900 t8 ic -86 ongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

900 t8 ic -86 ongelmia

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

elikkä ostin tossa tollasen auton 350€:lla :D ja kiihdyttäessä noin 4000 kierroksen kohdalla rupee rykimään ja paukuttamaan putkessa eikä kierrokset enää nouse. :cry: Paikallaan vapaalla tätä ei tapahdu. Missä voisi olla vika, turbo tuntuu pelaavan ihan kunnolla elikkä vääntää hyvin enne tota 4000 kierrosta?? :(
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sytytyksen pääteaste voisi olla syyllinen. Pätkiikö kierroslukumittarikin samaan aikaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Ei pätki, se toimii ihan hyvin.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No vaihda nyt ensin kumminkin sytkäosat uusiin.Ja huolla muutenkin pelis,ilmanputsari ja bensansuodatin.Ja saattaahan siellä apc nittuilla.Pystyykö kuitenkin varovasti kiihdyttämään yli 4000 kierroksen sillai ettei ahdot ole pelissä?
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

entäs ennakon painesäätökello?

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ja saattaahan siellä apc nittuilla.
APC ei voi aiheuttaa minkäänlaista käyntihäiriötä. Se vaikuttaa ainoastaan ahtopaineen määrään.

Pistä tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä uusiksi ensimmäisenä. Sitten ennakon tarkistus. Seuraavaksi mittaa järjestelmäpaine, tulee olla n. 5.5bar ja ohjauspaine, n. 3.6bar kuumalla koneella. Tarkista myös alipainevuodot. Hall-anturi vois kans tehdä tuommosta. Mitä ahtopainemittari näyttää kaasu pohjassa?

Ai niin, mullakin oli kerran tuommonen vika t8 saabissa. Joku valopää oli vaihtanut määränjakajaksi vapaastihengittävän vastaavan. Soppa loppu kesken kun kierrokset nousi yli 3500.
Aki Peltola #1132
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä on uusittu. Ahtopainemittari näyttää mitä sattuu se ei ees nouse eli tod.näk. rikki tai joku liitin huonosti, mutta kyllä paineet nousee. Noi alipaineletkut saattaa vuskaa on kyllä vaihto listalla noitten ilman- ja pensasuodattimien kanssa.
Toivon vaa ettei nyt oo mitä isompaa et korjautuu ihan noilla perus huolloilla.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Tulipa tässä mieleen että eikös se voi tehä tollasta jos siellä on kalvo rikki siitä kellosta mikä säätää ennakoita. :? Pitääpäs mennä kattoo heti aamulla
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sitä tarkotin tuolla ahtopainemittarin näyttämällä, että jos sulla nousee paineet liikaa ja menee cut-off rajaan, joka katkaisee bensapumpulta virran.. Helpoinhan se on testata kun irrottaa ja tulppaa konehuoneen puolelta sen alipaineletkun, joka menee hyttiin.
Aki Peltola #1132
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Joo nyt sain auton päiväks lämpösee tallii starttikii rupes pelaa ja auto hörähti käyntii ku enkeli ei kerenny varmaa ku yhen kerra kone pyörähtää. Hittoko ei oo viel noist turboist tota tietoo tai taitoo.
Aksu900
Sitä tarkotin tuolla ahtopainemittarin näyttämällä, että jos sulla nousee paineet liikaa ja menee cut-off rajaan, joka katkaisee bensapumpulta virran.. Helpoinhan se on testata kun irrottaa ja tulppaa konehuoneen puolelta sen alipaineletkun, joka menee hyttiin.
nii mite toi homma onnistuu että voisitko rautakangast vääntää ton neuvon :oops:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eli siis kuskin puolelta, konehuoneesta, hytin puoleisesta päästä katselet että mikä alipaineletkuista menee hytin puolelle. Vetaiset sen irti lähimmästä liitoksesta ja tulppaat sen imusarjaan yhteydessä olevan pään, niin ettei kone ime ilmaa siitä irroitetusta letkusta. Tämä eliminoi tuon ylipainekytkimen, APC:n paineanturin ja ahtopainemittarin.

Eli jos vika on tuossa ylipainekytkimessä niin tämän tempun jälkeen auto kulkee ja kiihtyy melkolailla, kun paineetkin nousee paineanturin eliminoinnin takia. Jos vika on muualla niin oireet luultavasti vaan pahenee, samasta syystä.

Tarkista muuten myös tuo virranjakajan hall-anturin liitin. (eli se litteä liitin mustan johdon nokassa, virranjakajan kyljessä) Mulla oli siinä huono liitos ja aiheutti just tuommosia oireita, pauke oli melkoinen. :?
Aki Peltola #1132
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Joo'o on jääny toi testailu vähä vähemmälle ku ei toi v***n startti tykkää toimii pakkasel :x ja onnistuimpa laturinhihna vaihtaes katkasee ruiskuletkun :? no onneks romikselt löyty ois meinaa saabilla maksanu 56.76€ et aika suolasta :( noo nyt oottelen rekisteriotetta et pääsis katsastus sedälle näyttää :)
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

EGR venttiilin alipaineletkut.
Virranjakajan alipainekello
Paineanturi (kojelaudan sisällä n. polven kohdalla)

näistä on hyvä aloittaa.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Vastaa Viestiin