Ostin juuri 900ia:n
-
wesley snipes
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Heinä 01, 2006 23:23
Ostin juuri 900ia:n
SAAB on maanteiden suihkuhävittäjä..
Kyllähän tuollainen automaattisatku on lähiökäytössä varmasti erinomainen valinta. Miksi? No, nopeudet eivät kasva kovin korkeiksi - aerodynaamiset puutteet eivät tule niin kovasti eteen. Lisäksi 3-vaihteisen välitykset, jotka vaativat epämukavan korkeita kierroksia maantieajossa (100 km/h = 3000rpm) eivät niin haittaa kun risteillään kortteleiden välissä tai kauppahalleissa parkkipaikkaa etsien. Ja juuri näissä ympyröissä automaattivaihteiston siunauksellisuus tulee esiin, yksi aihe vähemmän mistä hermostua.
Sitten kun on käyty kaupassa, mahtuu tavaratilaan paljon, penkit kaadettuna enemmän. Esim. allekirjoittaneellekin kävisi nyt combi coupé, lastenvaunujen tulisi vuoden lopussa mahtua autoon ja sedanissa lastauskorkeus estää hyötykäytön.
900iA ei ole mikään raketti, mutta jos vauhti riittää nykymuodossaan, niin mikäs siinä on ajellessa. Öljynvaihtoja, sytytyspuolen osien vaihtoa tarvittaessa jne niin kilometrejä tulee varmasti vielä paljon. Varsinkin talvea varten kannattaa harkita esim. NGK:n tulppia, Bougicordin johtoja, alkup. pyörijää ja pyörijän kantta (Bosch) - käynnistyvyys paranee varmasti. Talvella kannattaa myös antaa laatikon lämmetä rauhassa, siellä on yli 8 litraa öljyä ja jos pakkasta on kymmeniä asteita, se vie aikansa - lohkolämmitin on hyvä varuste varsinkin toimivana.
EDIT: Itse olen kokeillut enemmänkin Astraa, 1.6:na. Ihan toimiva peli sekin on, kevyempi ohjaustuntuma jne mutta onhan se aivan eri auto muutenkin.
Sitten kun on käyty kaupassa, mahtuu tavaratilaan paljon, penkit kaadettuna enemmän. Esim. allekirjoittaneellekin kävisi nyt combi coupé, lastenvaunujen tulisi vuoden lopussa mahtua autoon ja sedanissa lastauskorkeus estää hyötykäytön.
900iA ei ole mikään raketti, mutta jos vauhti riittää nykymuodossaan, niin mikäs siinä on ajellessa. Öljynvaihtoja, sytytyspuolen osien vaihtoa tarvittaessa jne niin kilometrejä tulee varmasti vielä paljon. Varsinkin talvea varten kannattaa harkita esim. NGK:n tulppia, Bougicordin johtoja, alkup. pyörijää ja pyörijän kantta (Bosch) - käynnistyvyys paranee varmasti. Talvella kannattaa myös antaa laatikon lämmetä rauhassa, siellä on yli 8 litraa öljyä ja jos pakkasta on kymmeniä asteita, se vie aikansa - lohkolämmitin on hyvä varuste varsinkin toimivana.
EDIT: Itse olen kokeillut enemmänkin Astraa, 1.6:na. Ihan toimiva peli sekin on, kevyempi ohjaustuntuma jne mutta onhan se aivan eri auto muutenkin.