Ongelmaa 99:n nokkapyörän kanssa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Ongelmaa 99:n nokkapyörän kanssa.

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Elikäs pahvi nyt vaihdettu, kansi kiristetty (kirjan mukaan vaiheet 1 ja 2, kolmas kuulemma pitäis tehdä lämmityksen jälkeen), mutta kappas, hienosti sitomani nokkapyörä ei uletu tuohon paikalleen (millistä kiinni), onkos uusi pahvini paksumpi vai mikä on? :)

Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ongelmaa 99:n nokkapyörän kanssa.

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lefa42 kirjoitti:Elikäs pahvi nyt vaihdettu, kansi kiristetty (kirjan mukaan vaiheet 1 ja 2, kolmas kuulemma pitäis tehdä lämmityksen jälkeen), mutta kappas, hienosti sitomani nokkapyörä ei uletu tuohon paikalleen (millistä kiinni), onkos uusi pahvini paksumpi vai mikä on? :)

Katselin korjausmanuaalia, mutta tuo nokkaketjun löysääminen jäi epäselväksi.
Kiristimessä on pienehkö vipu/salpa jota pitää painaa pitkällä meisselillä tms. niin kiristin menee silloin sisään kevyesti painaen/ketjusta kireälle kiskoen.

Jos löydän kuvaa tuosta piakkoin, niin editoin sen tähän postaukseen...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitos, menee näet vielä katu-uskottavuus jos kauan joudun tuolla pösöllä ajelemaan :lol:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kun en löytänyt netistä niin sitten pistin nettiin.

http://www.kolumbus.fi/kariikonen/kiristin.jpg

Kuvan osista numero 5 on siis se kiristin, jonka pitää painua kasaan.. siinä näkyykin päällä se pieni vipu, jota pitää sorkkia..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mahtavaa, kiitoksia vielä, laitankin vaatteet päälle ja painun talliin :)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Joop, tilanne muuten hyvä, mutta ei mene nuo pultinreiät kohdalleen, kaikki kyllä pitäisi ollla kuten avatessakin, pitäisi saada pyörähtämään n. puoli senttiä.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Pistä nokka-akselin päähän pari ruuvia hollilleen ja pistä pitkän ruuvarin varsi menemään toisen päältä ja toisen alta, niin saat kammettua nokka-akselia sen verran, että saat sen reiät kohdikkain nokkapyörän reikien kanssa. (vähän epäselvästi selitetty, mutta kai tuon nyt ymmärtää?)
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

tai sitten vaihtoehtoisesti kampeaa siitä kolosta mikä on nokka-akselissa virranjakajan päässä. varovaisesti tosin, tuo nenäkeppi on valurautaa ja aika haurasta.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Saabin nokka-akselissa muistaakseni oli jossain kohtaa kuusikanttinen kohta.. siitä isolla jakoavaimella kääntäen nokkaa.

Jollen ihan väärin muista, niin juurikin yläkuolokohdassa B201 moottorin nokka on sellaisessa asennossa että se pyörähtää hieman kun nokkapyörän irrottaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitosta, teistä on kyllä 100x enemmän hyötyä kuin tuosta korjausoppaasta :)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tarkista sitten vielä varmuuden vuoksi ajoitusmerkit ennen kuin kasaat venttiilikopan kiinni, niin ei tarvitse ihmetellä että mikskäs sytytyksen säätövara ei riitä ja kone käy huonosti..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin