Kiitos avusta ystävät, jo etukäteen!

Tai siis paisunta-astiasta loppuu vesi. Vesipumppu toimii, eikä kennokaan vuoda. Ilmauksesta en osaa sanoa, koska en itse letkuremonttia tehnyt. Paisunta astia kuplii välillä joo.mistä tiedät että syylärissä ei ole vettä?
kupliiko paisuntasäiliössä?
vuotaako vesipumppu?
vuotaako kenno jalkotilaan?
onko ilmattu oikein?
Ei vuoda sekään.Vuotaako tyhjennysproppu jäähdyttimessä? Mulla teki samaa turbossa ja vaihdoin sen tiivisteen sinne proppuun. Otin vähän paksumman niin hyvin pitää.
Tuo viittaa siihen että kannentiiviste on rikki.Saab 900i 16v kirjoitti:Paisunta astia kuplii välillä joo.
Muistaakseni termostaattikotelossa on noin 10-11mm ilmausnippa josta alempaa kantaa paikoillaan pitämällä ja ylempää aukaisemalla ilmaus onnistuu. Kabiinin lämmönsäätimen tulee olla satkussa täysillä toimenpiteen aikana ja auton käynnissä. Varo kuumaa ja mahdollisesti nipasta yllättäen suihkuavaa nestettä.Saab 900i 16v kirjoitti:Kuinkahan sen pystyis hyvin ilmaamaan?
Minä kun olen ymmärtänyt, että auto nimeenomaan ei saisi olla ilmauksen aikana käynnissäMinuteman kirjoitti:Muistaakseni termostaattikotelossa on noin 10-11mm ilmausnippa josta alempaa kantaa paikoillaan pitämällä ja ylempää aukaisemalla ilmaus onnistuu. Kabiinin lämmönsäätimen tulee olla satkussa täysillä toimenpiteen aikana ja auton käynnissä. Varo kuumaa ja mahdollisesti nipasta yllättäen suihkuavaa nestettä.Saab 900i 16v kirjoitti:Kuinkahan sen pystyis hyvin ilmaamaan?
Kyllä kuplimista "parhaassa tapauksessa" esiintyy ilman kansipahvin vaurioitakin juuri jos on tehty jäähdytysjärjestelmän remontteja ja jätetty asianmukaisesti ilmaamatta. Ja jos uusi jäähdytysneste on sekoitettu vesijohtovedestä, se kuplii aikansa hiljalleen itsestäänkin kuumentuessaan ja paineenalaisena luovuttaessaan sisältämäänsä ilmaa pois, siksi hapekasta vesijohtovesi on.
En kyllä allekirjota tota suoraan. Kyllä pitäis muitakin ongelmia olla jos kansipahvi paskana. Se kupliminenkin tuli sinne paisunta-astiaan sillon, kun avasin korkin heti ajon jälkeen. Painetta oli ainakin saatanasti. Paine kun oli purskahtanu, tuli muutama pieni kupla siitä ohuesta letkusta.Ääni kirjoitti:Tuo viittaa siihen että kannentiiviste on rikki.Saab 900i 16v kirjoitti:Paisunta astia kuplii välillä joo.
Tiedän kyllä kans sen ilmausruuvin, mutta oon kans luullu, että auton pitää olla sammuksissa.Minuteman kirjoitti:Muistaakseni termostaattikotelossa on noin 10-11mm ilmausnippa josta alempaa kantaa paikoillaan pitämällä ja ylempää aukaisemalla ilmaus onnistuu. Kabiinin lämmönsäätimen tulee olla satkussa täysillä toimenpiteen aikana ja auton käynnissä. Varo kuumaa ja mahdollisesti nipasta yllättäen suihkuavaa nestettä.Saab 900i 16v kirjoitti:Kuinkahan sen pystyis hyvin ilmaamaan?
Kyllä kuplimista "parhaassa tapauksessa" esiintyy ilman kansipahvin vaurioitakin juuri jos on tehty jäähdytysjärjestelmän remontteja ja jätetty asianmukaisesti ilmaamatta. Ja jos uusi jäähdytysneste on sekoitettu vesijohtovedestä, se kuplii aikansa hiljalleen itsestäänkin kuumentuessaan ja paineenalaisena luovuttaessaan sisältämäänsä ilmaa pois, siksi hapekasta vesijohtovesi on.
Eihän sinne juuri painetta kerry eikä vesi voi kiertää niin että ilma poistuisi jos moottori ei käy. Kuumassa moottorissa on kyllä painetta mutta ei sammutettuna vesikiertoa siinämäärin että kaikki vaikkapa satkun tapauksessa lämppärin kennossa ja kannen uumenissa väijyvä ilma poistuisi vaikka nippaa raotettaisiinkin silloin kun moottori ei käy.Saab 900i 16v kirjoitti:Tiedän kyllä kans sen ilmausruuvin, mutta oon kans luullu, että auton pitää olla sammuksissa.
Toi oli hyvä idea. Täytyy ilmata se jahka saan taas aikaseks ruveta tekee hommia...mikkoimp kirjoitti:tuosta ilmaus nipasta on hyvä vetää läpinäkyvä letku paisariin niin näkee selvästi koska ei ilmaa enää tule...