harmi jos asian puiminen jäi tähän pisteeseen. en mikään tekniikan asiantuntija ole mutta mielestäni jokin on pielessä jos virranjakajassa ei riitä säätövaraa sytytyksen ajoituksen kohdistamiseen. muistan jonkun kertoneen joskus vastaavanlaisesta tapauksesta, mutta en muista ratkaisua.rautakansleri kirjoitti:Terve taas...tänään purettiin kaasari (on muuten päältäsäädettävä Solex CD175) ja vaihdettiin uimuriventtiili elikkä nytten on tehty kaikki mitä on tehtävissä bensankulutuksen pienentämiseksi (paitsi kakkosnelonen kaasupolkimen alle) ja katsotaan miten käy. Ennen korjaustoimia bensaa meni mutta esim. tyhjäkäynti oli 800 r/min nyt ei saatu säädettyä alle 1100 r/min mitenkään ja virranjakajassakin loppui säätövara sytytyksen säätöön kesken (aavistuksen nakuttaa vedättäessä) Korjausmies epäili että oisinko asentanut alipainesäätimen väärin mutta onko edes teoriassa mahdollista että säätimen akseli kiilaantuisi jakajaan niin ettei se säätökiekko (?) liikkuisi...? Sitä säädintä asentaessa huomasin kyllä milloin akseli ei ollut paikallaan siitä että kiekko liikkui herkästi. Kiitoksia kuitenkin aktiiveille saabisteille hyvistä neuvoista.
laihalla toimiva kaasutin kannattaisi mielestäni säätää kuntoon (minä poltin pakoventtiilin yhdestä tuollaisesta, ja aiemmin sama 99 kävi liian laihalla)
ja muutenkin jos bensankulutus on vielä selvästi yli 10l/100, varmastikin on jotain vielä tekemättä kulutuksen pienentämiseksi. olethan katsonut konepellin alle moottorin käydessä, että siellä on kaikki ok? onko esim alipainevuotoja, tai peräti bensavuotoja?
h-moottorisissa ysiyseissä tuppaa vanhentuneet bensapumput usein falskaamaan niin että bensaa tulvii ulos pumpun keskisauman välistä, sen luulisi näkyvän bensankulutuksessa.