Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Ongelmaa 99:n nokkapyörän kanssa.
Ongelmaa 99:n nokkapyörän kanssa.
Elikäs pahvi nyt vaihdettu, kansi kiristetty (kirjan mukaan vaiheet 1 ja 2, kolmas kuulemma pitäis tehdä lämmityksen jälkeen), mutta kappas, hienosti sitomani nokkapyörä ei uletu tuohon paikalleen (millistä kiinni), onkos uusi pahvini paksumpi vai mikä on? 
Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Re: Ongelmaa 99:n nokkapyörän kanssa.
Kiristimessä on pienehkö vipu/salpa jota pitää painaa pitkällä meisselillä tms. niin kiristin menee silloin sisään kevyesti painaen/ketjusta kireälle kiskoen.lefa42 kirjoitti:Elikäs pahvi nyt vaihdettu, kansi kiristetty (kirjan mukaan vaiheet 1 ja 2, kolmas kuulemma pitäis tehdä lämmityksen jälkeen), mutta kappas, hienosti sitomani nokkapyörä ei uletu tuohon paikalleen (millistä kiinni), onkos uusi pahvini paksumpi vai mikä on?
Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Jos löydän kuvaa tuosta piakkoin, niin editoin sen tähän postaukseen...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kun en löytänyt netistä niin sitten pistin nettiin.
http://www.kolumbus.fi/kariikonen/kiristin.jpg
Kuvan osista numero 5 on siis se kiristin, jonka pitää painua kasaan.. siinä näkyykin päällä se pieni vipu, jota pitää sorkkia..
http://www.kolumbus.fi/kariikonen/kiristin.jpg
Kuvan osista numero 5 on siis se kiristin, jonka pitää painua kasaan.. siinä näkyykin päällä se pieni vipu, jota pitää sorkkia..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tai sitten vaihtoehtoisesti kampeaa siitä kolosta mikä on nokka-akselissa virranjakajan päässä. varovaisesti tosin, tuo nenäkeppi on valurautaa ja aika haurasta.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Saabin nokka-akselissa muistaakseni oli jossain kohtaa kuusikanttinen kohta.. siitä isolla jakoavaimella kääntäen nokkaa.
Jollen ihan väärin muista, niin juurikin yläkuolokohdassa B201 moottorin nokka on sellaisessa asennossa että se pyörähtää hieman kun nokkapyörän irrottaa.
Jollen ihan väärin muista, niin juurikin yläkuolokohdassa B201 moottorin nokka on sellaisessa asennossa että se pyörähtää hieman kun nokkapyörän irrottaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)