Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

Löytyisikö pk seudulta apuja otsikon mukaiseen toimenpiteeseen. Tuli kaverin faijalle ajokieltoa leimalla ja juhannukseksi tartteis saada kuntoon. Tekijä vinkitkin kelpaavat
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itse olen saanut säätää konttorilla samalla kun päästöjä on mitattu, onhan siinä inssi vähän katsonut että mitäs nyt teen ja parikin kertaa on yrittänyt sanoa ettei noin saa tehdä, tuohan on huijausta tms, mutta mikäs siinä kun päästöt on saatu kohdalle niin on se inssikin siitä leppynyt.
olikos tuplissa päältä päin se säätö jotenkin? pierburgissa oli alhaalta muistaakseni 8mm avaimella...
onko kalvot ehjät?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

Itsellä ei asiasta tämän tarkempaa tietoa. Lähinnä hakusessa pk seudulta joku joka Sais Saabin kuntoon, toimin vain "välittäjänä" kaverin faijalle
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 985
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Käske viiä korjaamolle?
NG9-3 Aero MY05
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

duuduu kirjoitti:Käske viiä korjaamolle?
kolme tekujää löyty mutta kaikki lomilla. muut korjaamot levittelee käsiään kun ei osaa
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja lucaf »

vilkaise vielä tuolta noita korjaamoja
http://www.saabclub.fi/satu/korjaamot.php
(huom, monet kommentit ja vinkit tuolla saattaa olla monia vuosia vanhoja)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Oikeaoppisesti tehtynä tuo taitaa vaatia sellaiset kaasuttimien kurkkuun tökättävät ilmamäärämittarit, joilla kaasuttimet saadaan synkronoitua keskenään. Sellaisia ei ihan joka pojalla, taikka pajalla, ole.
Joistain brittiautopajasta, esim. kaasutinaikakauden Range Rovereita huoltavasta, tuollaiset saattaisi löytyä. Kaasutinmallin Rangessahan kaasuttimia oli aina kaksi.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 900 gls 2.0 -83. Tupla su-kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tuossa vanhassa viestiketjussa jcarlson nimimerkin puheenvuorossa on ainakin kaasarien synkronointiohjeet mallia "tee se itse":

Otsikko: Säätöapua tai selkeitä ohjeita kaivataan (kaasarit+sytkä)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin