Kyllä tässä kohta on edessä paluu juurille, näkyy halpoja ajokuntoisia vielä löytyvän ja kuiva säilytyspaikkakin olisi, saisi säilöttyä kevääksi, ja talven kärvistellä ja kuolata jäisiä noroja kuupan päälle
Kuuppa saapui pihaan (taistelun jälkeen) KUVIA!
Suotta kärvistelet, kuupallahan on nautinto ajella sitten kun on kunnon talvi ja pakkanenMinuteman kirjoitti: talven kärvistellä ja kuolata jäisiä noroja kuupan päälle
Laitat vain loskakaudeksi säilöön, sitten esim. tammi-helmikuussa otat muutamaksi päiväksi ajoon, ja sit taas talliin odottamaan kevättä
Sen jälkeen, kun itse luovuin kuupasta arkisena käyttöautona, olen aina joskus noita talviherätyksiä harrastanut.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Budjetti nyt on sellainen, kun tuohon käyttöpommariin palaa koko ajan rahaa, että en kovin kummoista kuuppaa voi hankkia, ajattelin sitten kyllä entisöidä hiljaa ja huolella.
Mutta tosiaan parempaan talviautoon en ole vielä tutustunut, ajo-ominaisuudet, aikanaan en saanut edes nastattomilla talvikorpuilla lipeämään tai tekemään mitään yllättävää, ja lämpöä riittää
Vaikka ulkona olisi mikä pakkanen niin kuupalla voi ajella vaikka alasti, vaikka en sellaista fiilistelyä ikinä harrastanutkaan
Mutta tosiaan parempaan talviautoon en ole vielä tutustunut, ajo-ominaisuudet, aikanaan en saanut edes nastattomilla talvikorpuilla lipeämään tai tekemään mitään yllättävää, ja lämpöä riittää
Vaikka ulkona olisi mikä pakkanen niin kuupalla voi ajella vaikka alasti, vaikka en sellaista fiilistelyä ikinä harrastanutkaan
Tavoite 1. Eli syyskokoukseen ajaminen tuolla on järjetöntä (en viitsi tuoda sateiseen viikonloppusäähän näytille autoa, joka on reikäjuustoa lokareistaan (kaikenpäälle 1/3 autosta on vahattu)
), joten pidettäköön auton tavoitteena pääsy talvipäiville hyvässä iskussa.
Lokarikaupat ovat työn alla, joten ne eivät enää ole ongelmana, tallille vietäessä napsin autosta akun pois (laina-akku) ja putsailin hieman sulakerasiaa sähkö-ongelmien vuoksi.
Seuraavaksi olisi suunnitelmissa irroittaa lokarit, jotta voisi alkaa tekemään mahdollisia (ja todennäköisiä) ruostetöitä, mitälie noiden alta paljastuukaan. Takaluukusta katsottuna työtä ei vaatisi, kuin vasemmanpuoleinen takaiskarin yläpää (maali kuplinut ja ruskehtava). Konehuoneesta tutkittuna ruostetta ei täplääkään (paitsi venakopissa).
Sitten tietty niitä perusasioita, venttiilien säätö, perushuolto ja putsaus konehuoneen asukeille. Venakoppien maalaus, uusi akku yms. Voisiko joku suositella Bolt-on -ratkaisua kärjellisen sytkän tilalle.
Omaksi ilokseni (ehkä muiden suruksi) aion nykyaikaistaa autoa ainakin äänentoiston verran, koska haluan nauttia musiikista myös autossa. Eli pari kysymystä, kun en ole kuuppiin perehtynyt.
1. Onko ovipahvien takana tilaa kaiuttimille (alas eteen ajattelin 6,5" kaiuttimia), jos on, niin pitänee hankkia toiset ovipahvit projektia varten?
2. Onko radiokehikkoja saatavana hanskalokeron sisään / sitä toista mallia raitisilma-aukkojen alle, vai pitäneekö itse rakennella?
Ja tietysti kiinnostaisi myös suoraan paikalleen istuva korvauskaasari tuon automaattisesti toimimattomalla ryypyllä varustetun yksikurkkuisen tilalle..
Lämppärin hana on jumissa (en uskaltanut vivusta painaa, kun oli sen verran kova vastus), puhaltaa nyt kuumaa, mikä neuvoksi?
Saako kotimaasta jotain "tehoputkistoa" mureampien äänien toivossa, vai pitääkö tehdä itse? Nykyinen tuskin kelpaa konttorilla, kun on poikki (äänet kylläkin sopivat).
Lokarikaupat ovat työn alla, joten ne eivät enää ole ongelmana, tallille vietäessä napsin autosta akun pois (laina-akku) ja putsailin hieman sulakerasiaa sähkö-ongelmien vuoksi.
Seuraavaksi olisi suunnitelmissa irroittaa lokarit, jotta voisi alkaa tekemään mahdollisia (ja todennäköisiä) ruostetöitä, mitälie noiden alta paljastuukaan. Takaluukusta katsottuna työtä ei vaatisi, kuin vasemmanpuoleinen takaiskarin yläpää (maali kuplinut ja ruskehtava). Konehuoneesta tutkittuna ruostetta ei täplääkään (paitsi venakopissa).
Sitten tietty niitä perusasioita, venttiilien säätö, perushuolto ja putsaus konehuoneen asukeille. Venakoppien maalaus, uusi akku yms. Voisiko joku suositella Bolt-on -ratkaisua kärjellisen sytkän tilalle.
Omaksi ilokseni (ehkä muiden suruksi) aion nykyaikaistaa autoa ainakin äänentoiston verran, koska haluan nauttia musiikista myös autossa. Eli pari kysymystä, kun en ole kuuppiin perehtynyt.
1. Onko ovipahvien takana tilaa kaiuttimille (alas eteen ajattelin 6,5" kaiuttimia), jos on, niin pitänee hankkia toiset ovipahvit projektia varten?
2. Onko radiokehikkoja saatavana hanskalokeron sisään / sitä toista mallia raitisilma-aukkojen alle, vai pitäneekö itse rakennella?
Ja tietysti kiinnostaisi myös suoraan paikalleen istuva korvauskaasari tuon automaattisesti toimimattomalla ryypyllä varustetun yksikurkkuisen tilalle..
Lämppärin hana on jumissa (en uskaltanut vivusta painaa, kun oli sen verran kova vastus), puhaltaa nyt kuumaa, mikä neuvoksi?
Saako kotimaasta jotain "tehoputkistoa" mureampien äänien toivossa, vai pitääkö tehdä itse? Nykyinen tuskin kelpaa konttorilla, kun on poikki (äänet kylläkin sopivat).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Multa vois taas kerran...pian, jossain vaiheessa jäädä Simonsin putkisto ylimääräiseksi, josta löytyy myöskin joustopalje hitsattuna. Täysin ehjä. Jotain pintaruostetta tietenkin löytyy.
Onko kiire kuinka pian?
Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.
Ennen äänentoiston parantamista. Tee hyvä äänieristys. Siis todellakin satsaa ja varaa aikaa sen tekemiseen, jos jotain autossa haluat kuunnella.
Onko kiire kuinka pian?
Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.
Ennen äänentoiston parantamista. Tee hyvä äänieristys. Siis todellakin satsaa ja varaa aikaa sen tekemiseen, jos jotain autossa haluat kuunnella.
VW transporter 2.5tdi vm.99
1. mahtuu, itellä Pioneerin "aikanaan hyvät" 6,5" metallikartio kajarit ovissalefa42 kirjoitti:...1. Onko ovipahvien takana tilaa kaiuttimille (alas eteen ajattelin 6,5" kaiuttimia), jos on, niin pitänee hankkia toiset ovipahvit projektia varten?
2. Onko radiokehikkoja saatavana hanskalokeron sisään / sitä toista mallia raitisilma-aukkojen alle, vai pitäneekö itse rakennella...
2. itsellä asennettu radio hanskalokeron alle muoviseen tarvikekehikkoon mallia "ylhäältä ripustus". Kiinni siis muutamalla ruuvilla hanskalokeron pohjaan ja kojelaudan alalautaan.
Vähän joutuu kurottelemaan kun on kartturin kohdalla
Äänenvaimennusta ei ole parannettu, kuuluu ihan ok normaali nopeusksissa (liekkö 4*75W vahvistin jotain tuohon auttaa).
#1430
Putkiston osalta ei ole mahdotonta kiirettä, koska varmasti löytyy hommia auton kanssa hetkeksi aikaa, toki voisin moisen lunastaa, kun vapautuu.
Onko äänieristyksistä kuvia, jos niitä on tullut moiseen tehtyä? Mitä vaimennusmateriaalia käytetty? Itse en tosin huomannut häiritsevää ääntä kuin yli 80km/h nopeuksissa.
Onko äänieristyksistä kuvia, jos niitä on tullut moiseen tehtyä? Mitä vaimennusmateriaalia käytetty? Itse en tosin huomannut häiritsevää ääntä kuin yli 80km/h nopeuksissa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ignitor on hyvä. Asennus n.15min siihen jatkaa johdot ja säätää sytkän.himmee kirjoitti:
Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.
Itellä oli jakajassa nokat niin kuluneet että kosketuskulmaa ei saanu säädettyä.Ignitor kiinni sytkä kohilleen ja kas kummaa käynti ongelmat hävis. Eli Triangle Motoriin vaan yhteyttä,olikohan se tyyppi 1847v ja hinta n.80€.
Niin tietysti, jos möykkä ei häiritse..lefa42 kirjoitti:Putkiston osalta ei ole mahdotonta kiirettä, koska varmasti löytyy hommia auton kanssa hetkeksi aikaa, toki voisin moisen lunastaa, kun vapautuu.
Onko äänieristyksistä kuvia, jos niitä on tullut moiseen tehtyä? Mitä vaimennusmateriaalia käytetty? Itse en tosin huomannut häiritsevää ääntä kuin yli 80km/h nopeuksissa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Yep..ja lähtöö myös käyntiin huomattavasti paremmin, vaikka vähän kansivikainenkin olisi. Toki kuuppa on aina hyvin lähtenyt. Tuo mallihan menee jakajan mukaan eli jotain eroja on. Kuuppaan ilmeisesti kahta eriä..PeTorace kirjoitti:Ignitor on hyvä. Asennus n.15min siihen jatkaa johdot ja säätää sytkän.himmee kirjoitti:
Ignitor sytkä periaatteessa menee aivan liiankin helposti paikalleen. Toki Ignitorissa on aika lyhkäset johdot ja itse laitoin puolan eri paikkaan.
Itellä oli jakajassa nokat niin kuluneet että kosketuskulmaa ei saanu säädettyä.Ignitor kiinni sytkä kohilleen ja kas kummaa käynti ongelmat hävis. Eli Triangle Motoriin vaan yhteyttä,olikohan se tyyppi 1847v ja hinta n.80€.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Onnittelut kuuppa investoinnista..:)
Mihins päi vammalaa kuuppa majottautu..?
Jos muuten osatarvetta ilmenee nii ota yhteyttä.. erittäin huokeella löytyy osasia kuuppaan..
Itellä seisoo -72 kaunotar kässärivaijjerin vaihtoo ootellen, sen jälkee saiis hakee leiman..
Jos muuten osatarvetta ilmenee nii ota yhteyttä.. erittäin huokeella löytyy osasia kuuppaan..
Itellä seisoo -72 kaunotar kässärivaijjerin vaihtoo ootellen, sen jälkee saiis hakee leiman..
Lauri Okasanen #1620
Se Varma Kotimainen
96: 72 75 75 76 76
Se Varma Kotimainen
96: 72 75 75 76 76
Re: Onnittelut kuuppa investoinnista..:)
Terppa!late88 kirjoitti:Mihins päi vammalaa kuuppa majottautu..?
Jos muuten osatarvetta ilmenee nii ota yhteyttä.. erittäin huokeella löytyy osasia kuuppaan..![]()
Itellä seisoo -72 kaunotar kässärivaijjerin vaihtoo ootellen, sen jälkee saiis hakee leiman..
Kuuppa majoittautui Vammalan Storminkylään, mutta siirtyi viime viikonloppuna Viialaan tallille, jossa paremmat korjausolosuhteet. Täällä majailee vain 99/90/900 osia, yksi BSA, passatti ja pesunkestävä mulk*u.
Katsotaan, mitä puutteita ilmenee autoa tarkemmin roplatessa, voisin ottaa yhteyttäkin. Onko omasta kuupastasi kuvia nähtävillä?
Edit: Ja taas kuuppakysymyksiä :
-Onko kuuppaan saatavilla jäykempiä (ei matalampia, tai jos, niin korkeintaan eteen) jousia? Mitä iskareita raati suosittelee? Ajattelin vaan auton "keinumisominaisuuksia", jotka eivät istu makuuni.
-Mistä saisi lokareiden ja korin väliin tulevaa kumitiivistettä, jota näkyisi autosta löytyvän (omat huonot ja paikkamaalausten tuhrimat)?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
No okei, ei "keinu", mutta kaarteissa pelottaa, kun meinaa kääntyä kyljelleen.ng900aero kirjoitti:Kajakki ei juurikaan keinu mikäli iskarit eivät ole ihan loppu, uskaltaa päästää kurviin niin lujaa kunnes renkaista loppuu pito
Mielestäni ei tarvitse mitään muuta kuin toimivan vakioalustan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI