Ostin juuri 900ia:n

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
wesley snipes
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 23:23

Ostin juuri 900ia:n

Viesti Kirjoittaja wesley snipes »

:D Vuosimallia 1990 ja automaatti. Combi coupe tai jotain. 208 tkm ajetun. Pari pientä ruostepilkkua omaavan ja virheetömällä sisustalla olevan auton. Itse olen opelisti ja tottunut ajamaan paskalla autolla (vm.-96) 1.8 16v farkku. Tää saabi mullisti juuri elämäni.. sehän on ikäisekseen jopa huomattavasti parempi ajaa kuin tuo ooppeli. Ooppeli on tällä hetkellä hieman sairas ja sen toivuttua, se lähtee ja tilalle tulee toinen automaattisaabi.. toivottavasti :lol: mitä mahdollisia ongelmia automaattisaabi voi tuoda tullessaan? Ja mitä mieltä olette alle tonnin ostoksestani?
SAAB on maanteiden suihkuhävittäjä..
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Enpä tiedä muuta, meiän automaattisaba savutti aivan pirusti. Opel on kyllä alkanut tuntua aina vaan pahemmalta, mitä enemmän satkulla on ajellut :D
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllähän tuollainen automaattisatku on lähiökäytössä varmasti erinomainen valinta. Miksi? No, nopeudet eivät kasva kovin korkeiksi - aerodynaamiset puutteet eivät tule niin kovasti eteen. Lisäksi 3-vaihteisen välitykset, jotka vaativat epämukavan korkeita kierroksia maantieajossa (100 km/h = 3000rpm) eivät niin haittaa kun risteillään kortteleiden välissä tai kauppahalleissa parkkipaikkaa etsien. Ja juuri näissä ympyröissä automaattivaihteiston siunauksellisuus tulee esiin, yksi aihe vähemmän mistä hermostua.

Sitten kun on käyty kaupassa, mahtuu tavaratilaan paljon, penkit kaadettuna enemmän. Esim. allekirjoittaneellekin kävisi nyt combi coupé, lastenvaunujen tulisi vuoden lopussa mahtua autoon ja sedanissa lastauskorkeus estää hyötykäytön.

900iA ei ole mikään raketti, mutta jos vauhti riittää nykymuodossaan, niin mikäs siinä on ajellessa. Öljynvaihtoja, sytytyspuolen osien vaihtoa tarvittaessa jne niin kilometrejä tulee varmasti vielä paljon. Varsinkin talvea varten kannattaa harkita esim. NGK:n tulppia, Bougicordin johtoja, alkup. pyörijää ja pyörijän kantta (Bosch) - käynnistyvyys paranee varmasti. Talvella kannattaa myös antaa laatikon lämmetä rauhassa, siellä on yli 8 litraa öljyä ja jos pakkasta on kymmeniä asteita, se vie aikansa - lohkolämmitin on hyvä varuste varsinkin toimivana.

EDIT: Itse olen kokeillut enemmänkin Astraa, 1.6:na. Ihan toimiva peli sekin on, kevyempi ohjaustuntuma jne mutta onhan se aivan eri auto muutenkin.
Vastaa Viestiin