venttiilinnostajien puhdistus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

venttiilinnostajien puhdistus

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

operaatio alkamassa, mitähän tiivisteitä ja muuta tarviketta kannattaa vaihtaa samantien venttiilikopan tiivisteen lisäksi ?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jäähdytin nesteet,termostaatti,venavarsien kumit , yleinen huolto!

miten meinaat putsata nostajat? itsellä ehkä sama operaatio edessä ,mut ajattelin tehdä sen toiseen kanteen jonka vaihtaa tilalle
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: venttiilinnostajien puhdistus

Viesti Kirjoittaja stara »

tapileppä kirjoitti:operaatio alkamassa, mitähän tiivisteitä ja muuta tarviketta kannattaa vaihtaa samantien venttiilikopan tiivisteen lisäksi ?
jos selviät tuloksellisesti tuosta. sekin on jo hyvä homma. Jos uusit kaikki niin selkeetä, jos pyrit vain vialliset hoitamaan, niin kiinnostaa tietää onko jollakulla ajatusta miten vialliset voi kartoittaa jo koneen käydessä.

Samalla tuskin muuta kandee haaveilla kuin kopan läpivientikumit ja jakajan o- rengas, jos niissä vuoto- oireita.
ole tarkkana nokka- akselin ja sen laakeripukkien kanssa, että tulevat samoin kuin olivat.
ketjun / kiristäjän tila kandee katsoa.
Jotkut käyttävät tiivisteen lisäksi sitä saabin punaista tahnaa.
kaikki oikeaan momenttiin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: venttiilinnostajien puhdistus

Viesti Kirjoittaja Jope »

stara kirjoitti:jos pyrit vain vialliset hoitamaan, niin kiinnostaa tietää onko jollakulla ajatusta miten vialliset voi kartoittaa jo koneen käydessä.
Jos ehdottomasti haluat koneen käydessä ne kartoittaa, niin osta semmoinen koetintikullinen stetoskooppi ja yritä kuunnella venakopan päältä eri venttiilien kohdalta.

Muussa tapauksessa taitaa jäädä koneen sammutus ja sitten venakoppa auki ja painelemaan sormella painimia. Pitäisi olla jämäkät. Jos klappaa tai joustaa, niin vaihtoon tai puhdistamaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

sen männän saa vetämällä pois sieltä kupista . ei oo mitään tiivistettä tms. Vaatii vaan hyvät pihdit. ja varoo ettei naarmuta sitä mäntää. Sitte putsaa se n männän ja laittaa öljyä sisään. Ei lähde se mäntä kummiskaan ihan lahjaksi irti sieltä....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Nokka-akselin laakeripukeista: laakerikannet samaan asentoon takaisin, niissä on numerointi ja muistaakseni jokin nuolimerkintäkin. Pulteilla on väliä, eli tummat pultit lähimmäs sytytystulppia. Tummissa pulteissa on öljykanavat, ja jos asennat väärinpäin, ei öljynkierto pelaa.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Vastaa Viestiin