Satkun nokkaakselien irroitus 16 V

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Satkun nokkaakselien irroitus 16 V

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Olen vaihtamassa niitä hydrauli säätäjiä..
Miten ne akselit sai helpoimmin pois yksitellen vai molemmat samalla kertaa ??( merkit on kohallaan akselin nuolimerkki ja kaulan merkki)
Jakoketjua joutuuko löysäämään ??
Ja lopuksi kaikkien momenttiarvot kun itsellä ei ole minkään valtakunnan manuaalia ??( laiskuus vai köyhyys vai molemmat)

Kikka kuutosta kehiin niin projekti etenee...Pelottaa ottaa nokkia irti ettei vaan jako sekaannu....kun aikanaan oli vaikeuksia yhdenkin nokkaakselin jakojen kanssa...

Kiitti etukäteen
i
Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, Su Kesä 14, 2009 06:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satkun nokkaakselien irroitus 16 V

Viesti Kirjoittaja jus »

900 I 16 Kat kirjoitti:Olen vaihtamassa niitä hydrauli säätäjiä..
Tarviikos joka kysymystä varten tehdä uusi aihe, kun vanhassakin voisi jatkaa ja ohjeet on jo siellä annettu?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40799

Ketjunkiristin on varmaan hyvä kiertää auki, niin se ei sitten häiritse takaisin nippuun laittaessa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 816#301816
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Onko hydraulikuppien sivussa olevien öljy reikien suunnalla mitään merkitystä ???
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei ole
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Pieni pultti jousineen irroitettu. Ilmeisesti kiristin se isompi möhkylä, jossa jousi on ?? Ei ollut sopivaa hylsyä.. Pitääkö se irroittaa ja mikä on hylsyn koko ??

Hermot menee...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Haulla löytyy omasta ketjustasi vastaus :twisted:
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Sami kirjoitti:Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
24mm oli liian pieni ja 27 mm hylsy oli liian iso !! Ett sillee..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meillä 900S -92:ssa oli ne nokka-akselin rattan pultit ihan järjettömän tiukalla. Oli pakko laittaa rattaan reikän läpi tanko jolla saatiin ratas pysymään paikallaan avaamisen ajan. Ei riittänyt pokka pitää kiinni 18mm kiintoavaimesta niin lujasti, että pultti olisi auennut. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Sami kirjoitti:Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
24mm oli liian pieni ja 27 mm hylsy oli liian iso !! Ett sillee..
26mm on myös liian pieni:) 27mm:llä itse otin auki.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Sami kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:
Sami kirjoitti:Jos hakua ei jaksa käyttää, niin se on se ketjunkiristin. Hylsy on 27mm ja täytyy irroittaa jos haluaa nokka-akselit irti. Hyvä varmistaa ennen avaamista, että omistaa myös 18mm:n kiintoavaimen, jolla pidetään nokkaa kiinni, kun löysyttää rattaat irti akselista.
24mm oli liian pieni ja 27 mm hylsy oli liian iso !! Ett sillee..
26mm on myös liian pieni:) 27mm:llä itse otin auki.
Oliko sun mielestä 27 mm hylsä väljä ?? Yltikö sulla hylsy pohjaan saakka ??

PS..Se on näemmä lähdettävä työkalukauppaan etsimään oikeanlaista hylsää
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mertmi kirjoitti:Meillä 900S -92:ssa oli ne nokka-akselin rattan pultit ihan järjettömän tiukalla. Oli pakko laittaa rattaan reikän läpi tanko jolla saatiin ratas pysymään paikallaan avaamisen ajan. Ei riittänyt pokka pitää kiinni 18mm kiintoavaimesta niin lujasti, että pultti olisi auennut. 8O
olen saman huomannut ja nykyään jätän suosiolla rattaan nokkaan paikalleen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin