900 t8 ic -86 ongelmia
900 t8 ic -86 ongelmia
elikkä ostin tossa tollasen auton 350€:lla
ja kiihdyttäessä noin 4000 kierroksen kohdalla rupee rykimään ja paukuttamaan putkessa eikä kierrokset enää nouse.
Paikallaan vapaalla tätä ei tapahdu. Missä voisi olla vika, turbo tuntuu pelaavan ihan kunnolla elikkä vääntää hyvin enne tota 4000 kierrosta?? 
APC ei voi aiheuttaa minkäänlaista käyntihäiriötä. Se vaikuttaa ainoastaan ahtopaineen määrään.Ja saattaahan siellä apc nittuilla.
Pistä tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä uusiksi ensimmäisenä. Sitten ennakon tarkistus. Seuraavaksi mittaa järjestelmäpaine, tulee olla n. 5.5bar ja ohjauspaine, n. 3.6bar kuumalla koneella. Tarkista myös alipainevuodot. Hall-anturi vois kans tehdä tuommosta. Mitä ahtopainemittari näyttää kaasu pohjassa?
Ai niin, mullakin oli kerran tuommonen vika t8 saabissa. Joku valopää oli vaihtanut määränjakajaksi vapaastihengittävän vastaavan. Soppa loppu kesken kun kierrokset nousi yli 3500.
Aki Peltola #1132
Tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä on uusittu. Ahtopainemittari näyttää mitä sattuu se ei ees nouse eli tod.näk. rikki tai joku liitin huonosti, mutta kyllä paineet nousee. Noi alipaineletkut saattaa vuskaa on kyllä vaihto listalla noitten ilman- ja pensasuodattimien kanssa.
Toivon vaa ettei nyt oo mitä isompaa et korjautuu ihan noilla perus huolloilla.
Toivon vaa ettei nyt oo mitä isompaa et korjautuu ihan noilla perus huolloilla.
Joo nyt sain auton päiväks lämpösee tallii starttikii rupes pelaa ja auto hörähti käyntii ku enkeli ei kerenny varmaa ku yhen kerra kone pyörähtää. Hittoko ei oo viel noist turboist tota tietoo tai taitoo.

nii mite toi homma onnistuu että voisitko rautakangast vääntää ton neuvonAksu900
Sitä tarkotin tuolla ahtopainemittarin näyttämällä, että jos sulla nousee paineet liikaa ja menee cut-off rajaan, joka katkaisee bensapumpulta virran.. Helpoinhan se on testata kun irrottaa ja tulppaa konehuoneen puolelta sen alipaineletkun, joka menee hyttiin.
Eli siis kuskin puolelta, konehuoneesta, hytin puoleisesta päästä katselet että mikä alipaineletkuista menee hytin puolelle. Vetaiset sen irti lähimmästä liitoksesta ja tulppaat sen imusarjaan yhteydessä olevan pään, niin ettei kone ime ilmaa siitä irroitetusta letkusta. Tämä eliminoi tuon ylipainekytkimen, APC:n paineanturin ja ahtopainemittarin.
Eli jos vika on tuossa ylipainekytkimessä niin tämän tempun jälkeen auto kulkee ja kiihtyy melkolailla, kun paineetkin nousee paineanturin eliminoinnin takia. Jos vika on muualla niin oireet luultavasti vaan pahenee, samasta syystä.
Tarkista muuten myös tuo virranjakajan hall-anturin liitin. (eli se litteä liitin mustan johdon nokassa, virranjakajan kyljessä) Mulla oli siinä huono liitos ja aiheutti just tuommosia oireita, pauke oli melkoinen.
Eli jos vika on tuossa ylipainekytkimessä niin tämän tempun jälkeen auto kulkee ja kiihtyy melkolailla, kun paineetkin nousee paineanturin eliminoinnin takia. Jos vika on muualla niin oireet luultavasti vaan pahenee, samasta syystä.
Tarkista muuten myös tuo virranjakajan hall-anturin liitin. (eli se litteä liitin mustan johdon nokassa, virranjakajan kyljessä) Mulla oli siinä huono liitos ja aiheutti just tuommosia oireita, pauke oli melkoinen.
Aki Peltola #1132