venttiilinnostajien puhdistus
venttiilinnostajien puhdistus
operaatio alkamassa, mitähän tiivisteitä ja muuta tarviketta kannattaa vaihtaa samantien venttiilikopan tiivisteen lisäksi ?
Re: venttiilinnostajien puhdistus
jos selviät tuloksellisesti tuosta. sekin on jo hyvä homma. Jos uusit kaikki niin selkeetä, jos pyrit vain vialliset hoitamaan, niin kiinnostaa tietää onko jollakulla ajatusta miten vialliset voi kartoittaa jo koneen käydessä.tapileppä kirjoitti:operaatio alkamassa, mitähän tiivisteitä ja muuta tarviketta kannattaa vaihtaa samantien venttiilikopan tiivisteen lisäksi ?
Samalla tuskin muuta kandee haaveilla kuin kopan läpivientikumit ja jakajan o- rengas, jos niissä vuoto- oireita.
ole tarkkana nokka- akselin ja sen laakeripukkien kanssa, että tulevat samoin kuin olivat.
ketjun / kiristäjän tila kandee katsoa.
Jotkut käyttävät tiivisteen lisäksi sitä saabin punaista tahnaa.
kaikki oikeaan momenttiin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: venttiilinnostajien puhdistus
Jos ehdottomasti haluat koneen käydessä ne kartoittaa, niin osta semmoinen koetintikullinen stetoskooppi ja yritä kuunnella venakopan päältä eri venttiilien kohdalta.stara kirjoitti:jos pyrit vain vialliset hoitamaan, niin kiinnostaa tietää onko jollakulla ajatusta miten vialliset voi kartoittaa jo koneen käydessä.
Muussa tapauksessa taitaa jäädä koneen sammutus ja sitten venakoppa auki ja painelemaan sormella painimia. Pitäisi olla jämäkät. Jos klappaa tai joustaa, niin vaihtoon tai puhdistamaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
sen männän saa vetämällä pois sieltä kupista . ei oo mitään tiivistettä tms. Vaatii vaan hyvät pihdit. ja varoo ettei naarmuta sitä mäntää. Sitte putsaa se n männän ja laittaa öljyä sisään. Ei lähde se mäntä kummiskaan ihan lahjaksi irti sieltä....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Nokka-akselin laakeripukeista: laakerikannet samaan asentoon takaisin, niissä on numerointi ja muistaakseni jokin nuolimerkintäkin. Pulteilla on väliä, eli tummat pultit lähimmäs sytytystulppia. Tummissa pulteissa on öljykanavat, ja jos asennat väärinpäin, ei öljynkierto pelaa.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki