Elikäs pahvi nyt vaihdettu, kansi kiristetty (kirjan mukaan vaiheet 1 ja 2, kolmas kuulemma pitäis tehdä lämmityksen jälkeen), mutta kappas, hienosti sitomani nokkapyörä ei uletu tuohon paikalleen (millistä kiinni), onkos uusi pahvini paksumpi vai mikä on?
Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
lefa42 kirjoitti:Elikäs pahvi nyt vaihdettu, kansi kiristetty (kirjan mukaan vaiheet 1 ja 2, kolmas kuulemma pitäis tehdä lämmityksen jälkeen), mutta kappas, hienosti sitomani nokkapyörä ei uletu tuohon paikalleen (millistä kiinni), onkos uusi pahvini paksumpi vai mikä on?
Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Kiristimessä on pienehkö vipu/salpa jota pitää painaa pitkällä meisselillä tms. niin kiristin menee silloin sisään kevyesti painaen/ketjusta kireälle kiskoen.
Jos löydän kuvaa tuosta piakkoin, niin editoin sen tähän postaukseen...
Joop, tilanne muuten hyvä, mutta ei mene nuo pultinreiät kohdalleen, kaikki kyllä pitäisi ollla kuten avatessakin, pitäisi saada pyörähtämään n. puoli senttiä.
Pistä nokka-akselin päähän pari ruuvia hollilleen ja pistä pitkän ruuvarin varsi menemään toisen päältä ja toisen alta, niin saat kammettua nokka-akselia sen verran, että saat sen reiät kohdikkain nokkapyörän reikien kanssa. (vähän epäselvästi selitetty, mutta kai tuon nyt ymmärtää?)
tai sitten vaihtoehtoisesti kampeaa siitä kolosta mikä on nokka-akselissa virranjakajan päässä. varovaisesti tosin, tuo nenäkeppi on valurautaa ja aika haurasta.
Saabin nokka-akselissa muistaakseni oli jossain kohtaa kuusikanttinen kohta.. siitä isolla jakoavaimella kääntäen nokkaa.
Jollen ihan väärin muista, niin juurikin yläkuolokohdassa B201 moottorin nokka on sellaisessa asennossa että se pyörähtää hieman kun nokkapyörän irrottaa.
Tarkista sitten vielä varmuuden vuoksi ajoitusmerkit ennen kuin kasaat venttiilikopan kiinni, niin ei tarvitse ihmetellä että mikskäs sytytyksen säätövara ei riitä ja kone käy huonosti..