mikä hän on vikana?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vänö
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:45
Paikkakunta: JKL

mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja vänö »

saab 900 gl kaasari
auto lähtee käytiin apukaapeleilla ja laturi antaan 16volttia virtaa
jaksaa vähän aikaa käydä ja sammuu,valot ja sähköt sammuu eikä mikään sähkölaite ei toimi
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

16v on ihan liikaa.....akku taitaa olla kuollu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
neville
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 13:23

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja neville »

Ihan joka paikassa ei enempi ole parempi,kuten tässä.Kun laturi antaa 16V,niin varmasti akku kuivuu ja pilaantuu nopeasti.Sen verran virtaa kuitenkin pitää että vähän aikaa auto käy.
vänö
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 12:45
Paikkakunta: JKL

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja vänö »

onko han joku laite oikosulussa vai on onko laturin jännitteen säätäjä rikki
kun se antaa niin isoa kuin 16v
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

laturissa vika.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

koitappa kun olet ekaks vaihtanut akun toiseen
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja Svc »

vänö kirjoitti:onko han joku laite oikosulussa vai on onko laturin jännitteen säätäjä rikki
kun se antaa niin isoa kuin 16v
Jos joku laite olisi oikosulussa, se todennäköisesti kuormittaisi laturia niin paljon, että jännite jäisi 12 voltin pintaan.

Kuten tuolla mainittiin, kokeile varmasti ehjäksi tietämälläsi akulla, mikä on latausjännite. Liian suuri jännite johtuu useinmiten viallisesta jännitteensäätimestä.
Liian suuri jännite keittää akun kuivaksi jopa muutamassa päivässä, eikä veden lisääminen enää auta.

Ehjä säädin ja ehjä akku, niin latausjännite pitäisi olla 13 - 14 V välillä akun navoista mitattuna.

Kaverin Pösössä antoi laturi 32V, kun säädin oli hajonnut. Ihmetteli vaan, kun polttimot eivät kestäneet. (Kyseinen kaveri on muuten sähkötekniikan DI. :roll:)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä hän on vikana?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Samoin oli suorastaan häikäisevät mittarivalot eräässä nissanissa, kun laturi antoi tyhjäkäynnillä 17V. En edes tiedä mitä se antoi maantieajossa, kun kierrosluku on vähän kovempi :D . Säätäjä siitä oli mennyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin