottuna työtä ei vaatisi, kuin vasemmanpuoleinen takaiskarin yläpää (maali kuplinut ja ruskehtava). Konehuoneesta tutkittuna ruostetta ei täplääkään (paitsi venakopissa).

Sitten tietty niitä perusasioita, venttiilien säätö, perushuolto ja putsaus konehuoneen asukeille. Venakoppien maalaus, uusi akku yms. Voisiko joku suositella Bolt-on -ratkaisua kärjellisen sytkän tilalle.

Omaksi ilokseni (ehkä muiden suruksi) aion nykyaikaistaa autoa ainakin äänentoiston verran, koska haluan nauttia musiikista myös autossa. Eli pari kysymystä, kun en ole kuuppiin perehtynyt.

1. Onko ovipahvien takana tilaa kaiuttimille (alas eteen ajattelin 6,5" kaiuttimia), jos on, niin pitänee hankkia toiset ovipahvit projektia varten?

2. Onko radiokehikkoja saatavana hanskalokeron sisään / sitä toista mallia raitisilma-aukkojen alle, vai pitäneekö itse rakennella?

Ja tietysti kiinnostaisi myös suoraan paikalleen istuva korvauskaasari tuon automaattisesti toimimattomalla ryypyllä varustetun yksikurkkuisen tilalle..

Lämppärin hana on jumissa (en uskaltanut vivusta painaa, kun oli sen verran kova vastus), puhaltaa nyt kuumaa, mikä neuvoksi?

Saako kotimaasta jotain "tehoputkistoa" mureampien äänien toivossa, vai pitääkö tehdä itse? Nykyinen tuskin kelpaa konttorilla, kun on poikki (äänet kylläkin sopivat). 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Multa vois taas kerran...pian, jossain vaiheessa jäädä Simonsin putkisto ylimääräiseksi, josta löytyy myöskin joustopalje hitsattuna. Täysin ehjä. Jotain pintaruostetta tietenkin löytyy.

Onko kiire kuinka pian?

Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.

Ennen äänentoiston parantamista. Tee hyvä äänieristys. Siis todellakin satsaa ja varaa aikaa sen tekemiseen, jos jotain autossa haluat kuunnella.
VW transporter 2.5tdi vm.99
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

lefa42 kirjoitti:...1. Onko ovipahvien takana tilaa kaiuttimille (alas eteen ajattelin 6,5" kaiuttimia), jos on, niin pitänee hankkia toiset ovipahvit projektia varten?
2. Onko radiokehikkoja saatavana hanskalokeron sisään / sitä toista mallia raitisilma-aukkojen alle, vai pitäneekö itse rakennella...
1. mahtuu, itellä Pioneerin "aikanaan hyvät" 6,5" metallikartio kajarit ovissa
2. itsellä asennettu radio hanskalokeron alle muoviseen tarvikekehikkoon mallia "ylhäältä ripustus". Kiinni siis muutamalla ruuvilla hanskalokeron pohjaan ja kojelaudan alalautaan.
Vähän joutuu kurottelemaan kun on kartturin kohdalla :roll:, muuten ok tilapäinen pika-asennus (joka on ollut paikallaan kohta 2v..).

Äänenvaimennusta ei ole parannettu, kuuluu ihan ok normaali nopeusksissa (liekkö 4*75W vahvistin jotain tuohon auttaa).
#1430
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Putkiston osalta ei ole mahdotonta kiirettä, koska varmasti löytyy hommia auton kanssa hetkeksi aikaa, toki voisin moisen lunastaa, kun vapautuu.

Onko äänieristyksistä kuvia, jos niitä on tullut moiseen tehtyä? Mitä vaimennusmateriaalia käytetty? Itse en tosin huomannut häiritsevää ääntä kuin yli 80km/h nopeuksissa. :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
PeTorace
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 22:07
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja PeTorace »

himmee kirjoitti:
Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.
Ignitor on hyvä. Asennus n.15min siihen jatkaa johdot ja säätää sytkän.
Itellä oli jakajassa nokat niin kuluneet että kosketuskulmaa ei saanu säädettyä.Ignitor kiinni sytkä kohilleen ja kas kummaa käynti ongelmat hävis. Eli Triangle Motoriin vaan yhteyttä,olikohan se tyyppi 1847v ja hinta n.80€.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

lefa42 kirjoitti:Putkiston osalta ei ole mahdotonta kiirettä, koska varmasti löytyy hommia auton kanssa hetkeksi aikaa, toki voisin moisen lunastaa, kun vapautuu.

Onko äänieristyksistä kuvia, jos niitä on tullut moiseen tehtyä? Mitä vaimennusmateriaalia käytetty? Itse en tosin huomannut häiritsevää ääntä kuin yli 80km/h nopeuksissa. :D
Niin tietysti, jos möykkä ei häiritse.. :D
VW transporter 2.5tdi vm.99
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

PeTorace kirjoitti:
himmee kirjoitti:
Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.
Ignitor on hyvä. Asennus n.15min siihen jatkaa johdot ja säätää sytkän.
Itellä oli jakajassa nokat niin kuluneet että kosketuskulmaa ei saanu säädettyä.Ignitor kiinni sytkä kohilleen ja kas kummaa käynti ongelmat hävis. Eli Triangle Motoriin vaan yhteyttä,olikohan se tyyppi 1847v ja hinta n.80€.
Yep..ja lähtöö myös käyntiin huomattavasti paremmin, vaikka vähän kansivikainenkin olisi. Toki kuuppa on aina hyvin lähtenyt. Tuo mallihan menee jakajan mukaan eli jotain eroja on. Kuuppaan ilmeisesti kahta eriä.. 8O
VW transporter 2.5tdi vm.99
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Onnittelut kuuppa investoinnista..:)

Viesti Kirjoittaja late88 »

Mihins päi vammalaa kuuppa majottautu..?
Jos muuten osatarvetta ilmenee nii ota yhteyttä.. erittäin huokeella löytyy osasia kuuppaan.. 8)

Itellä seisoo -72 kaunotar kässärivaijjerin vaihtoo ootellen, sen jälkee saiis hakee leiman..:D
Lauri Okasanen #1620

Se Varma Kotimainen

96: 72 75 75 76 76
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Onnittelut kuuppa investoinnista..:)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

late88 kirjoitti:Mihins päi vammalaa kuuppa majottautu..?
Jos muuten osatarvetta ilmenee nii ota yhteyttä.. erittäin huokeella löytyy osasia kuuppaan.. 8)

Itellä seisoo -72 kaunotar kässärivaijjerin vaihtoo ootellen, sen jälkee saiis hakee leiman..:D
Terppa!

Kuuppa majoittautui Vammalan Storminkylään, mutta siirtyi viime viikonloppuna Viialaan tallille, jossa paremmat korjausolosuhteet. Täällä majailee vain 99/90/900 osia, yksi BSA, passatti ja pesunkestävä mulk*u. :D

Katsotaan, mitä puutteita ilmenee autoa tarkemmin roplatessa, voisin ottaa yhteyttäkin. Onko omasta kuupastasi kuvia nähtävillä?

Edit: Ja taas kuuppakysymyksiä :

-Onko kuuppaan saatavilla jäykempiä (ei matalampia, tai jos, niin korkeintaan eteen) jousia? Mitä iskareita raati suosittelee? Ajattelin vaan auton "keinumisominaisuuksia", jotka eivät istu makuuni.

-Mistä saisi lokareiden ja korin väliin tulevaa kumitiivistettä, jota näkyisi autosta löytyvän (omat huonot ja paikkamaalausten tuhrimat)?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kajakki ei juurikaan keinu mikäli iskarit eivät ole ihan loppu, uskaltaa päästää kurviin niin lujaa kunnes renkaista loppuu pito ;)

Mielestäni ei tarvitse mitään muuta kuin toimivan vakioalustan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ng900aero kirjoitti:Kajakki ei juurikaan keinu mikäli iskarit eivät ole ihan loppu, uskaltaa päästää kurviin niin lujaa kunnes renkaista loppuu pito ;)

Mielestäni ei tarvitse mitään muuta kuin toimivan vakioalustan.
No okei, ei "keinu", mutta kaarteissa pelottaa, kun meinaa kääntyä kyljelleen. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

pesunkestävä mulk*u.

Lefa42 Kerro milloin olet tuollaisen kulkineen ostanut.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin