mikä hän on vikana?
mikä hän on vikana?
saab 900 gl kaasari
auto lähtee käytiin apukaapeleilla ja laturi antaan 16volttia virtaa
jaksaa vähän aikaa käydä ja sammuu,valot ja sähköt sammuu eikä mikään sähkölaite ei toimi
auto lähtee käytiin apukaapeleilla ja laturi antaan 16volttia virtaa
jaksaa vähän aikaa käydä ja sammuu,valot ja sähköt sammuu eikä mikään sähkölaite ei toimi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä hän on vikana?
16v on ihan liikaa.....akku taitaa olla kuollu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä hän on vikana?
Ihan joka paikassa ei enempi ole parempi,kuten tässä.Kun laturi antaa 16V,niin varmasti akku kuivuu ja pilaantuu nopeasti.Sen verran virtaa kuitenkin pitää että vähän aikaa auto käy.
Re: mikä hän on vikana?
onko han joku laite oikosulussa vai on onko laturin jännitteen säätäjä rikki
kun se antaa niin isoa kuin 16v
kun se antaa niin isoa kuin 16v
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä hän on vikana?
laturissa vika.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä hän on vikana?
koitappa kun olet ekaks vaihtanut akun toiseen
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: mikä hän on vikana?
Jos joku laite olisi oikosulussa, se todennäköisesti kuormittaisi laturia niin paljon, että jännite jäisi 12 voltin pintaan.vänö kirjoitti:onko han joku laite oikosulussa vai on onko laturin jännitteen säätäjä rikki
kun se antaa niin isoa kuin 16v
Kuten tuolla mainittiin, kokeile varmasti ehjäksi tietämälläsi akulla, mikä on latausjännite. Liian suuri jännite johtuu useinmiten viallisesta jännitteensäätimestä.
Liian suuri jännite keittää akun kuivaksi jopa muutamassa päivässä, eikä veden lisääminen enää auta.
Ehjä säädin ja ehjä akku, niin latausjännite pitäisi olla 13 - 14 V välillä akun navoista mitattuna.
Kaverin Pösössä antoi laturi 32V, kun säädin oli hajonnut. Ihmetteli vaan, kun polttimot eivät kestäneet. (Kyseinen kaveri on muuten sähkötekniikan DI.

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: mikä hän on vikana?
Samoin oli suorastaan häikäisevät mittarivalot eräässä nissanissa, kun laturi antoi tyhjäkäynnillä 17V. En edes tiedä mitä se antoi maantieajossa, kun kierrosluku on vähän kovempi
. Säätäjä siitä oli mennyt.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01