Uutta Saabia ahtaaseen pihaan (kuvia)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

lefa42 kirjoitti:Kehtaa nyt, pliiis, jos vaikka mullakin on sama homma edessä :)
Noo, mm. teippiähän sinne eksyi, eli kunnon purkkaviritys..

uusi mittaristohan sinne olisi kannattanut vaihtaa, mutta ei jaksanut, tuo kun onnistui kaiutinaukon kautta.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onnittelut täältäkin! hyvältähän tuo näyttää.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitoskiitos, tutkin mittarin huomenna, ja kyselen sitten lisää asioista :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onnitteluja Satkusta.
Äijä ei kyllä kerkiä paljon kyllääntymään kun on jo seuraavaa saabia kierroksessa. Mutta sehän tätä Saabismi harrastusta on parhaimmillaan :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1062
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Olenko ihan pihala jos väitän että tuosa pitäis olla tehostin vakiona?
Meinaan viistokeula ja 900c -mallia? Ja kyllä tuo musta on yks
hienoimpia Saabin värejä ikinä. Hieno kone!
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Henri S kirjoitti:Olenko ihan pihala jos väitän että tuosa pitäis olla tehostin vakiona?
Meinaan viistokeula ja 900c -mallia? Ja kyllä tuo musta on yks
hienoimpia Saabin värejä ikinä. Hieno kone!
HMM.. Sitten on ollut tehostettuja varkaita enemmänkin liikkeellä. :idea: :?:
Oli meinaan pikkuproidin 900c 5d -89 viistokeula myös ilman ohjaustehostinta kun tehtaalta lähti ja vielä käytettynäkin kun broidi sen osti.
Tietty nyt siihen on aikojen saatossa haalittu tehostinta, hälyä, keskuslukitusta, pohjapanssaria.. yms. 8)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tehostinta ei löydy, hankintalistalla kyllä moinen on, kun ehdin tottua tuon 2d:n keveyteen :)

Lisää pikkuvikoja ilmeni :

-Pakkivalot eivät toimi
-Pesurin moottori ei pelaa (pyyhkii, mutta ilman nestettä)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Nätti peli mut yks pienen pieni vika. Se ei ole Finlandia 8)
Sori oli ihan pakko...
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

lefa42 kirjoitti:Tehostinta ei löydy, hankintalistalla kyllä moinen on, kun ehdin tottua tuon 2d:n keveyteen :)

Lisää pikkuvikoja ilmeni :

-Pakkivalot eivät toimi
-Pesurin moottori ei pelaa (pyyhkii, mutta ilman nestettä)
Mut sullahan on varaosia ja pian toimii :lol:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Varaosia kyllä on, kertokeehan vain mistä mihinkin vikaan ratkaisua hakemaan :)

Niin, kyllähän musta Finlandia olisi juuri "se" auto, pääsisi nauttimaan ministeritasosta :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Haza kirjoitti:Voi olla mittariston runko niin sulanut ettei sen takia saa polttimot kontaktia, näin oli pikkusiskon satkussa. En kehtaa kertoa miten korjattiin :oops:
Ne lamput sitten kannattaa kattoa mittarilla, viime viikolla vaihdoin mittarivalot serkun(yks käännytetty lisää :D ) satkuun ja molemmat polttimot näytti ehjältä mutta eivät silti toimineet.

Yks purkkapatentti on ottaa noi kannat irti ja juottaa niihin johdot, uudemmissa kannoissa on kontaktipinnat myös ulkopinnoissa.
Täytyy vaan muistaa irroittaa alkuperäset kontaktit mittarin taustasta ja teipata ne ettei nouse käry.

Itse kytkin noi piuhat mankkarin sähköin.

Ei ehkä mikään hifi-ratkaisu mutta käyttöpelissä paljon mukavempi vaihtoehto kuin pimeä mittaristo ja ennen kaikkea nopea ja helppo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

kyljen tarrat

Viesti Kirjoittaja hatami »

jos sulla on kuumailmapuhallin niin sillä lähtee näppärästi tarrat pois ilman vaivaa kunhan et sulata niitä liikaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Onkos jotain kemikaalia noiden mahdollisesti jäävien liimatahrojen varalle, ettei vaurioita maalipintaa pahasti?

Edit: tuli mieleeni, että öljynpainevalo ei toimi, mikäs todennäköisin vian aiheuttaja, öljyä on ja äänen perusteella öljyä lentää venttiilikoneistoonkin (ei ainakaan kolkottele kuivuuttaan)

Eikös tuon pitäisi syttyä kun virrat kytkee ja sammua kun kone käy..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Edit: tuli mieleeni, että öljynpainevalo ei toimi, mikäs todennäköisin vian aiheuttaja, öljyä on ja äänen perusteella öljyä lentää venttiilikoneistoonkin (ei ainakaan kolkottele kuivuuttaan)

Eikös tuon pitäisi syttyä kun virrat kytkee ja sammua kun kone käy..
Eiköhän sieltäkin ole sitten lamppu palanut?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mutta siis anturi ei voi oireilla (tai siis miksei voisi) siten, että olisi sammuksissa jatkuvasti.

Tai sitten tässä yksilössä on niin kovat öljynpaineet, ettei tartte valoa paikalla ollessankaan :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin