Satkun nokkaakselien irroitus 16 V
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Satkun nokkaakselien irroitus 16 V
Olen vaihtamassa niitä hydrauli säätäjiä..
Miten ne akselit sai helpoimmin pois yksitellen vai molemmat samalla kertaa ??( merkit on kohallaan akselin nuolimerkki ja kaulan merkki)
Jakoketjua joutuuko löysäämään ??
Ja lopuksi kaikkien momenttiarvot kun itsellä ei ole minkään valtakunnan manuaalia ??( laiskuus vai köyhyys vai molemmat)
Kikka kuutosta kehiin niin projekti etenee...Pelottaa ottaa nokkia irti ettei vaan jako sekaannu....kun aikanaan oli vaikeuksia yhdenkin nokkaakselin jakojen kanssa...
Kiitti etukäteen
i
Miten ne akselit sai helpoimmin pois yksitellen vai molemmat samalla kertaa ??( merkit on kohallaan akselin nuolimerkki ja kaulan merkki)
Jakoketjua joutuuko löysäämään ??
Ja lopuksi kaikkien momenttiarvot kun itsellä ei ole minkään valtakunnan manuaalia ??( laiskuus vai köyhyys vai molemmat)
Kikka kuutosta kehiin niin projekti etenee...Pelottaa ottaa nokkia irti ettei vaan jako sekaannu....kun aikanaan oli vaikeuksia yhdenkin nokkaakselin jakojen kanssa...
Kiitti etukäteen
i
Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, Su Kesä 14, 2009 06:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Satkun nokkaakselien irroitus 16 V
Tarviikos joka kysymystä varten tehdä uusi aihe, kun vanhassakin voisi jatkaa ja ohjeet on jo siellä annettu?900 I 16 Kat kirjoitti:Olen vaihtamassa niitä hydrauli säätäjiä..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40799
Ketjunkiristin on varmaan hyvä kiertää auki, niin se ei sitten häiritse takaisin nippuun laittaessa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 816#301816
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
24mm oli liian pieni ja 27 mm hylsy oli liian iso !! Ett sillee..Sami kirjoitti:Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
Meillä 900S -92:ssa oli ne nokka-akselin rattan pultit ihan järjettömän tiukalla. Oli pakko laittaa rattaan reikän läpi tanko jolla saatiin ratas pysymään paikallaan avaamisen ajan. Ei riittänyt pokka pitää kiinni 18mm kiintoavaimesta niin lujasti, että pultti olisi auennut. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
26mm on myös liian pieni:) 27mm:llä itse otin auki.900 I 16 Kat kirjoitti:24mm oli liian pieni ja 27 mm hylsy oli liian iso !! Ett sillee..Sami kirjoitti:Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Oliko sun mielestä 27 mm hylsä väljä ?? Yltikö sulla hylsy pohjaan saakka ??Sami kirjoitti:26mm on myös liian pieni:) 27mm:llä itse otin auki.900 I 16 Kat kirjoitti:24mm oli liian pieni ja 27 mm hylsy oli liian iso !! Ett sillee..Sami kirjoitti:Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
PS..Se on näemmä lähdettävä työkalukauppaan etsimään oikeanlaista hylsää
olen saman huomannut ja nykyään jätän suosiolla rattaan nokkaan paikalleen...Mertmi kirjoitti:Meillä 900S -92:ssa oli ne nokka-akselin rattan pultit ihan järjettömän tiukalla. Oli pakko laittaa rattaan reikän läpi tanko jolla saatiin ratas pysymään paikallaan avaamisen ajan. Ei riittänyt pokka pitää kiinni 18mm kiintoavaimesta niin lujasti, että pultti olisi auennut.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu